Batou Napisano 9 Styczeń 2004 Napisano 9 Styczeń 2004 XSI błędnie renderuje przeźroczyste obiekty z parametrem IOR różnym od 1 (próżnia). Nie wiem, jakim sposobem ten błąd znalazł się, w bądź, co bądź profesjonalnym programie do grafiki, ale jest na to sposób. A właściwie to dwa sposoby. Zakładamy, że chcemy zrobić obiekt całkowicie przeźroczysty ze współczynnikiem IOR 1,5 (standardowy współczynnik dla szkła). 1 W render tree tworzymy, sobie node`a front_back którego podpinamy do surface. Pod materiał front dajemy zwykły shader z IOR 1,5. Pod back podpinamy drugi shader z IOR -1. Problem rozwiązany. Ew. można podpiąć node`a front_back bezpośrednio do parametru IOR. Wtedy dajemy dwa Scalar_share. Jeden z wartością 1,5 (podpinamy pod front) drugi z wartością -1 (back). 2 Ściągamy z sieci shader, który poprawnie renderuje IOR. Polecam shader Diffraction: http://animus.brinkster.net/downloads/Diffraction.zip
Batou Napisano 9 Styczeń 2004 Autor Napisano 9 Styczeń 2004 i jeszcze render tree poprawionego materiału pierwszym sposobem.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się