Guest micielk Posted February 16, 2008 Share Posted February 16, 2008 Witam Mam nastepujacy problem: poteksturowane obiekty (na gladko w jednym kolorze) przy uzyciu rendera Vray powstaja dziwne plamy, o ile nie ma z tym problemu przy statycznych obrazkach to w ruchu wyglada to tragicznie, ktora opcja moge to zniwelowac aby render byl gladki, oto jak to wyglada: glownie sufit, choc sciany tez nie sa gladkie http://www.toya.net.pl/~micielk/miesz1.jpg http://www.toya.net.pl/~micielk/miesz2.jpg Prosze o pomoc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Razi91 Posted February 16, 2008 Share Posted February 16, 2008 Mi sie wydaje, że to wina oświetlenia... Czasem na niskiej jakości widać takie plamy, jakby fotony (porcje światła) miały średnicę 5m. Ustaw światło jakieś też na sufit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micielk Posted February 16, 2008 Share Posted February 16, 2008 NIestety to samo po ustawieniu omni na 0,1 aby obraz nie byl przejaskrawiony nadal widac te plamy :( Link to comment Share on other sites More sharing options...
mirach Posted February 16, 2008 Share Posted February 16, 2008 pokaz ustawienia swiatel i vraya, bo tak to mozna z fusow wrozyc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micielk Posted February 16, 2008 Share Posted February 16, 2008 moje ustawienia http://www.toya.net.pl/~micielk/vray.jpg zauwazylem ze po wylaczeniu noise w rQMC Sampler sytuacja sie TROCHE poprawia z tym ze render trwa 5 razy dluzej Link to comment Share on other sites More sharing options...
Łukasz Jaskólski Posted February 16, 2008 Share Posted February 16, 2008 w irradiance map zmien Hspher subdiv na 50, interpolacje na 20, jak chcesz ladniej to 80/40 , zamiast QMC dalbym Light cache (bedzie szybciej chociaz nie wiem jak z animką) w rqmc sampler adaptiv przywroc do poziomu default , 0,95 czy 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mirach Posted February 16, 2008 Share Posted February 16, 2008 Skad takie ustawienia wytrzasnoles? O,o Lecac od gory, co ja bym zmienil: Primary bounce: wroc na 1 Irriadiance map: preset medium albo high (mozna sie jeszcze bawic w custom jak ktos wie co i jak) To co Łukasz napisal o Hsphere i interpolacjach Adaptive amount 0,9 noise treshold: 0,01 albo 0,005 Mozesz tez color mapping zmienic na hsv exponential To tak na szybko, pewnie troche poprawek trzeba wrzucic, polecam spot3d z maualem vraya. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest micielk Posted February 16, 2008 Share Posted February 16, 2008 Lukasz Jaskólski i Mirach: Dzieki faktycznie Wasze rady pomogly bardzo :-), mam nadzieje ze dzieki temu dam rade wyrobic sie ze zleceniem do poniedzialku, jeszcze raz serdecznie dziekuje i pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now