Skocz do zawartości

łuk okienny w scianie -pomoc


palmer

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ...

 

Prosze o pomoc i wskazowki przy tworzeniu łuku okiennego w ścianie.

Korzystalem z pomocy znalezionej na forum w watku:

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=47078&highlight=okno

 

niestety utknalem w pewnym punkcie.

 

Mam narysowany shape okne , polaczylem ten shape ze sciana (editable poly)

i teraz nie wiem jak zrobic wglebienie.

Gdy zaznaczam shape okna - extrude - ladnie mi ksztalt "extruduje :) " ale nie wywala dziury w scianie.

Po zaznaczeniu polygonow okazuje sie ze sciana to jeden polygon / shape okna drugi ...

 

co moge zrobic ???

 

zalaczam screeny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 26
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

probowalem....extrude robie ale dalej mam poligon ze sciany ktory mi zaslania wneke ...

(moze cos zle zalaczylem ...)

 

zauwaz ze poligon sciany po zaznaczeniu jest caly czerwony ( wiec stanowi calosc)|

i wneka okienna nie "wybija" w nim dziury ..

 

zobacz screen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źle. Za wcześnie zrobiłeś extrude.

Jeszcze raz z wcześniejszego wątka:

1. tworzysz shape rectangle+circle używając snap i auto grid na ścianie

2. robisz shape okna z nich (attach-> delete segments->weld)

3. usuwasz ścianę, przerabiasz shape na editable poly i attach.

4. używając dowolnego narzędzia (create polygons, extrude edges, bridge) zabudowujesz dziurę i extrude poly.

5. usuwasz okno i voila! gotowa dziura na okno! ;]

 

mort był chyba lepszym nauczycielem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..

 

 

 

1. tworzysz shape rectangle+circle używając snap i auto grid na ścianie

zrobione

2. robisz shape okna z nich (attach-> delete segments->weld)

zrobione

3. usuwasz ścianę, przerabiasz shape na editable poly i attach.

usuwam sciane .....eeee (nie rozumiem)

4. używając dowolnego narzędzia (create polygons, extrude edges, bridge) zabudowujesz dziurę i extrude poly.

tutaj nie moge zabudowac.....gdy zaczynam przeciagac verteksy z luku laczac je do edge sciany automatycznie rozjezdza mi sie geometria luku ...

 

5. usuwasz okno i voila! gotowa dziura na okno! ;] .......nie doszedlem do punktu 5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ZROBIONE !

 

dziekuje slicznie za pomoc !!!!

 

jednak przerwa godzinna w pracy pomogla mi swierzo spojrzec na problem...

 

kluczem byl: create polygons ...:) a ja niewiem czemu probowalem wcisnac weld target

 

jeszcze raz dzieki - przede wszystkim za wytrwalosc !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności