Napisano 24 Styczeń 200817 l Od razu zaznaczę - nie jestem grafikiem, nie uważam się za grafika ;) Statystycznie tworzę jeden model na pół roku ;D Moim głównym zajęciem jest tworzenie amatorskich gier 2D. Do tej pory grafika była w formie sprite'ów, ale każdy wie jakie to czasochłonne i mało praktyczne w projektach choć trochę większych od Ponga. Postanowiłem więc wymodelować to *coś*, co ma udawać smoka, wyglądać jak smok i - de facto - być smokiem. W założeniu chcę mu zrobić pełne rigging i parę animacji, a następnie użyć tego wszystkiego w grze bazującej na Allegro Game Programing Lib. Ponieważ jestem koszmarnym amatorem jeżeli chodzi o art, poprosiłem o szkice referencyjne znajomą, która ma znacznie lepsze wyczucie proporcji. No i jakoś mi idzie na tych szkicach ;) Prośba do wszystkich: obejrzyjcie poniższe i powiedzcie co poprawić, gdzie zabrać ciała, gdzie go dodać, itp. Detale zrobię później (żeby zachować w odwodzie siatkę lo-poly na wypadek, gdybym kiedyś się przerzucił na gry 3D). Technika to lo-poly+mesh smooth. Jako że tylko raz w życiu animowałem własny model (a był to prosty wojownik lo-poly), proszę także o uwzględnienie tego w poradach - wszak lepiej wiedzieć, że np. takie ułożenie nóg uniemożliwi sprawny rigging, a nie ukończyć model tylko po to, by przy riggowaniu się wyłożyć ;) Zaznaczam że jestem amatorem, dlatego bardzo liczę na pomoc was - osób bardziej doświadczonych. Zaznaczam przy tym że "jesteś kretynem i najlepiej zajmij się hodowlą pelargonii" nie uważam za pomoc ]:-> Parę ważnych informacji: - Smok jak najbardziej ma mieć skrzydła. Ale jeszcze nie zrobiłem ;) - Detale zrobię później, typu łuski na szyi, zarysowanie mięśni, itp. - Nie mogę dojść do porządku z łapami, tzn. palcami (szponami). Robię je już czwarty raz i cztery razy mi się nie podobał rezultat... gheez, przyjdzie zmienić szkic referencyjny. - Zamierzam animować także mimikę pyska (smok ma mówić ludzkim głosem) - Być może wykorzystam smoka w jakiś scenach łączonych z ujęciami tradycyjnie kręconymi (wszak nie po to kupiłem kamerę, żeby leżała i się kurzyła ;) ), a więc idzie nie tylko do gier ;) - Robię ten model bardzo długo i poświęcam mu niezbyt dużo czasu. Dlatego moje odpowiedzi w tym temacie mogą nie być za częste (ale czytam i analizuję je wszystkie ;) ) - Email podany na obrazku sprawdzam dość rzadko. Jeżeli ktoś chce się skontaktować, zapraszam do napisania na piotr-kosek@tlen.pl Preview z obecnego postępu prac. Większa wersja po kliknięciu:
Napisano 24 Styczeń 200817 l Pokaż siatkę (bez meshsmootha). Co do nóg, poszukaj referek zdjęć, może jakieś jaszczurki, krokodyle, ptaki. Głowa wyszła całkiem fajnie, nogi mi się nie podobają ale o tym sam też pisałeś. Trochę zbyt masywne chyba, przypominają niedźwiedzia. Tułów mi się wydaje trochę zbyt szeroki w porównaniu do szyi, albo szyja za cienka, dotyczy to zwłaszcza widoku z góry.
Napisano 24 Styczeń 200817 l Autor Co do szyi to ciekawe spostrzeżenie. Muszę coś z tym zrobić, bo chyba tak nie może zostać ;)
Napisano 25 Styczeń 200817 l Ale siatkę bez tylnich ścianek, tu nic nie widać (może być screen z viewportu) Ale wygląda w miarę ok (to co widać)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto