Gość Bojakki Napisano 9 Styczeń 2004 Napisano 9 Styczeń 2004 mam taka prosbe by jezeli ktos mial stycznosc z tworzeniem gier by mi opisal jak to wyglada? Tzn. jacy ludzie sa potrzebni (konkretnie, a nie tylko grafik 3D, 2D od tekstur i programisci, goscie od marketingu itd) ilu tych ludzi i jakie sa koszta sprzetu i oprogramowania i zatrudnienia. I jezeli byloby to mozliwe caly proces jej tworzenia od wykoananie engine\'a gry po jej reklame. Oczywiscie mowie o wygladzie powaznej firmy, ktora nie robi tego typu gniotow jak Maluch Racer:) Prosze w miare mozliwosci o jak najwieksze konkrety. Wiec jakby ktos mial chwilke czasu to bylbym bardzo wdzieczny za te przysluge. Ps. dla ciekawiskich: nie mam zamiaru zakladac firmy, ale potrzebne mi to na przedsiebiorczosc, mamy taka prace zadana;)
Gość Bojakki Napisano 9 Styczeń 2004 Napisano 9 Styczeń 2004 Originally posted by sikham twórcy Polskiej gry \"Chrome\" wspominali coś o 6 cyfrowych cyfrach ;) no to nawet nie milion zl., tylko czy to na rok czy calkowity koszt stworzenia gry?
sikham Napisano 9 Styczeń 2004 Napisano 9 Styczeń 2004 ale napisałęm [lol2] aż sam z siebie sie śmieje teraz ( jestem bardzo chory i to pewnie dlatego :( ) chciałęm napisac twórcy Polskiej gry \"Chrome\" wspominali coś o 6 zerowych kwotach
RK Napisano 13 Styczeń 2004 Napisano 13 Styczeń 2004 Mininmalne ? modeler, texture artist, level designer, animator, concept artist, sound designer- to art team czy raczej jego szkielet. Dorzuć : game designer, marketing manager, lead programmer, producer po stronie administracji i w zaleznosci od typu gry programistow roznego rodzaju- wlasciwie nie obejdzie sie od jednego do AI, grafiki, dzwieku, obsługi enginu ( o ile nie jest pisany od podstaw... to...13 osób SZKIELETOWEGO teamu. Nikt z osób w tych specjalnościach nie będzie pracował za mniej niż 2 000 PLN miesiecznie czyli liczac od strony pracodawcy możesz spokojnie dac 3.5....
RK Napisano 13 Styczeń 2004 Napisano 13 Styczeń 2004 Teraz możesz sobie do tego doliczyć koszta softu (MAX najprawdopodobniej, Photoshop, SoundForge itd...), enginu, wynajęcia lokalu, do tego dorzuć niezbędne wydatki na marketing... za samych ludzi masz prawie 50 miesiecznie zakładając że zgodzą sie pracować za głodowe stawki. Proces tworzenia zaczyna się długo przed rozpoczęciem pisania enginu i konczy dlugo po wykonaniu reklam.
Gość User190 Napisano 15 Styczeń 2004 Napisano 15 Styczeń 2004 Jednym słowem mało realne jest stworzenie dobrej/sprzedajnej/popularnej gry na własną rękę ;( :P
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się