Skocz do zawartości

Wiz: willa "Meduza"


claude

Rekomendowane odpowiedzi

Robie szybką wizkę dla mojej znajomej. Zupełnie się nie znam na exteriorach.

Najgorsze to poradzenie sobie z vray sun bo jak wstawiłem normalne światla vray plane to mi nie pasowło to oświetlenie.

 

Bardzo proszę o pomoc jak ustawić multipler vray sun i vray sky. Bo jak włączam niebo i ustalam noda na słońce to multipler nieba wpływa na słońce i nie mogę tego ustawić albo ciemno albo przeswietlone.

 

a może powinienem przestawić sie na kamere vray. bo teraz mam zwykłą a vray sun ma mały multipler 0,003

 

materiały będę powoli dopracowywał

 

meduzaxx2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 13
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

i zdecydowanie używaj vray physical camera bo przy sunie bardzo się przydaje. możesz sobie ustawić w niej czułość iso, czas migawki i takie tam.

 

właśnie nie wiem, bo jest iso i migawka i robi się jeszcze więcej opcji do ustawiania, kiedyś się tym bawiłem i poległem

 

na razie próbuje skorzysać z linku nVidia - dzięki

 

nie ma jakiegoś pluginu który by to wszystko ustawiał na automacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma jakiegoś pluginu który by to wszystko ustawiał na automacie?

 

Jest, nazywa sie doo-it, i byl o nim dlugi wątek... :D

 

A tak na poważnie. Jak sie nie znasz na ISO, migawkach itp. To uzyj zwyklego Direct Lighta, z vray shadows + zwykly skylight w vrayu. Moze nie uzyskasz najwspanialszych rezultatow, ale bedziesz mial o wiele mniej parametrow do ustawiania. Pomysl tez o zmianie Color Mapping z Linear na Exponetial albo HSV Exp.

Nie jest to przepis na stworzenie dziela sztuki, ale jak trzeba zrobic oswietlenie tak zeby "klientowi sie podobalo" to zwykle dziala :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ustawiłem phisical camera vray, i przestałem kombinować juz z ustawieniami vraysky może ktoś mi podpowie jak zrobić aby niebo było jasne a budynek nie prześwietlony

 

nie wiem czemu czas renderingu wzrósł ten mały obrazeczek renderował sie 15 minut

 

ustawieniane0.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wczytaj się to co dał ci Nvidia - tam jest opisane jak stworzyć jasne niebieskie niebo. a z kamerą to zmniejsz shutter speed (szybkość migawki) - im mniejsza wartość, tym mniejsza ilość światła wpada na "światłoczułą matrycę", przez co obraz jest jaśniejszy. Możesz też kombinować z film speed (ISO) - im większa wartość, tym jaśniejszy będzie render - jest to parametr odpowiadający za czułość "matrycy" na światło. Nie wiem czy tutaj też tak jest, ale w aparach im większe iso tym większe ziarno na zdjęciu. Możesz też kombinować z wartością przesłony (f-number) - im parametr większy tym przesłona jest bardziej otwarta i więcej światła się dostaje do wnętrza "aparatu". Wytłumaczone trochę fotograficznie ale mam nadzieję że się przyda ;) polecam też pobawić się trochę z ustawieniami rendera - dzięki temu będziesz mógł skrócić, czasem dość znacząco, czas renderingu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tosiek- ogólnie te rzeczy obczajam jakoś da się ustawić oświetlenie, czytałem link nVidia

 

problemem jest bardziej niebo vraysky które dziwne się zachowuje, jest bardzo ciemne, jak włącze manual sun mode to jakoś wpływa na vraysun i wtedy render jest przejarany

 

ewentualnie oleje niebo i wstawię je w phothshopie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Physical Camera jest ciężko ustawić, ale jak już się wykumasz co i jak działa, to efekty są super.

 

Polecam ten link

http://www.spot3d.com/vray/help/150R1/examples_vrayphysicalcamera.htm

 

To jest fajny opis jak działają poszczególne parametry. Generalnie jest to dokładnie tak samo jak w prawdziwym aparacie.

 

Drugi to

http://evermotion.org/index.php?unfold_exclusive=112&unfold=exclusive

 

Tam jest dobrze opisane jak ustawiac VraySky i VrayPhysCamera

 

Mam nadzieje że pomogą te linki

 

Pozdrawiam

Andrzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trosiek :

"im mniejsza wartość, tym mniejsza ilość światła wpada na "światłoczułą matrycę", przez co obraz jest ciemniejszy" a nie na odwrót? czy się mylę ? ;)

 

http://www.spot3d.com/vray/help/150R1/images/examples/vrayphysicalcamera/01_camLOW_def_ss125.png

 

http://www.spot3d.com/vray/help/150R1/images/examples/vrayphysicalcamera/01_camLOW_def_ss30.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności