radekD Napisano 23 Styczeń 2008 Napisano 23 Styczeń 2008 Witam Wszystkich Ma ktoś jaki pomysł na animację koparki kopającej :-) sam rig koparki banalny chodzi mi o animacje odspajanioa gruntu, ktoś ma jakieś pomysły jak np deformować siatkę gruntu by zautomatyzować to z ruchem łyżki koparki dzieki za każdy głos
Shogun 3D Napisano 23 Styczeń 2008 Napisano 23 Styczeń 2008 Ja bym osobno wyciął wyjmowana zimię, trochę ją zdeformował morphem, dodał particle (ziemia, piach, grudki), trochę reactora do tego i voila!
radekD Napisano 23 Styczeń 2008 Autor Napisano 23 Styczeń 2008 kombinowałem z: pcouds + deflectory + gravity pluginem glu3D reactorem flexem + deflector animacją werteksów deformable poly morphem jeszcze nie :-) choć się zastanawiałem problem w tym jak to zautoymatyzować - animujesz kopare , reszta robi sie sama hehe, ale z tym morphem pokombinuje choc po głowie chodzi mi co innego... scriptcontroler - tyle że bardzo początkujący jestem ale od czego macrorecorder hym? plan jest taki: - badamy kolizje w kazdej klatce łycha i grunt otrzymujem czesc wspólną = ziemia ziemia = new.mesh = boolean.intersection(grunt, lycha) jednoczesnie odejmujemy lyche od gruntu h.lycha = lycha.pivotpoin.position.z - jezeli h.lycha > poziom wykopu wtedy new.mesh -gruncik = new.particles.pclouds gruncik.insteadgeometry = ziemia if lycha.transform.rotation.x > 90 then gruncik.linkto.gravity //-> szukana jest czesc wspólna łyżki z gruntem, jak jużłyżka znajdzie się ponad wykopem, na podstawie cz. wspólnej tworzony jest pcloud podłączony do deflektora i gravity - po przechyleniu łyżki ziemia się wysypuje tak by to miało wyglądać na grunt rozrzucic troche particles, tak ze jak bedzie sie zmieniac geometria ziemi to troszku czastki beda sie osuwać, -taki mam plan na wolny wieczór moze toks ma jakies sugestie pozdr dzieki shogun za odzew
SYmek Napisano 23 Styczeń 2008 Napisano 23 Styczeń 2008 A musi być Max? Bo jeśli nie, to można to zrobić łatwo bez skryptowania w mniej więcej taki sam sposób, jak opisałeś... ale w Maxie ja tego nie umiem zrobić...
radekD Napisano 24 Czerwiec 2008 Autor Napisano 24 Czerwiec 2008 http://www.tutorials-expert.com/tutorial/17933/Creating-a-collapsing-Bridge-with-Particle-Flow-in-3ds-max-9.html dwa scripty - i praktycznie sprawa załatwiona, rozbijasz ziemie splitItUp em, na drobne elementy, a potem reactorkiem albozamieniasz na particle i deflectorkami :-) podobnie jak w tutku powyżej pozdr
SYmek Napisano 24 Czerwiec 2008 Napisano 24 Czerwiec 2008 dwa scripty - i praktycznie sprawa załatwiona Po pół roku wrzucasz link do jakiegoś kaprawego tutoriala..?;). Chociaż swoją animację byś pokazał. Ocenimy czy sprawa załatwiona :)
Luqas87 Napisano 24 Czerwiec 2008 Napisano 24 Czerwiec 2008 a to czat czy forum? dla autora może być już zapuźno ale dla kogoś kto ma podobny problem recepta radkaD może być wyratowaniem z opresji i taki ktoś nie będzie zakładał nowego wątku traktującego o praktycznie tym samym... No o co chodzi że chciał się podzielić wiedzą i pomysłem, pomuc, że puźno to trudno ale za to to chyba trudno obwiniać.
SYmek Napisano 24 Czerwiec 2008 Napisano 24 Czerwiec 2008 Nikt nikogo nie obwinia. Trochę dystansu. pozdr. skk. PS ale Ty nie lubisz tego "ó"...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się