Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Mam sciagnieta roslinke...jest juz jakos zamapowana ale nie tak jak chce.

Co zrobic zeby mapa opacity dotyczyla kazdego liscia z osobna indywidualnie? Wiecie o co chodzi...problem w tym ze kazdy lisc to nie jeden poly-to siatka z kilku poly...wiec face map chyba odpada...jak to zrobic?

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

możesz np. pozaznaczać każdy listek z osobna i dać mu inny material id a potem użyć materiału Multi Sub object.

Napisano

yy po co ci opacity? ( jesli dobrze mysle sa wymodelowane jako ksztalt liscia ) skoro to sa liscie z poly a nie plane-y..

Napisano
  • Autor

Nie no, liscie maja ksztalt zblizony do plane, tylko kazdy z tych lisci sklada sie z kilku poly, tak jakos sitaka niepotrzebnie gesta jest

 

Bo jak rozumiem gdyby kazdy lisc był jednym polygonem to moglbym zastosowac mapowanie uvwmap:face i wtedy tekstura w diffuse/opacity bylaby dokladnie rozciagnieta na powierzchni kazdego z listkow?

 

Kamil: Nie chce dla kazdego liscia innego materialu...chce tylko zebym mogl zastosowac dla kazdego z nich jedna mape opacity (maska z ladnym ksztaltem liscia)...moglbym zaznaczac kazdy lisc i dawac mu uvwmap plane ale tych lisci jest z tysiac:)

 

Zalaczam screen lisci i maski jaka chcialbym na nich uzyc

Napisano
  • Autor

ad2: nie, cala rozlinka to 1 obiekt, kazdy lisc to element

Napisano

Jeżeli jest już zamapowana ALE NIE TAK JAK CHCESZ to prawdopodobnie mesh reprezentujacy listki ma inne ID niż te które ma pień i gałązki roślinki.

 

Zanim zaczniesz psuć to sprawdź jakie ID mają te listki. Jeżeli np. ID=3 to materiał listków (diffuse i opacity) muszą być w slocie nr 3 multimateriału.

 

Odpal sobie w maxie drzewka które tam już są FOLIAGE zrób convert to editpoly i przestudiuj jak są zrobione.

W maxowym folderze jest biblioteka multimateriałów które są zrobione specjalnie do tych drzewek.

 

****************

 

Jeżeli jednak nie jest to TAK zrobione drzewko to musisz mapować listki osobno. Kluczem jest mapowanie.

 

Najprościej by usunąć z liści widoczne edgesy aby jeden lisć był traktowany jako osobne poly i użyć mapowania FACED.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.