Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

prosta bryla, duzy problem - problem poczatkujacego

Featured Replies

Napisano

Witam

 

Do dzis moja praca w maxie polegala jedynie na imporcie z CADa i teksturowaniu, ale nadszedl czas aby to zmienic :)

 

Podejrzewam, ze problem okaze sie banalny, ale termin jest "na wczoraj" i nie mam czasu aby poczytac instrukcji, tutoriali, itp. Wyglad bryly i moj tok myslenia przedstawilem na skanie. W skrocie chcialbym to zrobic tak:

1. tworze sciezke w formie łuku (czerwony)

2. tworze sciane

3. wstawiam sciane w sciezke

4. tworze luk (niebieski)

5. lacze krawedzie czerwona i niebieska w grzbiet

 

Ta brylka to czesc duzego projektu ale bez niej nie moge nic dalej robic... bardzo mi pomozecie szybko odpowiadajac :)

 

Pozdrawiam,

Marcin

 

9bd34c5f3e34eb1c.jpg

 

Sorry za jakosc - moj skaner szaleje :(

  • Odpowiedzi 3
  • Wyświetleń 1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

robisz tak:

 

shape w kształcie czerwonej krawędzi, kopiujesz(dwa razy, jedną kopię ukrywasz na później), przesuwasz do góry jedną z kopii, attach(żeby oba spline'y były jednym obiektem), cross section(modyfikator łączący dwa spline w siatkę), surface(modyfikator robiący z siatki spline'ów poligony), ustawiasz parametry modyfikatora tak żeby na wysokość był tylko jeden podział na szerokosć odpowiednio gęsta siatka (zaleznie jak Ci pasuje, tą gęstość ustawiasz w interpolation spline'a pierwszego.

 

następnie tworzysz graniastosłup o podstawie w kształcie ściany widzianej z przodu (ten wycinek koła czerwono-zielony) który nakłada się na pierwszy obiekt.

kolejnym krokiem będzie boolean który wyciągnie część wspólną.

 

po zmienieniu siatki do editable poly i usunięciu błędów boole'ana robisz ostatnią krawędź (niebieską) i łączysz ją z czerwoną, weldujesz punkty, zmieniasz na editable poly i masz podstawę. dodajesz ją do wczesniejszej siatki, weldujesz i zabudowujesz (create, bridge - jakkolwiek) pustą przestrzen.

 

Voila ;]

 

[edit]

 

zaraz postaram się dodać jakieś screeny

Napisano

sorki, miałem je wrzucić wczoraj ale ojczyzna wzywała i musiałem to odłożyć na dziś:

 

tak więc, lecimy:

 

1. spline'y wyznaczające przekroje

2cd0f86bdaf654d4.jpg

 

2. wytłoczone dwie bryły

21b72051f8d7bd94.jpg

 

3. bryła która wyszła po boolean (imprint)

df94fec516ca73b5.jpg

4.druga bryła zrobiona z połączonych spline'ów, ze zweldowanymi końcami i zmienionych w editable poly. plus pierwsza bryła po oczyszczeniu siatki ze zbędnych poly i trisów

fea907a65868dee1.jpg

 

5.po attachowaniu i zweldowaniu punktów zabudowujesz dziurę, z takim efektem

cb2084f15f4a516e.jpg

 

mam nadzieję że o to chodziło, pozdrawiam :)

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.