Skocz do zawartości

mapowanie rosliny (listki)


viz.k

Rekomendowane odpowiedzi

Mam sciagnieta roslinke...jest juz jakos zamapowana ale nie tak jak chce.

Co zrobic zeby mapa opacity dotyczyla kazdego liscia z osobna indywidualnie? Wiecie o co chodzi...problem w tym ze kazdy lisc to nie jeden poly-to siatka z kilku poly...wiec face map chyba odpada...jak to zrobic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Nie no, liscie maja ksztalt zblizony do plane, tylko kazdy z tych lisci sklada sie z kilku poly, tak jakos sitaka niepotrzebnie gesta jest

 

Bo jak rozumiem gdyby kazdy lisc był jednym polygonem to moglbym zastosowac mapowanie uvwmap:face i wtedy tekstura w diffuse/opacity bylaby dokladnie rozciagnieta na powierzchni kazdego z listkow?

 

Kamil: Nie chce dla kazdego liscia innego materialu...chce tylko zebym mogl zastosowac dla kazdego z nich jedna mape opacity (maska z ladnym ksztaltem liscia)...moglbym zaznaczac kazdy lisc i dawac mu uvwmap plane ale tych lisci jest z tysiac:)

 

Zalaczam screen lisci i maski jaka chcialbym na nich uzyc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jest już zamapowana ALE NIE TAK JAK CHCESZ to prawdopodobnie mesh reprezentujacy listki ma inne ID niż te które ma pień i gałązki roślinki.

 

Zanim zaczniesz psuć to sprawdź jakie ID mają te listki. Jeżeli np. ID=3 to materiał listków (diffuse i opacity) muszą być w slocie nr 3 multimateriału.

 

Odpal sobie w maxie drzewka które tam już są FOLIAGE zrób convert to editpoly i przestudiuj jak są zrobione.

W maxowym folderze jest biblioteka multimateriałów które są zrobione specjalnie do tych drzewek.

 

****************

 

Jeżeli jednak nie jest to TAK zrobione drzewko to musisz mapować listki osobno. Kluczem jest mapowanie.

 

Najprościej by usunąć z liści widoczne edgesy aby jeden lisć był traktowany jako osobne poly i użyć mapowania FACED.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności