claude Napisano 27 Styczeń 2008 Napisano 27 Styczeń 2008 Robie szybką wizkę dla mojej znajomej. Zupełnie się nie znam na exteriorach. Najgorsze to poradzenie sobie z vray sun bo jak wstawiłem normalne światla vray plane to mi nie pasowło to oświetlenie. Bardzo proszę o pomoc jak ustawić multipler vray sun i vray sky. Bo jak włączam niebo i ustalam noda na słońce to multipler nieba wpływa na słońce i nie mogę tego ustawić albo ciemno albo przeswietlone. a może powinienem przestawić sie na kamere vray. bo teraz mam zwykłą a vray sun ma mały multipler 0,003 materiały będę powoli dopracowywał
NV Napisano 27 Styczeń 2008 Napisano 27 Styczeń 2008 Może pomoże ;) http://www.spot3d.com/vray/help/150R1/examples_vraysun_sky.htm
trosiek Napisano 27 Styczeń 2008 Napisano 27 Styczeń 2008 i zdecydowanie używaj vray physical camera bo przy sunie bardzo się przydaje. możesz sobie ustawić w niej czułość iso, czas migawki i takie tam.
claude Napisano 27 Styczeń 2008 Autor Napisano 27 Styczeń 2008 i zdecydowanie używaj vray physical camera bo przy sunie bardzo się przydaje. możesz sobie ustawić w niej czułość iso, czas migawki i takie tam. właśnie nie wiem, bo jest iso i migawka i robi się jeszcze więcej opcji do ustawiania, kiedyś się tym bawiłem i poległem na razie próbuje skorzysać z linku nVidia - dzięki nie ma jakiegoś pluginu który by to wszystko ustawiał na automacie?
mirach Napisano 27 Styczeń 2008 Napisano 27 Styczeń 2008 nie ma jakiegoś pluginu który by to wszystko ustawiał na automacie? Jest, nazywa sie doo-it, i byl o nim dlugi wątek... :D A tak na poważnie. Jak sie nie znasz na ISO, migawkach itp. To uzyj zwyklego Direct Lighta, z vray shadows + zwykly skylight w vrayu. Moze nie uzyskasz najwspanialszych rezultatow, ale bedziesz mial o wiele mniej parametrow do ustawiania. Pomysl tez o zmianie Color Mapping z Linear na Exponetial albo HSV Exp. Nie jest to przepis na stworzenie dziela sztuki, ale jak trzeba zrobic oswietlenie tak zeby "klientowi sie podobalo" to zwykle dziala :)
claude Napisano 27 Styczeń 2008 Autor Napisano 27 Styczeń 2008 ustawiłem phisical camera vray, i przestałem kombinować juz z ustawieniami vraysky może ktoś mi podpowie jak zrobić aby niebo było jasne a budynek nie prześwietlony nie wiem czemu czas renderingu wzrósł ten mały obrazeczek renderował sie 15 minut
trosiek Napisano 27 Styczeń 2008 Napisano 27 Styczeń 2008 wczytaj się to co dał ci Nvidia - tam jest opisane jak stworzyć jasne niebieskie niebo. a z kamerą to zmniejsz shutter speed (szybkość migawki) - im mniejsza wartość, tym mniejsza ilość światła wpada na "światłoczułą matrycę", przez co obraz jest jaśniejszy. Możesz też kombinować z film speed (ISO) - im większa wartość, tym jaśniejszy będzie render - jest to parametr odpowiadający za czułość "matrycy" na światło. Nie wiem czy tutaj też tak jest, ale w aparach im większe iso tym większe ziarno na zdjęciu. Możesz też kombinować z wartością przesłony (f-number) - im parametr większy tym przesłona jest bardziej otwarta i więcej światła się dostaje do wnętrza "aparatu". Wytłumaczone trochę fotograficznie ale mam nadzieję że się przyda ;) polecam też pobawić się trochę z ustawieniami rendera - dzięki temu będziesz mógł skrócić, czasem dość znacząco, czas renderingu.
claude Napisano 27 Styczeń 2008 Autor Napisano 27 Styczeń 2008 tosiek- ogólnie te rzeczy obczajam jakoś da się ustawić oświetlenie, czytałem link nVidia problemem jest bardziej niebo vraysky które dziwne się zachowuje, jest bardzo ciemne, jak włącze manual sun mode to jakoś wpływa na vraysun i wtedy render jest przejarany ewentualnie oleje niebo i wstawię je w phothshopie
andrey777 Napisano 27 Styczeń 2008 Napisano 27 Styczeń 2008 Physical Camera jest ciężko ustawić, ale jak już się wykumasz co i jak działa, to efekty są super. Polecam ten link http://www.spot3d.com/vray/help/150R1/examples_vrayphysicalcamera.htm To jest fajny opis jak działają poszczególne parametry. Generalnie jest to dokładnie tak samo jak w prawdziwym aparacie. Drugi to http://evermotion.org/index.php?unfold_exclusive=112&unfold=exclusive Tam jest dobrze opisane jak ustawiac VraySky i VrayPhysCamera Mam nadzieje że pomogą te linki Pozdrawiam Andrzej
NV Napisano 27 Styczeń 2008 Napisano 27 Styczeń 2008 trosiek : "im mniejsza wartość, tym mniejsza ilość światła wpada na "światłoczułą matrycę", przez co obraz jest ciemniejszy" a nie na odwrót? czy się mylę ? ;) http://www.spot3d.com/vray/help/150R1/images/examples/vrayphysicalcamera/01_camLOW_def_ss125.png http://www.spot3d.com/vray/help/150R1/images/examples/vrayphysicalcamera/01_camLOW_def_ss30.png
trosiek Napisano 27 Styczeń 2008 Napisano 27 Styczeń 2008 Nvidia - tak oczywiście. przeoczenie małe ;) już poprawiam
claude Napisano 28 Styczeń 2008 Autor Napisano 28 Styczeń 2008 Porobiłem różne testy, dużo ustawień nocą - zeby budynek przypominał naprawdę meduzę. Dziś w nocy trochę się porenderuje.......
trosiek Napisano 28 Styczeń 2008 Napisano 28 Styczeń 2008 trochę zabawkowo wygląda ten model... zrób też render z kamerą umieszczoną na wysokości ludzkiego wzroku.
claude Napisano 28 Styczeń 2008 Autor Napisano 28 Styczeń 2008 nocny render, na razie teraz będę robił w świetle dziennym,,,,,
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się