Napisano 10 Styczeń 200421 l Moim zadaniem było zrobienie kruka najbardziej realistycznie jak sie da. Jednak okazuje sie ze bez waszej pomocy nie dam rady dlatego bardzo o nia porsze. Zaczalem od tego, ze poszedlem do muzeum z wypchanymi zwierzakami i poprosilem ich o wypchanego kruka. Jak mi go pokazali to go sfotografowalem ile sie dalo razy
Napisano 10 Styczeń 200421 l Autor dalej wrzuciłem to do maxa i zrobiłem okręgami szkielet, które puźniej zamieniłem na RURBSY Oto rzuty tych okręgów (oczywiście lekko zmodyfikowane aby pasowałey do figury ptaka)
Napisano 10 Styczeń 200421 l Autor NURBSEM pociągnąłem powieżchnię po krzywych i nałożyłem na wszystko mape. Mapa nałożona ze zdjęcia KRUKA z widoku z boku. Mapowanie płaski prostokąt z boku. To daje taki efekt:
Napisano 10 Styczeń 200421 l Autor I ostatecznie! Render wygląda następująco: Pytanie w czym problem?? No sami widzicie. Wygląda to źle i nienaturalnie! 1: Rozmycie mapy z przodu. Wiem ze jest efektem tego że mapowanie było ze zdjęcia z boku. Chyba wszyscy znamy ten efekt. Ale próba mapowania ze zdjęcia z przodu wyszła jescze gorzej 2: Bryła - Wygląda to jak kloc ociosany z drzewa. Próbowałem już painterem pociągnąć kształt pióra i malować nim po obiekcie.
Napisano 10 Styczeń 200421 l Niestety pior nie uda Ci sie dobrze nasladowac textura, wykonanie realistycznego ptaka bez robienia pior jest chyba niemozliwe.
Napisano 10 Styczeń 200421 l Autor wiec pomalowalem go obiektem piora. Dla statystyki. Na bokach, czesci szyi i grzbiecie ma 1600 pior. Na ogonie tyclok 60 ale za to duzych. Niestety musialem kazde z tych pior rowneiz zmapowac tym samym bocznym mapowaniem wiec efektu prawie nie ma. Do tego jak widizicie probowalem rowniez NURBSami pociaganac noge. Tu juz efekt jest tragiczny. TO ptaszysko ma miedzy nogami jakis puch ;) , ale zupelnie nei wiem jak to oddac zeby sie znowu z tego kloc nie zrobil Poki co to wszystko co zrobilem. Przedstawiem wam caly tok mojej pracy i naprawde potrzebuje jakichs wskazowek!
Napisano 10 Styczeń 200421 l A jak zrobiles piora? I jezeli jez zrobiles to po co nakladasz na nie texture ze zdjecia, wydaje mi sie ze wystarczy zeby byly po prostu czarne. I dalczego modelujesz nurbsami, w poly byloby latwiej i lepiej.
Napisano 10 Styczeń 200421 l Moża moja sugestia będzie głupia ale czy nie lepiej modelować za pomocą poly modelingu? pozdr
Napisano 11 Styczeń 200421 l Po pierwsze wydaje mi się, że polymodeling byłby lepszy. Najpierw zajmij się zrobieniem porządnie modelu, tak aby nawet bez tekstury wyglądał w miarę przekonywująco. Zrób dokładnie dziób, osobno wymodeluj oczy itp. Pióra w większości będziesz musiał rozmieścić samodzielnie. Na każde pióro nakładasz osobną mapę. Jeśli chodzi o samą teksturkę to musisz niestety ją obrobić w photoshopie. Sama mapa diffuse ci nie wystarczy. Poza tym mapa diffuse służy tylko i wyłącznie do nałożenia koloru, a tymczasem dałeś teksturkę prosto ze zdjęcia wraz z refleksami na piórach. Musisz te refleksy wyretuszować (czyt. Wymazać). Następnie tworzysz mapy bump (tworzy wrażenie \"wypukłości\"), speculer level (odpowiada za siłę połysku) i color (kolor połysku), glossines (\"ostrość\" połysku). Do piur przyda ci się mapa opacity która odpowiada za przeźroczystość obiektu. Powodzenia. Jestem ciekaw dalszych efektów.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto