Jump to content

Recommended Posts

Posted

Moim zadaniem było zrobienie kruka najbardziej realistycznie jak sie da. Jednak okazuje sie ze bez waszej pomocy nie dam rady dlatego bardzo o nia porsze. Zaczalem od tego, ze poszedlem do muzeum z wypchanymi zwierzakami i poprosilem ich o wypchanego kruka. Jak mi go pokazali to go sfotografowalem ile sie dalo razy

  • Replies 10
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted

dalej wrzuciłem to do maxa i zrobiłem okręgami szkielet, które puźniej zamieniłem na RURBSY

Oto rzuty tych okręgów (oczywiście lekko zmodyfikowane aby pasowałey do figury ptaka)

Posted

NURBSEM pociągnąłem powieżchnię po krzywych i nałożyłem na wszystko mape. Mapa nałożona ze zdjęcia KRUKA z widoku z boku. Mapowanie płaski prostokąt z boku. To daje taki efekt:

Posted

I ostatecznie! Render wygląda następująco:

 

Pytanie w czym problem?? No sami widzicie. Wygląda to źle i nienaturalnie!

 

1: Rozmycie mapy z przodu. Wiem ze jest efektem tego że mapowanie było ze zdjęcia z boku. Chyba wszyscy znamy ten efekt. Ale próba mapowania ze zdjęcia z przodu wyszła jescze gorzej

 

2: Bryła - Wygląda to jak kloc ociosany z drzewa.

 

Próbowałem już painterem pociągnąć kształt pióra i malować nim po obiekcie.

Posted

wiec pomalowalem go obiektem piora. Dla statystyki. Na bokach, czesci szyi i grzbiecie ma 1600 pior. Na ogonie tyclok 60 ale za to duzych. Niestety musialem kazde z tych pior rowneiz zmapowac tym samym bocznym mapowaniem wiec efektu prawie nie ma. Do tego jak widizicie probowalem rowniez NURBSami pociaganac noge. Tu juz efekt jest tragiczny. TO ptaszysko ma miedzy nogami jakis puch ;) , ale zupelnie nei wiem jak to oddac zeby sie znowu z tego kloc nie zrobil Poki co to wszystko co zrobilem. Przedstawiem wam caly tok mojej pracy i naprawde potrzebuje jakichs wskazowek!

Posted

A jak zrobiles piora? I jezeli jez zrobiles to po co nakladasz na nie texture ze zdjecia, wydaje mi sie ze wystarczy zeby byly po prostu czarne.

I dalczego modelujesz nurbsami, w poly byloby latwiej i lepiej.

Posted

Po pierwsze wydaje mi się, że polymodeling byłby lepszy. Najpierw zajmij się zrobieniem porządnie modelu, tak aby nawet bez tekstury wyglądał w miarę przekonywująco. Zrób dokładnie dziób, osobno wymodeluj oczy itp. Pióra w większości będziesz musiał rozmieścić samodzielnie. Na każde pióro nakładasz osobną mapę. Jeśli chodzi o samą teksturkę to musisz niestety ją obrobić w photoshopie. Sama mapa diffuse ci nie wystarczy. Poza tym mapa diffuse służy tylko i wyłącznie do nałożenia koloru, a tymczasem dałeś teksturkę prosto ze zdjęcia wraz z refleksami na piórach. Musisz te refleksy wyretuszować (czyt. Wymazać). Następnie tworzysz mapy bump (tworzy wrażenie \"wypukłości\"), speculer level (odpowiada za siłę połysku) i color (kolor połysku), glossines (\"ostrość\" połysku). Do piur przyda ci się mapa opacity która odpowiada za przeźroczystość obiektu.

Powodzenia. Jestem ciekaw dalszych efektów.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy