Batou Posted January 9, 2004 Share Posted January 9, 2004 XSI błędnie renderuje przeźroczyste obiekty z parametrem IOR różnym od 1 (próżnia). Nie wiem, jakim sposobem ten błąd znalazł się, w bądź, co bądź profesjonalnym programie do grafiki, ale jest na to sposób. A właściwie to dwa sposoby. Zakładamy, że chcemy zrobić obiekt całkowicie przeźroczysty ze współczynnikiem IOR 1,5 (standardowy współczynnik dla szkła). 1 W render tree tworzymy, sobie node`a front_back którego podpinamy do surface. Pod materiał front dajemy zwykły shader z IOR 1,5. Pod back podpinamy drugi shader z IOR -1. Problem rozwiązany. Ew. można podpiąć node`a front_back bezpośrednio do parametru IOR. Wtedy dajemy dwa Scalar_share. Jeden z wartością 1,5 (podpinamy pod front) drugi z wartością -1 (back). 2 Ściągamy z sieci shader, który poprawnie renderuje IOR. Polecam shader Diffraction: http://animus.brinkster.net/downloads/Diffraction.zip Link to comment Share on other sites More sharing options...
Batou Posted January 9, 2004 Author Share Posted January 9, 2004 i jeszcze render tree poprawionego materiału pierwszym sposobem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now