Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Mam kilka pytan dotyczacych przygotowania map na modele do gier i nie moge nigdzie znalezc satysfakcjonujacych odpowiedzi wiec licze na Was:

-czy mapa diffiuse to po prostu textura?

-podaczas renderowania diffiuse nalezy ustawiac jakies swiatla w scenie czy ma byc czysto?

-na czym polega dzialanie specular map i jak ja renderowac?

-co oprocz diffiuse i speculara powinien miec model? chodzi raczej o prostsze silniki wiec bump i normal odpadaja ale jest jeszcze : complete map, shadow, ambient, light map, czy ktores z nich sie przydaja?

Wiem, ze wszystko to sie odbywa w Render to Texture ale przydaly by sie jakies szczegoly co tam nalezy ustawiac bo troche tego jest oprocz wybrania mapy oraz rozdzialki. Apropo czy mozna laczyc rozne rozdzielczosci map na jednym obiekcie np: 1024 + 512 czy musza byc jednakowe?

Bylbym niezmiernie wdzieczny za odpowiedzi.

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

1 tak .

2 mapa odbic w odcieniach szarosci. rwnderowac w silniku

3 normala i tak :p a reszta zależy od silnika....

no i moze mie lightampe ktora moze sie składac z dirtmapy mapy swiateł itd....

ostatnie wydaje mi sie ze zalezy od silnika ale raczej mozna łaczy rozne rozmiary

Napisano

Odp na pytanie 2: ze światłami i cieniami będzie zawsze naturalniej, standardowo 2-3omni z lekko róznymi kolorami, a poza tym to dzięki światłom normalki i specular dają swoje efekty.

 

2ga odpowiedź shalivana tyczy sie pytania nr 3 odnośnie speculara. 3cia do 4rtego, a poza tym to dobrze pisze :P

Napisano
  • Autor

Wiec speculara nie ma co renderowac w maxie? Dlaczego normal i tak ma byc? Myslalem ze nie wszystkie silniki o wspieraja. Dzieki za odpowiedzi i macie po repie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.