Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Mam kilka pytań jako że to pierwsza rzecz jaką robie w max'ie więc mogą mieć sporo tych pytań :o

To może na dobry początek zamieszcze rysunek tego co chę uzyskać ;] nie śmiać się nie potrafie rysować xD

Niektórzy mogą powiedzieć że to troche za dużo jak na pierwszy raz ale dla mnie w sam raz bo w trakcie jednego modelu naucze się troche więcej, mam racje ? ;] A jako że nie robi tego na czas tylko dla własne przyjemnośc wiec moge to robić wieki xD

20080106134619bf9.jpg

 

No więc pytania;

 

1. Czy da się zrobić wgłębienia w konkretnym krztałcie bez zabawy narzędziem cut, chodzi mi o wycięcie okrągłych otworów z efektem grubości (alpha channel w Photoshopie odpada) lub kwadratowych czy innych prostokątów na czystej jednolitej siatce która nie jest gęsto pocięta chodzi o pocięcie mniej wiecej tak:

_____________________
|           Pełne   |
|      __________   |
|      |         |  |
|      |  PUSTE  |  |
|      |_________|  |
|___________________|

raczej niemożliwe no ale kto wie ;]

najbardziej zalezy mi na okrągłym wycięciu

2. Może jest jakieś narzędzie które pozwoli mi szybko zrobić takie wcięcia wokół walca jak są np. na krawędziach monet.

3.Niezbyt do modellingu no ale nie będe zakładał miliona różnych tematów chodzi mi o tekstury a konkretniej o to że potrafie ściągnął siatke obiektu ale tylko tak ze np. prostokątny obiekt ma teksturke w krztałcie kwadratu co prowadzi do tego że na obiekcie tekstura sie rozmywa :/ jak np. na walcu :/ da sie jakoś ściągnął siatke w której wszystkie wymiary są takie jak na obiekcie ?

 

To narazie tyle ;] Prosił bym jak będziecie używać jakiś nazw narzędzie wpisywać je mniej więcej ze ścieżką gdzie je znajde bo jeszcze się nie za bardzo orientuje ;]

Z góry dzieki ;]

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

serwus :)

takie wycicnanie jednej bryły innym kształtem uzyskasz dzięki compound objects-> boolean . Tylko pamietaj ,żeby sobie zapisać przed tym prace, bo boolean często psuje siatke. Najlepiej zrób sobie też kopie obiektu - zeby nie ćwiczyć na orginale :)

Tam , gdzie sie tworzy kule , boxa itp - to jest menu create - roleta standard primitives. to menu trzeba rozwinąć i wybrac compound objects.

pozdrawiam i życze powodzenia :)

Napisano

k boolean obcykane ;]

4. co trzeba zrobic zeby to attach działało ? mam zaznaczoen wszystko co chce klikam attach i dupa blada bo gdy klikam turbosmooth'a to smoothuje mi jak osobne obiekty a ja chce zeby loczylo jako jeden bo robi to tak głupio ze wyglada jak posklejane z kilku taki jaj xD

A właśnie jest może taki narzędzie że bo ja wiem ustawia mi widok ze podswietla wszystkie przeciecia siatki w formie punkcików a ja tylko łapie ten punkcik i cała siatka sie wygina np., ze pociagam za jeden punkcik i robi mi sie górka, wiecie takie ręczne smooth'owanie

Napisano

Jeśli użyłeś boolean'a to nici z meshsmootha i turbosmootha.

Boolean ma brzydki zwyczaj psucia siatki.

 

Co do drugiego pytania, nie jestem pewien czy o to Ci chodzi ale być może jest to smooth selection [jest poniżej panelu, gdzie przełączałeś na widok punkcików (vertexów)].

 

Pozdrawiam.

Napisano

serwus :)

to operacjach booleana i nałozeniu MS robiąsie jakby dwie osobne bryły, poniewaz ich vertexy nie są ze sobą zespawane/zweldowane -weld. Czasem, aby dobrze sie poweldowały, to trzeba dodać cięć (CUT-em)

pozdrawiam i zycze powodzenia :)

Napisano

aha, a to weldowanie to łączy ścianki tak ? i gdzie to jest?

I jak te obiekty attachować ? bo klikam na tego attacha i sie tylko podświetla a obiekty dalej są osobno :/

Napisano

Z attach korzystaj z pozimu np. Edit Poly.

Tzn. jesli masz jeden obiekt sprowadzony do Edit Poly, wtedy klikasz Attach, i klikasz na obiektach ktore chcesz dolaczyc.

A jak ja ci pomoglem, kliknij czerwone serduszko pod moim Avem :P

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności