Moann Napisano 10 Styczeń 2004 Napisano 10 Styczeń 2004 Moim zadaniem było zrobienie kruka najbardziej realistycznie jak sie da. Jednak okazuje sie ze bez waszej pomocy nie dam rady dlatego bardzo o nia porsze. Zaczalem od tego, ze poszedlem do muzeum z wypchanymi zwierzakami i poprosilem ich o wypchanego kruka. Jak mi go pokazali to go sfotografowalem ile sie dalo razy
Moann Napisano 10 Styczeń 2004 Autor Napisano 10 Styczeń 2004 dalej wrzuciłem to do maxa i zrobiłem okręgami szkielet, które puźniej zamieniłem na RURBSY Oto rzuty tych okręgów (oczywiście lekko zmodyfikowane aby pasowałey do figury ptaka)
Moann Napisano 10 Styczeń 2004 Autor Napisano 10 Styczeń 2004 NURBSEM pociągnąłem powieżchnię po krzywych i nałożyłem na wszystko mape. Mapa nałożona ze zdjęcia KRUKA z widoku z boku. Mapowanie płaski prostokąt z boku. To daje taki efekt:
Moann Napisano 10 Styczeń 2004 Autor Napisano 10 Styczeń 2004 I ostatecznie! Render wygląda następująco: Pytanie w czym problem?? No sami widzicie. Wygląda to źle i nienaturalnie! 1: Rozmycie mapy z przodu. Wiem ze jest efektem tego że mapowanie było ze zdjęcia z boku. Chyba wszyscy znamy ten efekt. Ale próba mapowania ze zdjęcia z przodu wyszła jescze gorzej 2: Bryła - Wygląda to jak kloc ociosany z drzewa. Próbowałem już painterem pociągnąć kształt pióra i malować nim po obiekcie.
cochise Napisano 10 Styczeń 2004 Napisano 10 Styczeń 2004 Niestety pior nie uda Ci sie dobrze nasladowac textura, wykonanie realistycznego ptaka bez robienia pior jest chyba niemozliwe.
Moann Napisano 10 Styczeń 2004 Autor Napisano 10 Styczeń 2004 wiec pomalowalem go obiektem piora. Dla statystyki. Na bokach, czesci szyi i grzbiecie ma 1600 pior. Na ogonie tyclok 60 ale za to duzych. Niestety musialem kazde z tych pior rowneiz zmapowac tym samym bocznym mapowaniem wiec efektu prawie nie ma. Do tego jak widizicie probowalem rowniez NURBSami pociaganac noge. Tu juz efekt jest tragiczny. TO ptaszysko ma miedzy nogami jakis puch ;) , ale zupelnie nei wiem jak to oddac zeby sie znowu z tego kloc nie zrobil Poki co to wszystko co zrobilem. Przedstawiem wam caly tok mojej pracy i naprawde potrzebuje jakichs wskazowek!
cochise Napisano 10 Styczeń 2004 Napisano 10 Styczeń 2004 A jak zrobiles piora? I jezeli jez zrobiles to po co nakladasz na nie texture ze zdjecia, wydaje mi sie ze wystarczy zeby byly po prostu czarne. I dalczego modelujesz nurbsami, w poly byloby latwiej i lepiej.
Aki_MG Napisano 10 Styczeń 2004 Napisano 10 Styczeń 2004 Moża moja sugestia będzie głupia ale czy nie lepiej modelować za pomocą poly modelingu? pozdr
Kuciel Napisano 11 Styczeń 2004 Napisano 11 Styczeń 2004 ja tez mysle ze poly wyszlo by ci dokladniej :)
Kuciel Napisano 11 Styczeń 2004 Napisano 11 Styczeń 2004 a i naloz bumpa bo tak to taki strasznie wylakierowany ten kruk :D
Batou Napisano 11 Styczeń 2004 Napisano 11 Styczeń 2004 Po pierwsze wydaje mi się, że polymodeling byłby lepszy. Najpierw zajmij się zrobieniem porządnie modelu, tak aby nawet bez tekstury wyglądał w miarę przekonywująco. Zrób dokładnie dziób, osobno wymodeluj oczy itp. Pióra w większości będziesz musiał rozmieścić samodzielnie. Na każde pióro nakładasz osobną mapę. Jeśli chodzi o samą teksturkę to musisz niestety ją obrobić w photoshopie. Sama mapa diffuse ci nie wystarczy. Poza tym mapa diffuse służy tylko i wyłącznie do nałożenia koloru, a tymczasem dałeś teksturkę prosto ze zdjęcia wraz z refleksami na piórach. Musisz te refleksy wyretuszować (czyt. Wymazać). Następnie tworzysz mapy bump (tworzy wrażenie \"wypukłości\"), speculer level (odpowiada za siłę połysku) i color (kolor połysku), glossines (\"ostrość\" połysku). Do piur przyda ci się mapa opacity która odpowiada za przeźroczystość obiektu. Powodzenia. Jestem ciekaw dalszych efektów.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się