Napisano 19 Styczeń 200817 l mam pytanie, czy istnieje jakis sposob zeby siatkowy model zamienic na solida, tzn. zamienic na tak samo wygladajacy model ale pelny w srodku jak bryla?? Przygotowuje rozne modele architektoniczne do takiej specjalnej drukarki 3D Zprint'a. Dostaje pliki z Archicada w postaci *.3ds i po otworzeniu ich w Autocad'zie otrzymuje obiekty o strukturze polymesh. Zeby ta trojwymiarowa drukarka mogla je wypluc musza byc pelne w srodku, jednym slowem w Autocad'zie musze je zamienic na solid'y. Niestety w tym programie jedyna mozliwoscia jest zrobienie obiektow od nowa, praca jest zmudna i meczaca bo musze wszystko na nowo obrysowywac i extrudowac itd... Szukalem w 3Dmax'ie jakiejsc funkcji ktora ulatwilaby mi prace i od razu umozliwila pozklejanie siatek w solidy. Niestety nic takiego nie znalazlem. Czy ktos wie jak to zrobic? z gory dziekuje za pomoc
Napisano 21 Styczeń 200817 l jeżeli model jest w editable spline to spróbuj nadać mu modyfikator surface tools ważne aby cała siatka w miarę możliwości składała się z czworoboków, w innym przypadku modyfikator ten może nie zadziałać poprawnie nie wiem czy o to dokładnie Ci chodziło pozdrawiam
Napisano 25 Styczeń 200817 l Autor wielkie dzieki, z modyfikatorem shell jakos nie chce dzialac, sprobuje z surface tools
Napisano 26 Styczeń 200817 l Autor niestety nie dziala, albo cos zle robie. Model w editable spline moze byc tylko na samym poczatku gdy rysujemy splinami i z innego poziomu nie moge juz do niego wrocic, tak wiec opcja z modyfikatorem surf. tools raczej nie zadziala. Przyblize jeszcze raz sprawe i moze wtedy ktos mi pomoze. Moi znajomi u ktorych pracuje zakupili jako trzeci w Polsce specjalna drukarke proszkowa ktora drukuje gotowe modele, prototypy 3D. Naklada kolejno warstwy bardzo cienkiego proszku o konsystencji gipsu i powstaje okreslona przez program graficzny bryla. Zrobi wszystko: but, zegarek, model telefonu, samochod w skali i to z bardzo dobra dokladnoscia. Problem polega na tym ze aby wydrukowala taki przedmiot, musi byc on pelny w srodku jak bryla, a nie pusty jak model siatkowy. Roznica jest taka jak pomiedzy kula a sfera. Sfera to tylko ksztalt zewnetrzny okalajacy pustke (tak jak w obecnej sytuacji moja glowa), a kula to bryla o ksztalcie sfery. Drukarka ta moze drukowac tylko takie obiekty, gdyz sam "mesch" nie ma zinterpretowanej grubosci. I tu powazny problem, jak mowilem dostaje pliki w formacie 3ds z archicada lub autocada gdzie mam same obiekty siatkowe. Musze je wypelnic albo chociaz nadac grubosci ich sciankom. Jedyna metoda jaka znam jest poprostu zrobic wszystko na nowo brylami od ktorych odejmuje inee badz doddaje w celu uzyskania odpowiedniej zapelnionej powierzchni. Jak mowilem metoda bardzo zmudna i pracochlonna. Jeszcze raz z gory dziekuje i pozdrawiam. POMOCY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Napisano 26 Styczeń 200817 l Autor acha, dokladniej chodzi o to ze model meschowy w rzeczywistosci nie istnieje, cos takiego poprostu by sie rozpadlo, ;(
Napisano 27 Styczeń 200817 l Autor spoko dla tej maszyny dziala modyfikator shell, tylko niebardzo wiem jak sie nim poslugiwac przy bardziej zlozonej siatce, moze ktos wie gdzie znajde dokladny opis tego modyfikatora?
Napisano 27 Styczeń 200817 l Może chodzi o to że nie może być żadnych dziur. Weź zaznaczanie borderów i zaznacz cały model. Jeżeli cokolwiek zaznaczy - popraw to. Swoją drogą to takie "drukarki" to niegłupia sprawa:D Czasem se coś potrzebuje o jakiś kształtach, wtedy 3dsmax i heya:D
Napisano 27 Styczeń 200817 l Autor no dobra ale jak chcialem pogrubic ksztalt powstaly przez polaczenie dwoch spajnow metoda nurbs to po nalozeniu modyfikatora shell zaczely sie robic jakies dziwne rzeczy na krawedziach, zaczely sie robic poszarpane
Napisano 27 Styczeń 200817 l shell sprawia, że "pogrubia" jedynie powierzchnię, więc czasem mogą na siebie zachodzić i powstają różnie wyboje
Napisano 27 Styczeń 200817 l o ile sie nie myle to nie da sie w 3ds zrobić wypełnionego modelu. A przynajmniej tak mi sie wydaje, bo modyfikator shell nie pogrubia obiektu tylko dodaje drugą warstwę nieskończenie cienkich polygonów.
Napisano 17 Luty 200817 l mam pytanie, czy istnieje jakis sposob zeby siatkowy model zamienic na solida, tzn. zamienic na tak samo wygladajacy model ale pelny w srodku jak bryla?? Przygotowuje rozne modele architektoniczne do takiej specjalnej drukarki 3D Zprint'a. Dostaje pliki z Archicada w postaci *.3ds i po otworzeniu ich w Autocad'zie otrzymuje obiekty o strukturze polymesh. Zeby ta trojwymiarowa drukarka mogla je wypluc musza byc pelne w srodku, jednym slowem w Autocad'zie musze je zamienic na solid'y. Niestety w tym programie jedyna mozliwoscia jest zrobienie obiektow od nowa, praca jest zmudna i meczaca bo musze wszystko na nowo obrysowywac i extrudowac itd... Szukalem w 3Dmax'ie jakiejsc funkcji ktora ulatwilaby mi prace i od razu umozliwila pozklejanie siatek w solidy. Niestety nic takiego nie znalazlem. Czy ktos wie jak to zrobic? z gory dziekuje za pomoc Chodzi Ci o linie bryły takie jak na rysunkach technicznych ? dobrze to robi program solid edge ale ciężko się tam manewruje z eksportowaniem, ale max też to ma . tylko powiedz mi jak tutaj się wysyła jpg bo jakos prubuje i nic z tego niewychodzi