Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam

 

Do dzis moja praca w maxie polegala jedynie na imporcie z CADa i teksturowaniu, ale nadszedl czas aby to zmienic :)

 

Podejrzewam, ze problem okaze sie banalny, ale termin jest "na wczoraj" i nie mam czasu aby poczytac instrukcji, tutoriali, itp. Wyglad bryly i moj tok myslenia przedstawilem na skanie. W skrocie chcialbym to zrobic tak:

1. tworze sciezke w formie łuku (czerwony)

2. tworze sciane

3. wstawiam sciane w sciezke

4. tworze luk (niebieski)

5. lacze krawedzie czerwona i niebieska w grzbiet

 

Ta brylka to czesc duzego projektu ale bez niej nie moge nic dalej robic... bardzo mi pomozecie szybko odpowiadajac :)

 

Pozdrawiam,

Marcin

 

9bd34c5f3e34eb1c.jpg

 

Sorry za jakosc - moj skaner szaleje :(

  • Odpowiedzi 3
  • Wyświetleń 980
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

robisz tak:

 

shape w kształcie czerwonej krawędzi, kopiujesz(dwa razy, jedną kopię ukrywasz na później), przesuwasz do góry jedną z kopii, attach(żeby oba spline'y były jednym obiektem), cross section(modyfikator łączący dwa spline w siatkę), surface(modyfikator robiący z siatki spline'ów poligony), ustawiasz parametry modyfikatora tak żeby na wysokość był tylko jeden podział na szerokosć odpowiednio gęsta siatka (zaleznie jak Ci pasuje, tą gęstość ustawiasz w interpolation spline'a pierwszego.

 

następnie tworzysz graniastosłup o podstawie w kształcie ściany widzianej z przodu (ten wycinek koła czerwono-zielony) który nakłada się na pierwszy obiekt.

kolejnym krokiem będzie boolean który wyciągnie część wspólną.

 

po zmienieniu siatki do editable poly i usunięciu błędów boole'ana robisz ostatnią krawędź (niebieską) i łączysz ją z czerwoną, weldujesz punkty, zmieniasz na editable poly i masz podstawę. dodajesz ją do wczesniejszej siatki, weldujesz i zabudowujesz (create, bridge - jakkolwiek) pustą przestrzen.

 

Voila ;]

 

[edit]

 

zaraz postaram się dodać jakieś screeny

Napisano

sorki, miałem je wrzucić wczoraj ale ojczyzna wzywała i musiałem to odłożyć na dziś:

 

tak więc, lecimy:

 

1. spline'y wyznaczające przekroje

2cd0f86bdaf654d4.jpg

 

2. wytłoczone dwie bryły

21b72051f8d7bd94.jpg

 

3. bryła która wyszła po boolean (imprint)

df94fec516ca73b5.jpg

4.druga bryła zrobiona z połączonych spline'ów, ze zweldowanymi końcami i zmienionych w editable poly. plus pierwsza bryła po oczyszczeniu siatki ze zbędnych poly i trisów

fea907a65868dee1.jpg

 

5.po attachowaniu i zweldowaniu punktów zabudowujesz dziurę, z takim efektem

cb2084f15f4a516e.jpg

 

mam nadzieję że o to chodziło, pozdrawiam :)

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności