blueskojota Napisano 27 Luty 2008 Napisano 27 Luty 2008 a dokładniej, jak zrobić, żeby dany obiekt, kamera, cokolwiek, poruszało się po jednej ścieżce kilkukrotnie w ciągu jednej animacji? spróbowałem to zrobić path constraintem(w środku sfera, wokół niej koło i obiekt porusza się po kole) ale robi to tylko raz (nawet facet nie lubi tylko raz... ). w opcjach nie znalazłem opcji rolowania wielokrotnie. spróbowałem też zrobić to wiążąc je ze sobą (wire parameters) ale mi się nie udało. odpowiedź pewnie prosta, ale dzisiaj chyba nie główkuję należycie;) i drugie pytanie, gdzie w Maxie można wklepać wzór matematyczny uzależniający jedną figurę od drugiej, tudzież wzór fizyczny i dlaczego w wire parameters?; ) z góry dziękuję za odpowiedź pozdrówka Marcin ----EDIT---- odpowiedź na drugie pytanie znalazłem ---dla potomnych--- 2. wzory wszelkiego typu można wklepać w 'position expression'. jak to zrobić? zaznacz obiekt, idź do zakładki motion(tej po prawej stronie... ). do wyuboru oczywiście parameters i trajectories. nas interesuje to pierwsze. klikasz. jest tu małe okienko(position,rotation,scale). klikamy na 'position xyz' a potem na przycisk tuż nad okienkiem - u mnie ze znakiem zapytania i podświetleniem 'assign controler'. tam wybieramy position expression i możemy wklepać równanie jakie tylko chcemy. wzory fizyczne zrobione, zrobić można właściwie wszystko. --------------------- A odnośnie mojej sprawy właściwej. we wspomnianym edytorze można zrobić poruszanie się po wpisanej matematycznie krzywej(np. okrąg) kilkukrotnie w ciągu jednej animacji. nie ma problemu. ale chcę aby moja kulka poruszała się po obwiedni koła wraz z poruszaniem się koła z innym obiektem. prościej - po linii porusza się dzbanek(pot:) ). wraz z tym dzbankiem porusza się koło z obracającą się wokół niego sferą. chcę aby sfera zrobiła na przykład 3 obroty w ciągu jednej animacji. wpisanie wzoru odczepia sferę z linii i porusza ją jak we wzorze ale nie wraz z kołem. czy wie ktoś jak połączyć te trzy elementy? M.
Tomala Napisano 28 Luty 2008 Napisano 28 Luty 2008 W ustawieniach kontrolera path constraint zauważ że położenie obiektu na ścieżce kontroluje parametr % along path. Normalnie w czasie od klatki zerowej do setnej zmienia się on z zera do 100%. Przejdź do 0 klatki Twojej animacji wciśnij auto key przesuń suwak do ostatniej klatki i zmień parametr % along path na 300 wtedy obiekt przebędzie drogę dookoła ścieżki(jeżeli jest to circle) 3 razy.
blueskojota Napisano 28 Luty 2008 Autor Napisano 28 Luty 2008 zadziwia mnie ten program na każdym kroku, taka drobna zmiana a tyle radości....dziękuję Tomala temat do zamknięcia M. cóż, kolejny edit znalazłem kolejną opcję która pozwala na to, co napisał wyżej Tomala - nie wpadłem na to wcześniej. po zadaniu kuli poruszania się po ścieżce koła..robi to raz. oprócz wspomnianej wcześniej metody zwielokrotniania, można jeszcze wejść w curve editor, dalej, po kliknięciu w naszą figurę wejść w path constrainta, tam po kliknięciu plusika znaleźć "percent". zaznaczyć na wykresie obie kropki - znaleźć w ikonach "parameter curve out of range" i tam dać cycle. nie jest tak płynnie ale dostosować już to bez problemu można.. M. ------- szukajcie a znajdziecie...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się