Napisano 9 Luty 200817 l Witam, mam takie pytanie- w jaki sposób mając model w 3d mogę niektórym grupom polygonów przypisać jakiś materiał (np. mentalrayowski) a innyminny materiał (shader)? czy da się potem moze łatwo zaznaczyć polygony do których przypisany jest dany materiał? (przykład: mam człowieka, chce aby jego bluzka (ale bez wyodrębniania bluzki jako osobnego modelu) była koloru zielonego z jakimiś tam mapami, a spodnie innym materiałem - np. "mi_metallic paint" :P ) Dziękuję i czekam na odp :)
Napisano 10 Luty 200817 l W obu przypadkach (przypisanie, selekcja) postępujesz tak samo jak z obiektami. Zaznaczasz poly i przypisujesz, albo materiał i edit -> select object with material (w hypershade).
Napisano 10 Luty 200817 l Nadaj poszczególnym grupom polygonów różne material id i daj im materiał multisub object. Mając polygony podzielone no id wyselekcjonujesz je bez problemu.
Napisano 10 Luty 200817 l Autor dzięki wielkie :) Jak chodzi o material id to nigdzie tego nie mogę znaleźć :( gdzie to jest w mayi? :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto