Skocz do zawartości

Postać 3D: Autorski smok zachodni


L_Devil

Rekomendowane odpowiedzi

Od razu zaznaczę - nie jestem grafikiem, nie uważam się za grafika ;) Statystycznie tworzę jeden model na pół roku ;D

Moim głównym zajęciem jest tworzenie amatorskich gier 2D. Do tej pory grafika była w formie sprite'ów, ale każdy wie jakie to czasochłonne i mało praktyczne w projektach choć trochę większych od Ponga. Postanowiłem więc wymodelować to *coś*, co ma udawać smoka, wyglądać jak smok i - de facto - być smokiem. W założeniu chcę mu zrobić pełne rigging i parę animacji, a następnie użyć tego wszystkiego w grze bazującej na Allegro Game Programing Lib. Ponieważ jestem koszmarnym amatorem jeżeli chodzi o art, poprosiłem o szkice referencyjne znajomą, która ma znacznie lepsze wyczucie proporcji. No i jakoś mi idzie na tych szkicach ;)

Prośba do wszystkich: obejrzyjcie poniższe i powiedzcie co poprawić, gdzie zabrać ciała, gdzie go dodać, itp. Detale zrobię później (żeby zachować w odwodzie siatkę lo-poly na wypadek, gdybym kiedyś się przerzucił na gry 3D). Technika to lo-poly+mesh smooth. Jako że tylko raz w życiu animowałem własny model (a był to prosty wojownik lo-poly), proszę także o uwzględnienie tego w poradach - wszak lepiej wiedzieć, że np. takie ułożenie nóg uniemożliwi sprawny rigging, a nie ukończyć model tylko po to, by przy riggowaniu się wyłożyć ;) Zaznaczam że jestem amatorem, dlatego bardzo liczę na pomoc was - osób bardziej doświadczonych. Zaznaczam przy tym że "jesteś kretynem i najlepiej zajmij się hodowlą pelargonii" nie uważam za pomoc ]:->

Parę ważnych informacji:

- Smok jak najbardziej ma mieć skrzydła. Ale jeszcze nie zrobiłem ;)

- Detale zrobię później, typu łuski na szyi, zarysowanie mięśni, itp.

- Nie mogę dojść do porządku z łapami, tzn. palcami (szponami). Robię je już czwarty raz i cztery razy mi się nie podobał rezultat... gheez, przyjdzie zmienić szkic referencyjny.

- Zamierzam animować także mimikę pyska (smok ma mówić ludzkim głosem)

- Być może wykorzystam smoka w jakiś scenach łączonych z ujęciami tradycyjnie kręconymi (wszak nie po to kupiłem kamerę, żeby leżała i się kurzyła ;) ), a więc idzie nie tylko do gier ;)

- Robię ten model bardzo długo i poświęcam mu niezbyt dużo czasu. Dlatego moje odpowiedzi w tym temacie mogą nie być za częste (ale czytam i analizuję je wszystkie ;) )

- Email podany na obrazku sprawdzam dość rzadko. Jeżeli ktoś chce się skontaktować, zapraszam do napisania na [email protected]

 

 

Preview z obecnego postępu prac. Większa wersja po kliknięciu:

 

 

dragonwipqm1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Pokaż siatkę (bez meshsmootha).

 

Co do nóg, poszukaj referek zdjęć, może jakieś jaszczurki, krokodyle, ptaki.

 

Głowa wyszła całkiem fajnie, nogi mi się nie podobają ale o tym sam też pisałeś. Trochę zbyt masywne chyba, przypominają niedźwiedzia.

 

Tułów mi się wydaje trochę zbyt szeroki w porównaniu do szyi, albo szyja za cienka, dotyczy to zwłaszcza widoku z góry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności