danilo2 Napisano 9 Luty 2008 Share Napisano 9 Luty 2008 Witam, mam takie pytanie- w jaki sposób mając model w 3d mogę niektórym grupom polygonów przypisać jakiś materiał (np. mentalrayowski) a innyminny materiał (shader)? czy da się potem moze łatwo zaznaczyć polygony do których przypisany jest dany materiał? (przykład: mam człowieka, chce aby jego bluzka (ale bez wyodrębniania bluzki jako osobnego modelu) była koloru zielonego z jakimiś tam mapami, a spodnie innym materiałem - np. "mi_metallic paint" :P ) Dziękuję i czekam na odp :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
peteRlo Napisano 10 Luty 2008 Share Napisano 10 Luty 2008 W obu przypadkach (przypisanie, selekcja) postępujesz tak samo jak z obiektami. Zaznaczasz poly i przypisujesz, albo materiał i edit -> select object with material (w hypershade). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 10 Luty 2008 Share Napisano 10 Luty 2008 Nadaj poszczególnym grupom polygonów różne material id i daj im materiał multisub object. Mając polygony podzielone no id wyselekcjonujesz je bez problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danilo2 Napisano 10 Luty 2008 Autor Share Napisano 10 Luty 2008 dzięki wielkie :) Jak chodzi o material id to nigdzie tego nie mogę znaleźć :( gdzie to jest w mayi? :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się