viz.k Napisano 24 Styczeń 2008 Napisano 24 Styczeń 2008 Mam sciagnieta roslinke...jest juz jakos zamapowana ale nie tak jak chce. Co zrobic zeby mapa opacity dotyczyla kazdego liscia z osobna indywidualnie? Wiecie o co chodzi...problem w tym ze kazdy lisc to nie jeden poly-to siatka z kilku poly...wiec face map chyba odpada...jak to zrobic?
kamil.ochel Napisano 24 Styczeń 2008 Napisano 24 Styczeń 2008 możesz np. pozaznaczać każdy listek z osobna i dać mu inny material id a potem użyć materiału Multi Sub object.
Marcin_ps Napisano 24 Styczeń 2008 Napisano 24 Styczeń 2008 yy po co ci opacity? ( jesli dobrze mysle sa wymodelowane jako ksztalt liscia ) skoro to sa liscie z poly a nie plane-y..
viz.k Napisano 24 Styczeń 2008 Autor Napisano 24 Styczeń 2008 Nie no, liscie maja ksztalt zblizony do plane, tylko kazdy z tych lisci sklada sie z kilku poly, tak jakos sitaka niepotrzebnie gesta jest Bo jak rozumiem gdyby kazdy lisc był jednym polygonem to moglbym zastosowac mapowanie uvwmap:face i wtedy tekstura w diffuse/opacity bylaby dokladnie rozciagnieta na powierzchni kazdego z listkow? Kamil: Nie chce dla kazdego liscia innego materialu...chce tylko zebym mogl zastosowac dla kazdego z nich jedna mape opacity (maska z ladnym ksztaltem liscia)...moglbym zaznaczac kazdy lisc i dawac mu uvwmap plane ale tych lisci jest z tysiac:) Zalaczam screen lisci i maski jaka chcialbym na nich uzyc
Marcin_ps Napisano 24 Styczeń 2008 Napisano 24 Styczeń 2008 ad1 tak ad2 czy kazdy listek to osobny obiekt ?
viz.k Napisano 24 Styczeń 2008 Autor Napisano 24 Styczeń 2008 ad2: nie, cala rozlinka to 1 obiekt, kazdy lisc to element
zdeno Napisano 24 Styczeń 2008 Napisano 24 Styczeń 2008 Jeżeli jest już zamapowana ALE NIE TAK JAK CHCESZ to prawdopodobnie mesh reprezentujacy listki ma inne ID niż te które ma pień i gałązki roślinki. Zanim zaczniesz psuć to sprawdź jakie ID mają te listki. Jeżeli np. ID=3 to materiał listków (diffuse i opacity) muszą być w slocie nr 3 multimateriału. Odpal sobie w maxie drzewka które tam już są FOLIAGE zrób convert to editpoly i przestudiuj jak są zrobione. W maxowym folderze jest biblioteka multimateriałów które są zrobione specjalnie do tych drzewek. **************** Jeżeli jednak nie jest to TAK zrobione drzewko to musisz mapować listki osobno. Kluczem jest mapowanie. Najprościej by usunąć z liści widoczne edgesy aby jeden lisć był traktowany jako osobne poly i użyć mapowania FACED.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się