Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hello:) Wie ktoś może jak zmusić maxa ażeby renderował ZDepth'a z uwzględnieniem map opacity na face'ach a nie tylko głębię samych face'ów ?? Motyw z kanałem alpha i obróbką ZDepth w ps, odpada zbyt wiele nakładających się na siebie face'ów z opacity.

 

Z góry dzięki,

sli.

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

a probowales połączyc Z-depth z Alpha w shopie ?

Zdepth na dolnej warstwie, alpha na górnej - górnej dajesz blend mode "multiply" i po problemie.

przyklad na obrazku jak dla mnie wygląda nieźle (jak na dosłownie minute pracy):

 

image2df5.jpg

Napisano

Hmmm, pisze ze shopowe zabawy odpadają raczej bo scena jest zbyt skomplikowana, i każdy z elementów by trzeba by było renderować osobno i potem składać, powiedzmy że przy 20 elementach to ma sens ale nie przy 300+. A mi bardziej chodzi o coś takiego. Wydaje mi się jednak że chyba się nie da, bo wtedy była by utrata informacji w o zdepth tam gdzie jest przejście alphy z 255 do 0 i odwrotnie, bo zarówno alpha jak i zdepth sa zapisane jako rgb b&w, więc jest rozbieżność co jest alpha a co zdepthem. Szkoda że jak powstawały pierwsze programy do grafiki, nikt nie pomyślał żeby zapisywać alphę i reszte masek jako rgb full tudzież rgba a nie rgb b&w, wtedy by można rozwiązać to kanałowo np: red dla alphy, blue dla zdepth itd. a tak ciąży na nas brzemię przeszłości i utrudnia życie.... ehh, zmiana tych rzeczy to chyba zmiana działania każdego softu do grafiki... :)

 

difkm0.jpg

 

alphazm9.jpg

 

zdepthvy0.jpg

Napisano

Nic podobnego. Istnieją softy, które nie wymuszają na Tobie, w którym kanale, w jakiej głębi piksela, i w którym miejscu zapisujesz swoje kanały. Weź pierwszy z brzegu renderer z programowalnym enginem a "brzemię przeszłości" przestanie Cię dotyczyć.

 

3delight, Pixie, Gelato - darmowe albo Air, PRMan, RenderDotC, Mantra. Wszystkie potrafią zrobić to, na czym Ci zależy - o ile dobrze rozumiem, na czym Ci zależy. 6 pierwszych działa pewnie z Maxem (na pewno z Mayą) - ostatni to oczywiście renderer Houdiniego. W każdym z nich (i paru innych), takie zabawy są standardem.

 

Napisz dokładniej jaki efekt chcesz osiągnąć, to znaczy co z czym zmieszać i w jakim trybie, to może podeślę rozwiązanie...

 

pozdr.,

skk.

Napisano

Symek ma racje, da sie. Tylko, ze w maxie ze standardowym rendererem albo vrayem ciezko o bezposredni dostep do rzeczy, o ktorych Symek pisze. Mozna to obejsc w prostacki sposob: nie renderowac Z, tylko zrobic material, ktory bedzie udawal Z. Nadaje sie do tego falloff typu distance blend. Na wszystko w scenie wrzucasz taki material, a jego kopie z odpowienim ustawieniem opacity (np z mapa) na obiekty z przezroczystoscia. Sprawdzalem, da sie tak zrobic i przy odpowienim ustawieniu dziala to dosc dobrze. Problem moze sie pojawic przy duzej ilosci obiektow z przezroczystoscia z duza iloscia materialow, ale na pewno mozna napisac prosty skrypcik automatycznie przerabiajacy materialy. Drugi problem moze sie pojawic jesli scene renderujesz w czyms innym niz scaneline: musisz dopasowac do siebie ustawienia AA zeby "zgodzily ci sie krawedzie" na Z z tym co wyrenderujesz, ale to tez jest do ustawienia.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności