Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam ...

 

Prosze o pomoc i wskazowki przy tworzeniu łuku okiennego w ścianie.

Korzystalem z pomocy znalezionej na forum w watku:

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=47078&highlight=okno

 

niestety utknalem w pewnym punkcie.

 

Mam narysowany shape okne , polaczylem ten shape ze sciana (editable poly)

i teraz nie wiem jak zrobic wglebienie.

Gdy zaznaczam shape okna - extrude - ladnie mi ksztalt "extruduje :) " ale nie wywala dziury w scianie.

Po zaznaczeniu polygonow okazuje sie ze sciana to jeden polygon / shape okna drugi ...

 

co moge zrobic ???

 

zalaczam screeny:

  • Odpowiedzi 26
  • Wyświetleń 2,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Właśnie w tym wątku, którym podałeś masz to w punktach opisane. Wnęke robisz extrude poly. Kształt okna (poly) musisz połączyć ze ścianą przed extrude.

Napisano
  • Autor

probowalem....extrude robie ale dalej mam poligon ze sciany ktory mi zaslania wneke ...

(moze cos zle zalaczylem ...)

 

zauwaz ze poligon sciany po zaznaczeniu jest caly czerwony ( wiec stanowi calosc)|

i wneka okienna nie "wybija" w nim dziury ..

 

zobacz screen:

Napisano
  • Autor

zaraz zaraz....

 

piszesz "polaczyc ze sciana przez extrude"

ja najpierw polaczylem a potem probuje robic extrude .....hmmm

sprobuje najpierw wiec extrude a potem polaczyc ...

Napisano

Likwidujesz poligon gdzie ma być wnęka. Shape (okno) zamieniasz na poly i łączysz z sąsiednimi poligonami np. za pomocą edge/bridge lub vertex/target weld i z shape robisz extrude.

Napisano
  • Autor

wyglada na to ze Twoja metoda ladnie dziala ...

Polaczylem PRAWIE wszystko (edge/bridge)...

 

Nie wiem tylko jak polaczyc gore luku ze sciana ....

strasznie krzywo mi wychodzi ...

 

prosze o podpowiedz..

Napisano
  • Autor

adam_m

 

Widze ze elegancko Ci wyszlo ...szczegolnie polaczenie na luku ....

Napisano
  • Autor

edge/bridge

Bridge specific edges

i wybieram edge 1

edge 2

....i wychodzi krzywo

 

:(

Napisano
  • Autor

....hmmm

ale widze ze luk sklada sie z wielu elementow "edge " ! ha ....tu jest problem

Pewnie laczy mi tylko maly fragment luku z caloscia edge u gory

Napisano
  • Autor

na zalaczonych przez Ciebie screenach - masz polaczone vertexy z krawedzia ???

Napisano

Dokładnie tak. Zaznacz edges i wyciągnij z shiftem a następnie vertex po vertexie poleceniem target weld tak jak na mojej fotce.

Napisano
  • Autor

dalej ..ale rady nie daje

 

"weld target"

 

i to co mi wychodzi - luk sie kaszani, cala geometria sie przesowa.

Na pewno robie gdzies jakis maly ale idtotny blad ..

Napisano

Źle. Za wcześnie zrobiłeś extrude.

Jeszcze raz z wcześniejszego wątka:

1. tworzysz shape rectangle+circle używając snap i auto grid na ścianie

2. robisz shape okna z nich (attach-> delete segments->weld)

3. usuwasz ścianę, przerabiasz shape na editable poly i attach.

4. używając dowolnego narzędzia (create polygons, extrude edges, bridge) zabudowujesz dziurę i extrude poly.

5. usuwasz okno i voila! gotowa dziura na okno! ;]

 

mort był chyba lepszym nauczycielem ;)

Napisano
  • Autor

wow ...

 

..jednak uczen tepy :)

 

a myslalem ze cos mam z siatka zle zrobione ..

:)

potrzebuje teraz 1 godz przerwy zeby odswiezyc umysl ....i wracam do projektu

 

:)

Napisano

Napisz z którym punktem opisu masz problem.

ps.

Moze ktoś ma inny sposób na taki łuczek? Widziałem też siatki wycięte booleanem, całkiem ładnie to wyglądało; mi jednak taka siatka zawsze się kaszaniła ;)

Napisano
  • Autor

..

 

 

 

1. tworzysz shape rectangle+circle używając snap i auto grid na ścianie

zrobione

2. robisz shape okna z nich (attach-> delete segments->weld)

zrobione

3. usuwasz ścianę, przerabiasz shape na editable poly i attach.

usuwam sciane .....eeee (nie rozumiem)

4. używając dowolnego narzędzia (create polygons, extrude edges, bridge) zabudowujesz dziurę i extrude poly.

tutaj nie moge zabudowac.....gdy zaczynam przeciagac verteksy z luku laczac je do edge sciany automatycznie rozjezdza mi sie geometria luku ...

 

5. usuwasz okno i voila! gotowa dziura na okno! ;] .......nie doszedlem do punktu 5

Napisano
  • Autor

ZROBIONE !

 

dziekuje slicznie za pomoc !!!!

 

jednak przerwa godzinna w pracy pomogla mi swierzo spojrzec na problem...

 

kluczem byl: create polygons ...:) a ja niewiem czemu probowalem wcisnac weld target

 

jeszcze raz dzieki - przede wszystkim za wytrwalosc !

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności