Skocz do zawartości

Ktos ma pojecie o robieniu gier?


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Bojakki
Napisano

mam taka prosbe by jezeli ktos mial stycznosc z tworzeniem gier by mi opisal jak to wyglada? Tzn. jacy ludzie sa potrzebni (konkretnie, a nie tylko grafik 3D, 2D od tekstur i programisci, goscie od marketingu itd) ilu tych ludzi i jakie sa koszta sprzetu i oprogramowania i zatrudnienia. I jezeli byloby to mozliwe caly proces jej tworzenia od wykoananie engine\'a gry po jej reklame. Oczywiscie mowie o wygladzie powaznej firmy, ktora nie robi tego typu gniotow jak Maluch Racer:) Prosze w miare mozliwosci o jak najwieksze konkrety. Wiec jakby ktos mial chwilke czasu to bylbym bardzo wdzieczny za te przysluge.

Ps. dla ciekawiskich: nie mam zamiaru zakladac firmy, ale potrzebne mi to na przedsiebiorczosc, mamy taka prace zadana;)

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Gość Bojakki
Napisano
Originally posted by sikham

twórcy Polskiej gry \"Chrome\" wspominali coś o 6 cyfrowych cyfrach ;)

 

no to nawet nie milion zl., tylko czy to na rok czy calkowity koszt stworzenia gry?

Napisano

ale napisałęm [lol2] aż sam z siebie sie śmieje teraz ( jestem bardzo chory i to pewnie dlatego :( )

chciałęm napisac

 

twórcy Polskiej gry \"Chrome\" wspominali coś o 6 zerowych kwotach

Napisano

Mininmalne ? modeler, texture artist, level designer, animator, concept artist, sound designer- to art team czy raczej jego szkielet. Dorzuć : game designer, marketing manager, lead programmer, producer po stronie administracji i w zaleznosci od typu gry programistow roznego rodzaju- wlasciwie nie obejdzie sie od jednego do AI, grafiki, dzwieku, obsługi enginu ( o ile nie jest pisany od podstaw... to...13 osób SZKIELETOWEGO teamu. Nikt z osób w tych specjalnościach nie będzie pracował za mniej niż 2 000 PLN miesiecznie czyli liczac od strony pracodawcy możesz spokojnie dac 3.5....

Napisano

Teraz możesz sobie do tego doliczyć koszta softu (MAX najprawdopodobniej, Photoshop, SoundForge itd...), enginu, wynajęcia lokalu, do tego dorzuć niezbędne wydatki na marketing... za samych ludzi masz prawie 50 miesiecznie zakładając że zgodzą sie pracować za głodowe stawki. Proces tworzenia zaczyna się długo przed rozpoczęciem pisania enginu i konczy dlugo po wykonaniu reklam.

Gość User190
Napisano

Jednym słowem mało realne jest stworzenie dobrej/sprzedajnej/popularnej gry na własną rękę ;( :P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności