Napisano 9 Styczeń 200421 l XSI błędnie renderuje przeźroczyste obiekty z parametrem IOR różnym od 1 (próżnia). Nie wiem, jakim sposobem ten błąd znalazł się, w bądź, co bądź profesjonalnym programie do grafiki, ale jest na to sposób. A właściwie to dwa sposoby. Zakładamy, że chcemy zrobić obiekt całkowicie przeźroczysty ze współczynnikiem IOR 1,5 (standardowy współczynnik dla szkła). 1 W render tree tworzymy, sobie node`a front_back którego podpinamy do surface. Pod materiał front dajemy zwykły shader z IOR 1,5. Pod back podpinamy drugi shader z IOR -1. Problem rozwiązany. Ew. można podpiąć node`a front_back bezpośrednio do parametru IOR. Wtedy dajemy dwa Scalar_share. Jeden z wartością 1,5 (podpinamy pod front) drugi z wartością -1 (back). 2 Ściągamy z sieci shader, który poprawnie renderuje IOR. Polecam shader Diffraction: http://animus.brinkster.net/downloads/Diffraction.zip
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto