Skocz do zawartości

Render sieciowy ALE na linux


w0j0

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

walkuje ten temat od paru tygodni ale nigdzie nie udalo mi sie znalesc wskazowek odnosnie postawienia paru koputerow na linuxie i odpalenia nia nich VRAY do sieciowego renderu.

 

Na stronce chaosgroup mowili 2005 roku ze maja zamiar zorbic Vray standalone dla linuxa ale chyba ktos im cos powiedzial i sie rozmyslili

 

CZY ktos ma troche wiecej wiedzy na ten temat ??

 

pytam bo chce sobie odpalic legalnie 4ry komputery C2D zakupione z 3ciej reki po niskiej cenie (z firmy) i bardzo bym chcial utrzymac legalnosc i uzyskac mozliwosc wykorzystania ich mocy przerobowej.

 

Z gory dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

o ile się nie mylę, o co piksarowi chodzi, to był wątek o wykorzystaniu Playstation z Linuxem do renderowania w Maxie...

 

Generalnie rzeczy biorąc, jeśli nie posiadasz VRay'a na Linuksa, to bardzo wątpię, żeby udało Ci sie taki setup zmontować. Nawet jeśli, jakimś cudem, emulator pociągnie VRay'a, wydajność będzie marna. Taki pomysł to jak sięganie prawą rękę do lewej kieszeni.

 

Istnieje masa programów, które działają dobrze w środowisku cross-platform, po co się tak męczyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znalazlem ten post ale jak to zawsze bywa jest jeden temat potem sie rozpisuje na troszke inny i nie wraca do pierwotnego :/

 

fajnie by bylo uzywac sonyego do renderow ALE... po pierwsze brakuje engina na te dystrybucje linux co ma PS3 a ja sie nie znam na kompilacji - za duzo zachodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do czego Tu to potrzebujesz? Renderujesz animację? Czy VRay umożliwia renderowanie na licencji sieciowej, ale nie na satelitach? Czy mental dodawany do Maxa ma licencje nie na satelity? Chyba nie, ale nie jestem pewien.

 

Tutaj nie ma dobrego rozwiązania, bo jeśli nie chcesz kupować Windows i decydujesz się na Linuksa, to, o ile się nie mylę, jedynym silnikiem pod Linuksa i Maxa jest mental (albo jakieś rendermany). Ale jeśli nie masz licencji ma mentala sieciowego, to pozostaje Ci rendering satelitarny (czy taki działa cross-platform w mentalu nie wiem, ale powinien - podobnie jak Backburner), który sprawdza się tylko na małej sieci - takiej jak Twoja - ale średnio sprawdza się przy animacji.

 

Z kolei Playstation - żeby zamknąć temat - nie nadaje się do renderowania, ma za mało ramu i za mały cache. Kulki można sobie porenderować dla zabawy.

 

To wszytko jakieś mało poważne. Jeśli naprawdę potrzeba Ci tej mocy to:

 

a) kupujesz Windows, żeby pracować tak, jak wymyślili to producenci Maxa, VRaya.

b) zmieniasz software na taki, który umożliwia pracę w mieszanym środowisku sieciowym.

Skalowalność, niezależność od platformy i elastyczność to cechy wielu istniejących narzędzi, którymi nie mogą się akurat pochwalić programy, których używasz...

 

powodzenia,

skk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do czego Tu to potrzebujesz? Renderujesz animację?

 

Do renderowania wizualizacji wnetrz i malej architektury.

 

Czy VRay umożliwia renderowanie na licencji sieciowej, ale nie na satelitach? Czy mental dodawany do Maxa ma licencje nie na satelity? Chyba nie, ale nie jestem pewien.

 

TO jest kewstia ktora wciaz rozgryzam.

 

Tutaj nie ma dobrego rozwiązania, bo jeśli nie chcesz kupować Windows i decydujesz się na Linuksa, to, o ile się nie mylę, jedynym silnikiem pod Linuksa i Maxa jest mental (albo jakieś rendermany). Ale jeśli nie masz licencji ma mentala sieciowego, to pozostaje Ci rendering satelitarny (czy taki działa cross-platform w mentalu nie wiem, ale powinien - podobnie jak Backburner), który sprawdza się tylko na małej sieci - takiej jak Twoja - ale średnio sprawdza się przy animacji.

 

Z kolei Playstation - żeby zamknąć temat - nie nadaje się do renderowania, ma za mało ramu i za mały cache. Kulki można sobie porenderować dla zabawy.

 

no 256 nawet przy 3.2GHz to faktycznie za malo - chyba ze maluczkie pakiety ale tu wiecej zachodu niz pozytku

 

To wszytko jakieś mało poważne. Jeśli naprawdę potrzeba Ci tej mocy to:

 

a) kupujesz Windows, żeby pracować tak, jak wymyślili to producenci Maxa, VRaya.

b) zmieniasz software na taki, który umożliwia pracę w mieszanym środowisku sieciowym.

Skalowalność, niezależność od platformy i elastyczność to cechy wielu istniejących narzędzi, którymi nie mogą się akurat pochwalić programy, których używasz...

 

powodzenia,

skk.

 

wiadomo, sa tylko opcje the windows way ale z przezwyczajenia szukam innych rozwiazan bo najlatwiej kupic winde, dysiora odpalic system i gotowe ALE sa rozwizania bazujace na linux'e ktora sa tansze (?), szybsze :] i chce je wprawdzic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wszystko powinno być napisane w dokumentacji oprogramowania. Przeczytałeś/szukałeś?

 

na forach jest DUZO wiecej niz w instrukcjach USER's GUIDE 3ds maxa, vray'a.

 

Owszem, przebilem od deski do deski Vray, backburna z racji ze vray ma swoj odpowiedznik nie przerabialem ALE Backburn 2007 ma mozliwosc odpalenia na linuxie i wspolpracy z 3ds max 2008 - kolejne ALE... trzeba uzywac engina ktory dziala na linux :/ a Vray jak narazie tego nie wspiera - jest MAXWELL render ale z popularnoscia Vray przegrywa. Sa jeszcze

 

Scanline, Brazil, Mentalray 3ds i Finalrender ale przy prostocie jaka reprezentuje Vray bedzie ciezko przelykac system linux z nie Vray enginem.

 

BARDZO bym chcial sie mylic i szukam w googlach jakis postow odnosnie standalone Vray dla linux - wtedy jestsmy w domu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności