Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

XSI błędnie renderuje przeźroczyste obiekty z parametrem IOR różnym od 1 (próżnia). Nie wiem, jakim sposobem ten błąd znalazł się, w bądź, co bądź profesjonalnym programie do grafiki, ale jest na to sposób. A właściwie to dwa sposoby.

 

Zakładamy, że chcemy zrobić obiekt całkowicie przeźroczysty ze współczynnikiem IOR 1,5 (standardowy współczynnik dla szkła).

 

1 W render tree tworzymy, sobie node`a front_back którego podpinamy do surface. Pod materiał front dajemy zwykły shader z IOR 1,5. Pod back podpinamy drugi shader z IOR -1. Problem rozwiązany. Ew. można podpiąć node`a front_back bezpośrednio do parametru IOR. Wtedy dajemy dwa Scalar_share. Jeden z wartością 1,5 (podpinamy pod front) drugi z wartością -1 (back).

 

2 Ściągamy z sieci shader, który poprawnie renderuje IOR.

Polecam shader Diffraction:

http://animus.brinkster.net/downloads/Diffraction.zip

 

  • Odpowiedzi 1
  • Wyświetleń 1,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Napisano
  • Autor

i jeszcze render tree poprawionego materiału pierwszym sposobem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności