Matz Napisano 19 Styczeń 2008 Napisano 19 Styczeń 2008 Witam jestem nowym uzytkownikiem 3ds i forum. Przejzalem tematy i nie znalazlem odpowiedzi na moje pytanie. Jesli gdzies sie ono znajduje to prosze mnie przekierowac i skasowac temat. Normalnie do 3ds uzywam swojego PC, na ktorym nie mam z niczym problemow. Dzisaj zainstalowalem rowniez na lap topie, ktory jest (przynajmniej w teorii) szybkim komputerm. Mianowicie po wlaczeniu jakiegos modelu widok w Viewportach zaczyna mi strasznie klatkowac. Gdy chce obkrecic kamera itp. Czasami jest tak, ze wszystko chodzi bardzo dobrze i plynie i nagle zaczyna sie przycinac. Ten sam problemem mam z programem Sketchup, ktory albo caly czas sie przycina albo chodzi dobrze i co kilka min przycina sie na dluzsza chwile. Jest to bardzo denerwujace i praktycznie uniemozliwia jakakolwiek prace. Czemu moze sie tak dziac? Bardzo prosilbym o pomoc.
piksar Napisano 19 Styczeń 2008 Napisano 19 Styczeń 2008 Dzisaj zainstalowalem rowniez na lap topie, ktory jest (przynajmniej w teorii) szybkim komputerm. Mianowicie po wlaczeniu jakiegos modelu widok w Viewportach zaczyna mi strasznie klatkowac. . Witam na forum Bardzo ciekawa teoria z tym że laptop jest szybkim urządzeniem. Napisz jaki masz sprzęt. Wiekszość laptopów wyposażona jest w układ graficzny GMA zwany niekiedy kartą graficzną. Grafika jest odpowiedzialna za szybkosć pracy w viewportach
Matz Napisano 19 Styczeń 2008 Autor Napisano 19 Styczeń 2008 Prawde mowiac to nie wiem dokladnie co jest wewnatrz bo jest to laptop ojca,a nie moj. Przepisze wiec to co wyczytalem we wlasciowosciach systemu. Intel Core2 CPU T5600 @1.83 987 MHz, 2,00GB RAM Propo karty graficznej to w menadzerze urzadzen wyczytalem " ATI Mobility Radeon X1400. Mysle ze najgorszy nie jest i powinien przynajmniej chodzic tak jak moj ponad trzyletni PC. Dla mnie to wyglada tak jakby cos mu przeszkadzalo. Bo 3ds chodzi normalnie plynnie i nagle zaczyna klatkowac? Mysle ze jakby chodzilo tu o sprzet to po porstu caly czas by sie jednakowo cielo?
NaRe Napisano 19 Styczeń 2008 Napisano 19 Styczeń 2008 Wg mnie tu chodzi wlasnie o sprzet. Max jednak potrzebuje dosyc dobrej jednostki zeby chodzil plynnie. O ile dobrze pamietam to w widoku Perspektywy po kliknieciu na nazwe tego widoku mozna wlaczyc opcje Statistics czy jakos tak... wlacz i zobacz ile masz FPSow :) Tyle ode mnie, pozdrawiam :)
Matz Napisano 19 Styczeń 2008 Autor Napisano 19 Styczeń 2008 Cale 12Fps wyciaga ech. Teraz mam pytanie troche z innej beczki, a nie chce zakladac nowego tematu to tutaj od razu zapytam. Chce zrobic sobie 30sec animacje poniezwaz jest mi potrzebna na zajecia. W animacji znajduje sie spadajacy piasek, ktory sobie stworzylem lecz chcialbym aby w animacji nie spadal tylko jakby zatrzymal sie w czasie. Jak moge zrobic tak aby piasek zatrzymal sie w miejscu nawet gdy przesuwam tym paskiem (zapomanialem niestety jak sie nazywa) ?
Tomala Napisano 19 Styczeń 2008 Napisano 19 Styczeń 2008 Matz co do maxa to działa płynnie na sporo gorszym sprzęcie więc problemu bym się doszukiwał gdzie indziej. Miałem taki problem jak nie zainstalowałem sterowników do karty graficznej ale ty pewnie masz stery zainstalowane. Z tym piaskiem to jak jest już zanimowany to po prostu usuń mu wszystkie klucze dla klatek powyżej czasu w którym ma się zatrzymać. A jak ma tylko dwie klatki kluczowe na początku i na końcu animacji to przejdź do trybu set key i ustaw suwak animacji w miejscu gdzie ma się piasek zatrzymać wstaw tam klucz i usuń ten ostatni.
mirach Napisano 19 Styczeń 2008 Napisano 19 Styczeń 2008 Wg mnie tu chodzi wlasnie o sprzet. Max jednak potrzebuje dosyc dobrej jednostki zeby chodzil plynnie. Daj spokoj, ja na 1,6 ghz single core i geforce 5600 moglem jeszcze cos widziec jak w scenie bylo okolo 500 tys poly. Wiec szczerze watpie ze to sprzet. Z drugiej strony teraz mam gf 8600 i dual core i w viewportach okolo 10 klatek, a to dzieki Viscie :)
La R Napisano 19 Styczeń 2008 Napisano 19 Styczeń 2008 Należy pamiętać, że w windowsach na laptokach działa całkiem sprawnie tak zwane oszczędzanie baterii, tak sparawnie, że czasami sam system się tnie. Ustawienie najwyższej wydajności powinno pomóc aczkolwiek niekoniecznie.
szeyker89 Napisano 20 Styczeń 2008 Napisano 20 Styczeń 2008 mirach -masz rację. To nie wina asprzętu. Ja mam dużo gorszy sprzęt a wszystko chodzi "git"
Matz Napisano 20 Styczeń 2008 Autor Napisano 20 Styczeń 2008 Niestety nie wiem jak ustawic te klucze aby piasek sie zatrzymywal. Jak juz wspominalem jestem nowy i robie to troche w ciemno. Staralem sie zrobic tak jak Tomala polecil mi wyzej, ale cos mi nie wychodzi. Czy moglby mi to ktos troszke dokladniej opisac? o ile w ogole sie da dokaldniej? Pozdrawiam
Tomala Napisano 20 Styczeń 2008 Napisano 20 Styczeń 2008 Matz najlepiej napisz jak jest ten piasek zrobiony czy z particle systems czy może w reactorze jakoś z milionem małych obiektów to zanimowałeś? W każdym razie po zaznaczeniu tego piasku jeżeli jest on zanimowany powinieneś na listwie czasowej zobaczyć jakieś klatki kluczowe odpowiadające albo za przesunięcie i ewentualnie rotację obiektu albo za inne parametry np. jak robiłeś w reactorze to tych kluczy będzie bardzo gęsto. Te klatki kluczowe możesz normalnie zaznaczyć na listwie czasowej ( a najlepiej w track view) i usunąć wszystkie klatki po czasie w którym piasek ma się zatrzymać. No nie wiem jak to prościej wytłumaczyć. Napisz jak jest ten piasek zrobiony i jak zanimowany.
waldek1983 Napisano 22 Styczeń 2008 Napisano 22 Styczeń 2008 Nie wiem jak jest z nowymi maxami bo mam nawet nawet dobrego lapka ale pamiętam czasy 3d Studio Max R2 z AMD 200MHz i karta graficzna 4MB pod PCI na którym to dało się pracować :) Tak jak już było wyżej wspomniane może chodzi o oszczędzanie energi ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się