Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Hello:) Wie ktoś może jak zmusić maxa ażeby renderował ZDepth'a z uwzględnieniem map opacity na face'ach a nie tylko głębię samych face'ów ?? Motyw z kanałem alpha i obróbką ZDepth w ps, odpada zbyt wiele nakładających się na siebie face'ów z opacity.

 

Z góry dzięki,

sli.

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 1,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

a probowales połączyc Z-depth z Alpha w shopie ?

Zdepth na dolnej warstwie, alpha na górnej - górnej dajesz blend mode "multiply" i po problemie.

przyklad na obrazku jak dla mnie wygląda nieźle (jak na dosłownie minute pracy):

 

image2df5.jpg

Napisano
  • Autor

Hmmm, pisze ze shopowe zabawy odpadają raczej bo scena jest zbyt skomplikowana, i każdy z elementów by trzeba by było renderować osobno i potem składać, powiedzmy że przy 20 elementach to ma sens ale nie przy 300+. A mi bardziej chodzi o coś takiego. Wydaje mi się jednak że chyba się nie da, bo wtedy była by utrata informacji w o zdepth tam gdzie jest przejście alphy z 255 do 0 i odwrotnie, bo zarówno alpha jak i zdepth sa zapisane jako rgb b&w, więc jest rozbieżność co jest alpha a co zdepthem. Szkoda że jak powstawały pierwsze programy do grafiki, nikt nie pomyślał żeby zapisywać alphę i reszte masek jako rgb full tudzież rgba a nie rgb b&w, wtedy by można rozwiązać to kanałowo np: red dla alphy, blue dla zdepth itd. a tak ciąży na nas brzemię przeszłości i utrudnia życie.... ehh, zmiana tych rzeczy to chyba zmiana działania każdego softu do grafiki... :)

 

difkm0.jpg

 

alphazm9.jpg

 

zdepthvy0.jpg

Napisano

Nic podobnego. Istnieją softy, które nie wymuszają na Tobie, w którym kanale, w jakiej głębi piksela, i w którym miejscu zapisujesz swoje kanały. Weź pierwszy z brzegu renderer z programowalnym enginem a "brzemię przeszłości" przestanie Cię dotyczyć.

 

3delight, Pixie, Gelato - darmowe albo Air, PRMan, RenderDotC, Mantra. Wszystkie potrafią zrobić to, na czym Ci zależy - o ile dobrze rozumiem, na czym Ci zależy. 6 pierwszych działa pewnie z Maxem (na pewno z Mayą) - ostatni to oczywiście renderer Houdiniego. W każdym z nich (i paru innych), takie zabawy są standardem.

 

Napisz dokładniej jaki efekt chcesz osiągnąć, to znaczy co z czym zmieszać i w jakim trybie, to może podeślę rozwiązanie...

 

pozdr.,

skk.

Napisano

Symek ma racje, da sie. Tylko, ze w maxie ze standardowym rendererem albo vrayem ciezko o bezposredni dostep do rzeczy, o ktorych Symek pisze. Mozna to obejsc w prostacki sposob: nie renderowac Z, tylko zrobic material, ktory bedzie udawal Z. Nadaje sie do tego falloff typu distance blend. Na wszystko w scenie wrzucasz taki material, a jego kopie z odpowienim ustawieniem opacity (np z mapa) na obiekty z przezroczystoscia. Sprawdzalem, da sie tak zrobic i przy odpowienim ustawieniu dziala to dosc dobrze. Problem moze sie pojawic przy duzej ilosci obiektow z przezroczystoscia z duza iloscia materialow, ale na pewno mozna napisac prosty skrypcik automatycznie przerabiajacy materialy. Drugi problem moze sie pojawic jesli scene renderujesz w czyms innym niz scaneline: musisz dopasowac do siebie ustawienia AA zeby "zgodzily ci sie krawedzie" na Z z tym co wyrenderujesz, ale to tez jest do ustawienia.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności