Napisano 3 Kwiecień 200816 l Witam ... Prosze o pomoc i wskazowki przy tworzeniu łuku okiennego w ścianie. Korzystalem z pomocy znalezionej na forum w watku: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=47078&highlight=okno niestety utknalem w pewnym punkcie. Mam narysowany shape okne , polaczylem ten shape ze sciana (editable poly) i teraz nie wiem jak zrobic wglebienie. Gdy zaznaczam shape okna - extrude - ladnie mi ksztalt "extruduje :) " ale nie wywala dziury w scianie. Po zaznaczeniu polygonow okazuje sie ze sciana to jeden polygon / shape okna drugi ... co moge zrobic ??? zalaczam screeny:
Napisano 3 Kwiecień 200816 l Właśnie w tym wątku, którym podałeś masz to w punktach opisane. Wnęke robisz extrude poly. Kształt okna (poly) musisz połączyć ze ścianą przed extrude.
Napisano 3 Kwiecień 200816 l Autor probowalem....extrude robie ale dalej mam poligon ze sciany ktory mi zaslania wneke ... (moze cos zle zalaczylem ...) zauwaz ze poligon sciany po zaznaczeniu jest caly czerwony ( wiec stanowi calosc)| i wneka okienna nie "wybija" w nim dziury .. zobacz screen:
Napisano 3 Kwiecień 200816 l Autor zaraz zaraz.... piszesz "polaczyc ze sciana przez extrude" ja najpierw polaczylem a potem probuje robic extrude .....hmmm sprobuje najpierw wiec extrude a potem polaczyc ...
Napisano 3 Kwiecień 200816 l Likwidujesz poligon gdzie ma być wnęka. Shape (okno) zamieniasz na poly i łączysz z sąsiednimi poligonami np. za pomocą edge/bridge lub vertex/target weld i z shape robisz extrude.
Napisano 3 Kwiecień 200816 l Autor wyglada na to ze Twoja metoda ladnie dziala ... Polaczylem PRAWIE wszystko (edge/bridge)... Nie wiem tylko jak polaczyc gore luku ze sciana .... strasznie krzywo mi wychodzi ... prosze o podpowiedz..
Napisano 3 Kwiecień 200816 l Autor adam_m Widze ze elegancko Ci wyszlo ...szczegolnie polaczenie na luku ....
Napisano 3 Kwiecień 200816 l Autor edge/bridge Bridge specific edges i wybieram edge 1 edge 2 ....i wychodzi krzywo :(
Napisano 3 Kwiecień 200816 l Autor ....hmmm ale widze ze luk sklada sie z wielu elementow "edge " ! ha ....tu jest problem Pewnie laczy mi tylko maly fragment luku z caloscia edge u gory
Napisano 3 Kwiecień 200816 l Autor na zalaczonych przez Ciebie screenach - masz polaczone vertexy z krawedzia ???
Napisano 3 Kwiecień 200816 l Dokładnie tak. Zaznacz edges i wyciągnij z shiftem a następnie vertex po vertexie poleceniem target weld tak jak na mojej fotce.
Napisano 3 Kwiecień 200816 l Autor dalej ..ale rady nie daje "weld target" i to co mi wychodzi - luk sie kaszani, cala geometria sie przesowa. Na pewno robie gdzies jakis maly ale idtotny blad ..
Napisano 3 Kwiecień 200816 l Źle. Za wcześnie zrobiłeś extrude. Jeszcze raz z wcześniejszego wątka: 1. tworzysz shape rectangle+circle używając snap i auto grid na ścianie 2. robisz shape okna z nich (attach-> delete segments->weld) 3. usuwasz ścianę, przerabiasz shape na editable poly i attach. 4. używając dowolnego narzędzia (create polygons, extrude edges, bridge) zabudowujesz dziurę i extrude poly. 5. usuwasz okno i voila! gotowa dziura na okno! ;] mort był chyba lepszym nauczycielem ;)
Napisano 3 Kwiecień 200816 l Autor moze uczen jest tepy ... heh zobacz jesli mozesz jak to wyglada http://rapidshare.com/files/104590107/luk.max.html plik 300kb :) bede wdzieczny znajdziesz tam 2 sztuki sciany w ktora probuje wstawic wneke ... a ja walcze dalej
Napisano 3 Kwiecień 200816 l Autor wow ... ..jednak uczen tepy :) a myslalem ze cos mam z siatka zle zrobione .. :) potrzebuje teraz 1 godz przerwy zeby odswiezyc umysl ....i wracam do projektu :)
Napisano 3 Kwiecień 200816 l Napisz z którym punktem opisu masz problem. ps. Moze ktoś ma inny sposób na taki łuczek? Widziałem też siatki wycięte booleanem, całkiem ładnie to wyglądało; mi jednak taka siatka zawsze się kaszaniła ;)
Napisano 3 Kwiecień 200816 l Autor .. 1. tworzysz shape rectangle+circle używając snap i auto grid na ścianie zrobione 2. robisz shape okna z nich (attach-> delete segments->weld) zrobione 3. usuwasz ścianę, przerabiasz shape na editable poly i attach. usuwam sciane .....eeee (nie rozumiem) 4. używając dowolnego narzędzia (create polygons, extrude edges, bridge) zabudowujesz dziurę i extrude poly. tutaj nie moge zabudowac.....gdy zaczynam przeciagac verteksy z luku laczac je do edge sciany automatycznie rozjezdza mi sie geometria luku ... 5. usuwasz okno i voila! gotowa dziura na okno! ;] .......nie doszedlem do punktu 5
Napisano 3 Kwiecień 200816 l Autor ZROBIONE ! dziekuje slicznie za pomoc !!!! jednak przerwa godzinna w pracy pomogla mi swierzo spojrzec na problem... kluczem byl: create polygons ...:) a ja niewiem czemu probowalem wcisnac weld target jeszcze raz dzieki - przede wszystkim za wytrwalosc !
Napisano 4 Kwiecień 200816 l Tutaj masz tutka jak to zrobić jako Spline`y, http://www.danielbuck.net/index.php?page=rotor_tut/rotortut
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto