Posted February 12, 200817 yr Modeluję sobie bardzo prosty model, mazak i mam pewne trudności z zakończeniem okrągłych części powstałych w wyniku modyfikacji cylindra. Chodzi mi o okrągłą część znajdującą się w głębi, na której pojawiają się błędy po nałożeniu MeshShmootha. Byłbym wdzięczy za wyjaśnienie co robię nie tak, oraz co zrobić żeby ta powierzchnia była gładka.
February 12, 200817 yr idealnie, to ten srodek tez powinien sie skladac z quadow. Z metod szybkich acz brudnych: zaznacz ten srodkowy poligon, zrob inset (albo nawet dwa) o rozsadnej wartosci (tak na oko to zeby wcielo o 20-30%) narysowal bym to, ale czasu brak.
February 12, 200817 yr Author Ok chyba już wiem o co chodzi, efekt jest zadowalający :) Mam jeszcze jedno pytanko, czy znajdę gdzieś w sieci jakieś FAQ dotyczące map z wyjaśnieniem każdej z nich oraz z przykładem użycia czy coś w tym rodzaju? Aktualnie nazwy jak Displacement, Specular, Bump, Self-Illumination itd. niewiele mi mówią :/
February 12, 200817 yr Wszystko pod F1 znajdziesz, wpisz sobie nazwy tych materialow w wyszukiwanie w user reference. Nie wiem czy ktos zajmowal sie przepisywaniem manuala maxa na siec.
February 12, 200817 yr Author Rzeczywiście ja szukałem po googlach a przecież dokumentacja jest ;). Dzięki za pomoc!
February 20, 200817 yr Author Jeszcze jeden problem, niestety nie wiem jaki to skrót klawiszowy i nie mogę go sam rozwiązać, chodzi mi o podświetlanie aktywnej osi wybranego obiektu (na żółto), przypadkowo wyłączyłem tą funkcję i nie wiem czym to przywrócić, sprawia to spory problem z orientacją przy modelowaniu :(
February 20, 200817 yr poczytaj FAQ zanim zaczniesz rozdawać tego typu pytania. Zresztą jest to chyba obowiązek zapisany w regulaminie przed napisaniem czegokolwiek.
February 20, 200817 yr Author Rzeczywiście znalazłem tą informację w FAQ, dzięki bykuuu... następnym razem postaram się bardziej zanim napiszę posta.