Napisano 23 Styczeń 200817 l Witam Wszystkich Ma ktoś jaki pomysł na animację koparki kopającej :-) sam rig koparki banalny chodzi mi o animacje odspajanioa gruntu, ktoś ma jakieś pomysły jak np deformować siatkę gruntu by zautomatyzować to z ruchem łyżki koparki dzieki za każdy głos
Napisano 23 Styczeń 200817 l Ja bym osobno wyciął wyjmowana zimię, trochę ją zdeformował morphem, dodał particle (ziemia, piach, grudki), trochę reactora do tego i voila!
Napisano 23 Styczeń 200817 l Autor kombinowałem z: pcouds + deflectory + gravity pluginem glu3D reactorem flexem + deflector animacją werteksów deformable poly morphem jeszcze nie :-) choć się zastanawiałem problem w tym jak to zautoymatyzować - animujesz kopare , reszta robi sie sama hehe, ale z tym morphem pokombinuje choc po głowie chodzi mi co innego... scriptcontroler - tyle że bardzo początkujący jestem ale od czego macrorecorder hym? plan jest taki: - badamy kolizje w kazdej klatce łycha i grunt otrzymujem czesc wspólną = ziemia ziemia = new.mesh = boolean.intersection(grunt, lycha) jednoczesnie odejmujemy lyche od gruntu h.lycha = lycha.pivotpoin.position.z - jezeli h.lycha > poziom wykopu wtedy new.mesh -gruncik = new.particles.pclouds gruncik.insteadgeometry = ziemia if lycha.transform.rotation.x > 90 then gruncik.linkto.gravity //-> szukana jest czesc wspólna łyżki z gruntem, jak jużłyżka znajdzie się ponad wykopem, na podstawie cz. wspólnej tworzony jest pcloud podłączony do deflektora i gravity - po przechyleniu łyżki ziemia się wysypuje tak by to miało wyglądać na grunt rozrzucic troche particles, tak ze jak bedzie sie zmieniac geometria ziemi to troszku czastki beda sie osuwać, -taki mam plan na wolny wieczór moze toks ma jakies sugestie pozdr dzieki shogun za odzew
Napisano 23 Styczeń 200817 l A musi być Max? Bo jeśli nie, to można to zrobić łatwo bez skryptowania w mniej więcej taki sam sposób, jak opisałeś... ale w Maxie ja tego nie umiem zrobić...
Napisano 24 Czerwiec 200816 l Autor http://www.tutorials-expert.com/tutorial/17933/Creating-a-collapsing-Bridge-with-Particle-Flow-in-3ds-max-9.html dwa scripty - i praktycznie sprawa załatwiona, rozbijasz ziemie splitItUp em, na drobne elementy, a potem reactorkiem albozamieniasz na particle i deflectorkami :-) podobnie jak w tutku powyżej pozdr
Napisano 24 Czerwiec 200816 l dwa scripty - i praktycznie sprawa załatwiona Po pół roku wrzucasz link do jakiegoś kaprawego tutoriala..?;). Chociaż swoją animację byś pokazał. Ocenimy czy sprawa załatwiona :)
Napisano 24 Czerwiec 200816 l a to czat czy forum? dla autora może być już zapuźno ale dla kogoś kto ma podobny problem recepta radkaD może być wyratowaniem z opresji i taki ktoś nie będzie zakładał nowego wątku traktującego o praktycznie tym samym... No o co chodzi że chciał się podzielić wiedzą i pomysłem, pomuc, że puźno to trudno ale za to to chyba trudno obwiniać.
Napisano 24 Czerwiec 200816 l Nikt nikogo nie obwinia. Trochę dystansu. pozdr. skk. PS ale Ty nie lubisz tego "ó"...
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto