Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Mam sciagnieta roslinke...jest juz jakos zamapowana ale nie tak jak chce.

Co zrobic zeby mapa opacity dotyczyla kazdego liscia z osobna indywidualnie? Wiecie o co chodzi...problem w tym ze kazdy lisc to nie jeden poly-to siatka z kilku poly...wiec face map chyba odpada...jak to zrobic?

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

możesz np. pozaznaczać każdy listek z osobna i dać mu inny material id a potem użyć materiału Multi Sub object.

Napisano

yy po co ci opacity? ( jesli dobrze mysle sa wymodelowane jako ksztalt liscia ) skoro to sa liscie z poly a nie plane-y..

Napisano
  • Autor

Nie no, liscie maja ksztalt zblizony do plane, tylko kazdy z tych lisci sklada sie z kilku poly, tak jakos sitaka niepotrzebnie gesta jest

 

Bo jak rozumiem gdyby kazdy lisc był jednym polygonem to moglbym zastosowac mapowanie uvwmap:face i wtedy tekstura w diffuse/opacity bylaby dokladnie rozciagnieta na powierzchni kazdego z listkow?

 

Kamil: Nie chce dla kazdego liscia innego materialu...chce tylko zebym mogl zastosowac dla kazdego z nich jedna mape opacity (maska z ladnym ksztaltem liscia)...moglbym zaznaczac kazdy lisc i dawac mu uvwmap plane ale tych lisci jest z tysiac:)

 

Zalaczam screen lisci i maski jaka chcialbym na nich uzyc

Napisano
  • Autor

ad2: nie, cala rozlinka to 1 obiekt, kazdy lisc to element

Napisano

Jeżeli jest już zamapowana ALE NIE TAK JAK CHCESZ to prawdopodobnie mesh reprezentujacy listki ma inne ID niż te które ma pień i gałązki roślinki.

 

Zanim zaczniesz psuć to sprawdź jakie ID mają te listki. Jeżeli np. ID=3 to materiał listków (diffuse i opacity) muszą być w slocie nr 3 multimateriału.

 

Odpal sobie w maxie drzewka które tam już są FOLIAGE zrób convert to editpoly i przestudiuj jak są zrobione.

W maxowym folderze jest biblioteka multimateriałów które są zrobione specjalnie do tych drzewek.

 

****************

 

Jeżeli jednak nie jest to TAK zrobione drzewko to musisz mapować listki osobno. Kluczem jest mapowanie.

 

Najprościej by usunąć z liści widoczne edgesy aby jeden lisć był traktowany jako osobne poly i użyć mapowania FACED.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności