Ramsez Napisano 2 Luty 2008 Napisano 2 Luty 2008 Mam kilka pytan dotyczacych przygotowania map na modele do gier i nie moge nigdzie znalezc satysfakcjonujacych odpowiedzi wiec licze na Was: -czy mapa diffiuse to po prostu textura? -podaczas renderowania diffiuse nalezy ustawiac jakies swiatla w scenie czy ma byc czysto? -na czym polega dzialanie specular map i jak ja renderowac? -co oprocz diffiuse i speculara powinien miec model? chodzi raczej o prostsze silniki wiec bump i normal odpadaja ale jest jeszcze : complete map, shadow, ambient, light map, czy ktores z nich sie przydaja? Wiem, ze wszystko to sie odbywa w Render to Texture ale przydaly by sie jakies szczegoly co tam nalezy ustawiac bo troche tego jest oprocz wybrania mapy oraz rozdzialki. Apropo czy mozna laczyc rozne rozdzielczosci map na jednym obiekcie np: 1024 + 512 czy musza byc jednakowe? Bylbym niezmiernie wdzieczny za odpowiedzi.
Shalivan Napisano 2 Luty 2008 Napisano 2 Luty 2008 1 tak . 2 mapa odbic w odcieniach szarosci. rwnderowac w silniku 3 normala i tak :p a reszta zależy od silnika.... no i moze mie lightampe ktora moze sie składac z dirtmapy mapy swiateł itd.... ostatnie wydaje mi sie ze zalezy od silnika ale raczej mozna łaczy rozne rozmiary 1
Ardeni Napisano 2 Luty 2008 Napisano 2 Luty 2008 Odp na pytanie 2: ze światłami i cieniami będzie zawsze naturalniej, standardowo 2-3omni z lekko róznymi kolorami, a poza tym to dzięki światłom normalki i specular dają swoje efekty. 2ga odpowiedź shalivana tyczy sie pytania nr 3 odnośnie speculara. 3cia do 4rtego, a poza tym to dobrze pisze :P 1
Ramsez Napisano 2 Luty 2008 Autor Napisano 2 Luty 2008 Wiec speculara nie ma co renderowac w maxie? Dlaczego normal i tak ma byc? Myslalem ze nie wszystkie silniki o wspieraja. Dzieki za odpowiedzi i macie po repie.
floo Napisano 2 Luty 2008 Napisano 2 Luty 2008 co do texturowania polecam ten artykuł: http://www.blender3d.pl/www/str/blh.php?blh=13&id=345 dowiesz się szczegółów na temat diffuse... ;)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się