Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam, mam takie pytanie- w jaki sposób mając model w 3d mogę niektórym grupom polygonów przypisać jakiś materiał (np. mentalrayowski) a innyminny materiał (shader)? czy da się potem moze łatwo zaznaczyć polygony do których przypisany jest dany materiał? (przykład: mam człowieka, chce aby jego bluzka (ale bez wyodrębniania bluzki jako osobnego modelu) była koloru zielonego z jakimiś tam mapami, a spodnie innym materiałem - np. "mi_metallic paint" :P )

Dziękuję i czekam na odp :)

  • Odpowiedzi 3
  • Wyświetleń 818
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

W obu przypadkach (przypisanie, selekcja) postępujesz tak samo jak z obiektami. Zaznaczasz poly i przypisujesz, albo materiał i edit -> select object with material (w hypershade).

Napisano

Nadaj poszczególnym grupom polygonów różne material id i daj im materiał multisub object.

Mając polygony podzielone no id wyselekcjonujesz je bez problemu.

Napisano
  • Autor

dzięki wielkie :) Jak chodzi o material id to nigdzie tego nie mogę znaleźć :( gdzie to jest w mayi? :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności