palmer Napisano 3 Kwiecień 2008 Share Napisano 3 Kwiecień 2008 Witam ... Prosze o pomoc i wskazowki przy tworzeniu łuku okiennego w ścianie. Korzystalem z pomocy znalezionej na forum w watku: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=47078&highlight=okno niestety utknalem w pewnym punkcie. Mam narysowany shape okne , polaczylem ten shape ze sciana (editable poly) i teraz nie wiem jak zrobic wglebienie. Gdy zaznaczam shape okna - extrude - ladnie mi ksztalt "extruduje :) " ale nie wywala dziury w scianie. Po zaznaczeniu polygonow okazuje sie ze sciana to jeden polygon / shape okna drugi ... co moge zrobic ??? zalaczam screeny: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam_m Napisano 3 Kwiecień 2008 Share Napisano 3 Kwiecień 2008 Właśnie w tym wątku, którym podałeś masz to w punktach opisane. Wnęke robisz extrude poly. Kształt okna (poly) musisz połączyć ze ścianą przed extrude. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
palmer Napisano 3 Kwiecień 2008 Autor Share Napisano 3 Kwiecień 2008 probowalem....extrude robie ale dalej mam poligon ze sciany ktory mi zaslania wneke ... (moze cos zle zalaczylem ...) zauwaz ze poligon sciany po zaznaczeniu jest caly czerwony ( wiec stanowi calosc)| i wneka okienna nie "wybija" w nim dziury .. zobacz screen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
palmer Napisano 3 Kwiecień 2008 Autor Share Napisano 3 Kwiecień 2008 zaraz zaraz.... piszesz "polaczyc ze sciana przez extrude" ja najpierw polaczylem a potem probuje robic extrude .....hmmm sprobuje najpierw wiec extrude a potem polaczyc ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam_m Napisano 3 Kwiecień 2008 Share Napisano 3 Kwiecień 2008 Likwidujesz poligon gdzie ma być wnęka. Shape (okno) zamieniasz na poly i łączysz z sąsiednimi poligonami np. za pomocą edge/bridge lub vertex/target weld i z shape robisz extrude. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
palmer Napisano 3 Kwiecień 2008 Autor Share Napisano 3 Kwiecień 2008 ok dzialam... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam_m Napisano 3 Kwiecień 2008 Share Napisano 3 Kwiecień 2008 coś takiego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
palmer Napisano 3 Kwiecień 2008 Autor Share Napisano 3 Kwiecień 2008 wyglada na to ze Twoja metoda ladnie dziala ... Polaczylem PRAWIE wszystko (edge/bridge)... Nie wiem tylko jak polaczyc gore luku ze sciana .... strasznie krzywo mi wychodzi ... prosze o podpowiedz.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
palmer Napisano 3 Kwiecień 2008 Autor Share Napisano 3 Kwiecień 2008 adam_m Widze ze elegancko Ci wyszlo ...szczegolnie polaczenie na luku .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam_m Napisano 3 Kwiecień 2008 Share Napisano 3 Kwiecień 2008 Tobie nie wychodzi? Jak probowales połączyc łuk z górną krawędzią? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
palmer Napisano 3 Kwiecień 2008 Autor Share Napisano 3 Kwiecień 2008 edge/bridge Bridge specific edges i wybieram edge 1 edge 2 ....i wychodzi krzywo :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
palmer Napisano 3 Kwiecień 2008 Autor Share Napisano 3 Kwiecień 2008 ....hmmm ale widze ze luk sklada sie z wielu elementow "edge " ! ha ....tu jest problem Pewnie laczy mi tylko maly fragment luku z caloscia edge u gory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
palmer Napisano 3 Kwiecień 2008 Autor Share Napisano 3 Kwiecień 2008 na zalaczonych przez Ciebie screenach - masz polaczone vertexy z krawedzia ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam_m Napisano 3 Kwiecień 2008 Share Napisano 3 Kwiecień 2008 Dokładnie tak. Zaznacz edges i wyciągnij z shiftem a następnie vertex po vertexie poleceniem target weld tak jak na mojej fotce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
palmer Napisano 3 Kwiecień 2008 Autor Share Napisano 3 Kwiecień 2008 khm ....co masz na mysli piszac "wyciagnij z shiftem" :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam_m Napisano 3 Kwiecień 2008 Share Napisano 3 Kwiecień 2008 Narzędziem move z shiftem przeciągasz w górę edges. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
palmer Napisano 3 Kwiecień 2008 Autor Share Napisano 3 Kwiecień 2008 dalej ..ale rady nie daje "weld target" i to co mi wychodzi - luk sie kaszani, cala geometria sie przesowa. Na pewno robie gdzies jakis maly ale idtotny blad .. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam_m Napisano 3 Kwiecień 2008 Share Napisano 3 Kwiecień 2008 Źle. Za wcześnie zrobiłeś extrude. Jeszcze raz z wcześniejszego wątka: 1. tworzysz shape rectangle+circle używając snap i auto grid na ścianie 2. robisz shape okna z nich (attach-> delete segments->weld) 3. usuwasz ścianę, przerabiasz shape na editable poly i attach. 4. używając dowolnego narzędzia (create polygons, extrude edges, bridge) zabudowujesz dziurę i extrude poly. 5. usuwasz okno i voila! gotowa dziura na okno! ;] mort był chyba lepszym nauczycielem ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
palmer Napisano 3 Kwiecień 2008 Autor Share Napisano 3 Kwiecień 2008 moze uczen jest tepy ... heh zobacz jesli mozesz jak to wyglada http://rapidshare.com/files/104590107/luk.max.html plik 300kb :) bede wdzieczny znajdziesz tam 2 sztuki sciany w ktora probuje wstawic wneke ... a ja walcze dalej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam_m Napisano 3 Kwiecień 2008 Share Napisano 3 Kwiecień 2008 Zgodnie z opisem :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
palmer Napisano 3 Kwiecień 2008 Autor Share Napisano 3 Kwiecień 2008 wow ... ..jednak uczen tepy :) a myslalem ze cos mam z siatka zle zrobione .. :) potrzebuje teraz 1 godz przerwy zeby odswiezyc umysl ....i wracam do projektu :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam_m Napisano 3 Kwiecień 2008 Share Napisano 3 Kwiecień 2008 Napisz z którym punktem opisu masz problem. ps. Moze ktoś ma inny sposób na taki łuczek? Widziałem też siatki wycięte booleanem, całkiem ładnie to wyglądało; mi jednak taka siatka zawsze się kaszaniła ;) 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
palmer Napisano 3 Kwiecień 2008 Autor Share Napisano 3 Kwiecień 2008 .. 1. tworzysz shape rectangle+circle używając snap i auto grid na ścianie zrobione 2. robisz shape okna z nich (attach-> delete segments->weld) zrobione 3. usuwasz ścianę, przerabiasz shape na editable poly i attach. usuwam sciane .....eeee (nie rozumiem) 4. używając dowolnego narzędzia (create polygons, extrude edges, bridge) zabudowujesz dziurę i extrude poly. tutaj nie moge zabudowac.....gdy zaczynam przeciagac verteksy z luku laczac je do edge sciany automatycznie rozjezdza mi sie geometria luku ... 5. usuwasz okno i voila! gotowa dziura na okno! ;] .......nie doszedlem do punktu 5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
palmer Napisano 3 Kwiecień 2008 Autor Share Napisano 3 Kwiecień 2008 ZROBIONE ! dziekuje slicznie za pomoc !!!! jednak przerwa godzinna w pracy pomogla mi swierzo spojrzec na problem... kluczem byl: create polygons ...:) a ja niewiem czemu probowalem wcisnac weld target jeszcze raz dzieki - przede wszystkim za wytrwalosc ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam_m Napisano 3 Kwiecień 2008 Share Napisano 3 Kwiecień 2008 Ok. Nie ma sprawy. Najważniejsze, że sie udało :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ex3 Napisano 4 Kwiecień 2008 Share Napisano 4 Kwiecień 2008 Tutaj masz tutka jak to zrobić jako Spline`y, http://www.danielbuck.net/index.php?page=rotor_tut/rotortut Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
palmer Napisano 4 Kwiecień 2008 Autor Share Napisano 4 Kwiecień 2008 dzieki Ex3 :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się