dino1984 Napisano 17 Styczeń 2008 Napisano 17 Styczeń 2008 Problem: Obiekt jest oteksturowany, wstawiam go do sceny jako X-ref`a i w scenie wszystkie tekstury się chrzanią :/ nie mam pojęcia co może być przyczyną takiego stanu rzeczy.
Gość pabllo Napisano 17 Styczeń 2008 Napisano 17 Styczeń 2008 Pozwole sobie na podlaczenie do Twojego watku dino1984. U mnie z kolei po zaladowaniu x-refa calkowicie zanikaja textury. Mam tylko sam "nagi" model. What to do?
zgred Napisano 17 Styczeń 2008 Napisano 17 Styczeń 2008 Znikaja textury, bo nie ma ich w material editor, ale x-refowane modele maja naloze te textury ktore mialy w projekcie z ktorego zostaly zaczerpniete. Sprobujcie wyrenderowac i sprawdzcie czy na renderze sa textury...
Gość pabllo Napisano 17 Styczeń 2008 Napisano 17 Styczeń 2008 Wyrenderowalem i nic. Czysty model bez textur. Cofnolem sie zrodla modelu, liczac ze moze jak utworze blok ze wszystkich elementow to otrzymam oczekiwany efekt...No ale niestety. Moze macie jakies inne alternatywne rozwiazania?
zgred Napisano 17 Styczeń 2008 Napisano 17 Styczeń 2008 a moze w scenie z ktorej model byl x-ref'owany nie jest otexturowany??
Gość pabllo Napisano 17 Styczeń 2008 Napisano 17 Styczeń 2008 heh..nie no jest, na bank:) postaram sie jeszcze troche pokombinowac i zdam relacje czy cos sie zmienilo. Oczywiscie problem zostawiam jako aktualny...
Ania Napisano 17 Styczeń 2008 Napisano 17 Styczeń 2008 Problem dotyczy tylko tekstur, czy też kolorów materiałów? Jeśli tylko tekstur, to może z jakiegoś powodu nie znajduje pliku z teksturami, gdzie masz plik z xrefem a gdzie tekstury?
Gość pabllo Napisano 17 Styczeń 2008 Napisano 17 Styczeń 2008 ...tylko tekstur. Plik z xrefem i texturami sa w innych miejscach. Nie znajduja sie w jednym katalogu jako "luzne" pliki. Zbadałem tą sprawe, i się okazało, że raczej nie ma znaczenia czy sie znajduje w tym samym katalogu czy choćby nawet na innym dysku to przy kliknięciu przycisku "Merge in Scene" w tabelce Xref Object, która sie pojawia w momencie ładowania xrefa powoduje scalenie go z mapą. U mnie działa. Nie mam jednak 100% pewności czy mam racje. Być może jest tez inna opcja do zaladowania z mapą bez konieczności stosowania opcji "Merge". Jest to na pewno jakis sposób. Chyba, że macie wiedze o innej metodzie. Chętnie sie dowiem.
Ania Napisano 17 Styczeń 2008 Napisano 17 Styczeń 2008 File > Xref Scene > Add > Dodajesz scenę > Close. I tyle. Bez Merge. (aczkolwiek nie będzie dostępu do sceny, musisz ją otwierać w tamtym pliku żeby edytować, za to wszystkie edycje będą się automatycznie przenosiły do pliku w którym zrobiłeś x-ref) Zawsze tak robię i dotąd nigdy nie miałam problemów z teksturami, obojętnie gdzie one były. Ew. to samo z Xref Object, wtedy możesz przesuwać obiekt po scenie.
Gość pabllo Napisano 18 Styczeń 2008 Napisano 18 Styczeń 2008 Ja stosowalem tylko i wylacznie opcje Xref Object. I niestety nie chcialo sie zaladowac z tekstura, dopiero po wykonaniu opscji Merge(opisana wyzej). Napisz mi prosze Ania, jak u Ciebie wyglada ladowanie plikow jako xref, a dokladnie czy masz tekstury w tym samym katalogu co model? Dzieki z gory.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się