Napisano 25 Luty 200817 l Witam, samochody modeluje od niedawna, zrobiłem surową karoserię audi tt (wg. mnie niezle) ale, jest problem, bo nie wiem jak zrobić detale. Czyli przerwy w drzwiach (te między nadkolem a drzwiami, albo np. maską a nadkolem). Chyba wiadomo o co chodzi. I przy okazji jeszcze jak zrobić żeby światła i szyby pasowały do karoserii??? Z góry dzięki. XD
Napisano 25 Luty 200817 l Chyba najlepiej jest robić każdą część karoserii jako oddzielny obiekt wtedy nie namęczysz się z krawędziami i będziesz miał większą swobodę w modelowaniu bo siatki nie będą się musiały zgadzać na przejściach między częściami. Jak masz wszystko w jednym kawałku to zaznacz krawędzie wzdłuż których mają być przerwy, użyj chamfera żeby je rozdwoić i zaznacz polygony między tymi dwiema krawędziami i wyextruduj je z wartością ujemną i zaznaczoną opcją local normal, możesz nawet usunąć polygony które będą zaznaczone po użyciu extrude. Teraz musisz jeszcze użyć znowu chamfera na krawędziach które powstały po pierwszym chamferze żeby je wyostrzyć.