Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam ...

 

Prosze o pomoc i wskazowki przy tworzeniu łuku okiennego w ścianie.

Korzystalem z pomocy znalezionej na forum w watku:

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=47078&highlight=okno

 

niestety utknalem w pewnym punkcie.

 

Mam narysowany shape okne , polaczylem ten shape ze sciana (editable poly)

i teraz nie wiem jak zrobic wglebienie.

Gdy zaznaczam shape okna - extrude - ladnie mi ksztalt "extruduje :) " ale nie wywala dziury w scianie.

Po zaznaczeniu polygonow okazuje sie ze sciana to jeden polygon / shape okna drugi ...

 

co moge zrobic ???

 

zalaczam screeny:

  • Odpowiedzi 26
  • Wyświetleń 2,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Właśnie w tym wątku, którym podałeś masz to w punktach opisane. Wnęke robisz extrude poly. Kształt okna (poly) musisz połączyć ze ścianą przed extrude.

Napisano
  • Autor

probowalem....extrude robie ale dalej mam poligon ze sciany ktory mi zaslania wneke ...

(moze cos zle zalaczylem ...)

 

zauwaz ze poligon sciany po zaznaczeniu jest caly czerwony ( wiec stanowi calosc)|

i wneka okienna nie "wybija" w nim dziury ..

 

zobacz screen:

Napisano
  • Autor

zaraz zaraz....

 

piszesz "polaczyc ze sciana przez extrude"

ja najpierw polaczylem a potem probuje robic extrude .....hmmm

sprobuje najpierw wiec extrude a potem polaczyc ...

Napisano

Likwidujesz poligon gdzie ma być wnęka. Shape (okno) zamieniasz na poly i łączysz z sąsiednimi poligonami np. za pomocą edge/bridge lub vertex/target weld i z shape robisz extrude.

Napisano
  • Autor

wyglada na to ze Twoja metoda ladnie dziala ...

Polaczylem PRAWIE wszystko (edge/bridge)...

 

Nie wiem tylko jak polaczyc gore luku ze sciana ....

strasznie krzywo mi wychodzi ...

 

prosze o podpowiedz..

Napisano
  • Autor

adam_m

 

Widze ze elegancko Ci wyszlo ...szczegolnie polaczenie na luku ....

Napisano
  • Autor

edge/bridge

Bridge specific edges

i wybieram edge 1

edge 2

....i wychodzi krzywo

 

:(

Napisano
  • Autor

....hmmm

ale widze ze luk sklada sie z wielu elementow "edge " ! ha ....tu jest problem

Pewnie laczy mi tylko maly fragment luku z caloscia edge u gory

Napisano
  • Autor

na zalaczonych przez Ciebie screenach - masz polaczone vertexy z krawedzia ???

Napisano

Dokładnie tak. Zaznacz edges i wyciągnij z shiftem a następnie vertex po vertexie poleceniem target weld tak jak na mojej fotce.

Napisano
  • Autor

dalej ..ale rady nie daje

 

"weld target"

 

i to co mi wychodzi - luk sie kaszani, cala geometria sie przesowa.

Na pewno robie gdzies jakis maly ale idtotny blad ..

Napisano

Źle. Za wcześnie zrobiłeś extrude.

Jeszcze raz z wcześniejszego wątka:

1. tworzysz shape rectangle+circle używając snap i auto grid na ścianie

2. robisz shape okna z nich (attach-> delete segments->weld)

3. usuwasz ścianę, przerabiasz shape na editable poly i attach.

4. używając dowolnego narzędzia (create polygons, extrude edges, bridge) zabudowujesz dziurę i extrude poly.

5. usuwasz okno i voila! gotowa dziura na okno! ;]

 

mort był chyba lepszym nauczycielem ;)

Napisano
  • Autor

wow ...

 

..jednak uczen tepy :)

 

a myslalem ze cos mam z siatka zle zrobione ..

:)

potrzebuje teraz 1 godz przerwy zeby odswiezyc umysl ....i wracam do projektu

 

:)

Napisano

Napisz z którym punktem opisu masz problem.

ps.

Moze ktoś ma inny sposób na taki łuczek? Widziałem też siatki wycięte booleanem, całkiem ładnie to wyglądało; mi jednak taka siatka zawsze się kaszaniła ;)

Napisano
  • Autor

..

 

 

 

1. tworzysz shape rectangle+circle używając snap i auto grid na ścianie

zrobione

2. robisz shape okna z nich (attach-> delete segments->weld)

zrobione

3. usuwasz ścianę, przerabiasz shape na editable poly i attach.

usuwam sciane .....eeee (nie rozumiem)

4. używając dowolnego narzędzia (create polygons, extrude edges, bridge) zabudowujesz dziurę i extrude poly.

tutaj nie moge zabudowac.....gdy zaczynam przeciagac verteksy z luku laczac je do edge sciany automatycznie rozjezdza mi sie geometria luku ...

 

5. usuwasz okno i voila! gotowa dziura na okno! ;] .......nie doszedlem do punktu 5

Napisano
  • Autor

ZROBIONE !

 

dziekuje slicznie za pomoc !!!!

 

jednak przerwa godzinna w pracy pomogla mi swierzo spojrzec na problem...

 

kluczem byl: create polygons ...:) a ja niewiem czemu probowalem wcisnac weld target

 

jeszcze raz dzieki - przede wszystkim za wytrwalosc !

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.