VGT Napisano 9 Styczeń 2004 Napisano 9 Styczeń 2004 Pytanie: 007. Jak uzyskać "ostre krawędzie" po dodaniu Meshsmooth? Odpowiedź: Jeżeli po wymodelowaniu bryły i nałożeniu modyfikacji meshsmooth efekt nie jest satysfakcjonujący, gdyż wszystko jest zbytnio wygładzone... oto kilka sposobów na "ostre" krawędzie: 1. Na etapie boxmodelingu zaznaczyć wybrane edge i zastosować na nich 'chamfer' o małej wartości. 2. Smoothing Groups - na etapie boxmodelingu zaznaczyć wskazane na rysunku polygony i w zakładce 'polygon propeties' nadać im wybrany (dowolny) numer SG. Następnie wybrać pozostałe polygony i nadać im INNY numer SG. Po nałożeniu modyfikacji 'meshsmooth' w jej ustawieniach zaznaczyć opcję 'separate by: - smoothing groups'. Zasada działania tej metody opiera się na tym, że jeżeli sąsiadujące ze sobą polygony mają takie same numery SG, to przejście między nimi jest gładkie, natomiast różne numery powodują utworzenie krawędzi. Warto także zauważyć, że każdy polygon może jednocześnie należeć do kilku grup SG. Powyższe metody stosowało się na etapie modelowania. Dwie następne charakteryzują się tym, że gładkość krawędzi definiuje się już po nałożeniu modyfikacji 'meshsmooth' z jej poziomu: 3. W zakładce 'local control' należy wybrać 'subobject level: edge' i na siatce kontrolnej zaznaczyć wybrane krawędzie. Zwiększanie parametru 'crease' umożliwia uzyskanie coraz to ostrzejszych krawędzi. 4. W zakładce 'local control' należy wybrać 'subobject level: vertex' i na siatce kontrolnej zaznaczyć wybrane punkty. Zwiększanie parametru 'weight' powoduje większe przyciąganie siatki do wskazanych vertex'ów i w efekcie powstaje krawędź. Każda z metod może dać nieco inny rezultat, więc najlepiej zapoznać się ze wszystkimi. 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się