Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam.

Jestem początkującym użytkownikiem Max-a z b. kiepskim warsztatem, więc nie dziwcie się niedoróbkom.

Liczę na konstruktywne zastrzeżenia odnośnie całości, a w szczególności gry światła. Powiem, że póki co na realizm nie macie co liczyć, koncentrowałem się raczej na kompozycji. Wszystko jest dla mnie nowością (przekopuję się ciągle przez tutki) i to co "popełniłem" postanowiłem rzucić Wam na "pożarcie". Dodam, że jest to tylko moje hobby, ale nie widzę innej możliwości nauczenia się tego programu, jak operacja na żywym organizmie.

 

http://images31.fotosik.pl/195/9470a0c25a528fb6.jpg

 

42203f0de0fdf16cm.jpg

Wstyd przyznać, ale już zamieszczenie pracy na tym forum przysporzyło mi bólu głowy... proszę o wyrozumiałość.

 

 

[mod edit]

proszę o umieszczanie obrazków w rozsądnych rozdzielczościach. obrazek 1920px to gruba przesada! dla tego typu grafiki wrzuć obrazek w rozdz: max 1200 i po sprawie. większe wersje pokazuj w formie linka.

  • Odpowiedzi 1
  • Wyświetleń 918
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Od czego by tu zacząć :)

 

Może od początku :) Z obrazka wynika że render był przeprowadzony scanlinem (podstawowy render MAXa) Sugeruje ci poczytać o Global Ilumination, jest to dość obszerny i w dzisiejszych czasach nieodzowny element renderowania grafiki 3D. Poszukaj o tym na forum jest parę dobrych tutków na ten temat. Skoro wspomniałem o GI to nie wypadało by nie wspomnieć o innych renderach z jakimi współpracuje 3D Studio Max. Jednym z nich jest Mental Ray, jest bardzo dobrym rozwiązaniem dla początkującego użytkownika, lecz możesz od razu przerzucić sie na Vray'a lub Brazila. Jednak sądzę że zrozumienia podstaw GI łatwiej nauczyć się w Mentalu.

To było by jedno.

 

Teraz druga sprawa, poczytaj więcej o tworzeniu materiałów o bumpie, displase itp.

 

No i trzecia najważniejsza chyba sprawa :) modeluj modeluj i jeszcze raz modeluj, cokolwiek, koty, ptaszki, szklanki, ludzi, samochody... sprawdź się w każdej z tych dziedzin i zobacz w czym czujesz sie najlepiej. No i nie łudź się, że od razu będziesz modelował jak np. nielot007, to niemożliwe musisz ciężko pracować na taką formę :) lecz wszystko jest w zasięgu ręki. Ktoś kiedyś powiedział że bardzo dobra praca to 90% wysiłku i tylko 10% talentu. Nie poddawaj sie na początku i przyj do przodu :)

 

Pozdrawiam

 

P.S.

Witam na forum :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności