Napisano 6 Kwiecień 200817 l Witam! Mam problem z predkoscia maxa, troche martwi mnie jego dzialanie. Mam procesor dwurdzeniowy Athlon 2,8Ghz, 4gb ramu(choc wiem ramy maja male znaczenie) i karte GeForce 8600GTS 256mb. Otoz w mojej wersji 2008 dzieja sie dziwne rzeczy np z opoznieniem przesuniec widoku w viewporcie perspective. Lapka przesuwam obraz, puszczam przycisk a obraz z opoznieniem leci dalej troche. albo przy niezbyt skomplikowanym obiekcie posiadajacym meshsmooth liczy dlugo na poczatku renderowania(w ogole nie ma textur) a dopiero potem zaczyna leciec render. Albo czasami ot tak sobie program sie wywali caly:/W czym moze byc problem?Sa jakies ustawienia maxa na dwa rdzenie?Czy moze za duzo oczekiwalem po tym sprzecie?Chyba ze wersja jest za wysoka...choc slyszalem ze miala miec poprawiona predkosc. z gory dziekuje za pomoc .pozdrawiam.
Napisano 6 Kwiecień 200817 l BArdziej to tta karta ma mniejsze znaczenie :P Ramy to dość istotna sprawa :D Hmm powinno działać ok. Ja tak miałem ze mi się maxa sypał bo miałem za mało napięcia na procu to walił bugami cały czas. Więcej nie wymysle :d
Napisano 6 Kwiecień 200817 l Autor A czy "przelewanie" obrazu w viewporcie moze byc zwiazane z tym ze w preferencjach mam ustawiony driver na karte graficzna?mozna to ustawic zeby za viewporty byl odpowiedzialny procesor?I jaki skutek by to mialo miedzy jakas "jakoscia" a predkoscia?
Napisano 6 Kwiecień 200817 l W display drivers masz mieć ustawioną kartę grafy. Jedyne co to spróbuj ustawić silnik jak masz DX10 to na 9 i jeszcze OpenGL mozesz zobaczyć.. O ile to ma jakieś znaczenie ale zobaczyć nie zaszkodzi ^^
Napisano 6 Kwiecień 200817 l A ile masz poly w scenie? Bo Athlon 2,8 dla maxa 2008 to nie jest jakiś mocny procek. Takie minimum w zasadzie. No i zobacz w menadżerze zadań po takim przesuwaniu czy użycie procka nie skoczyło do 100%. Jeżeli nie, to winą może być niewłaściwe działanie karty graficznej (stery, napięcie).
Napisano 6 Kwiecień 200817 l Autor Sprawdzalem przy "przelewaniu" wykresy obu rdzeni byly do 50%. A jak mam sprawdzic ilosc poly?W info mam tylko vertices i face'y. Mowisz ze wina karty graf.A jak mozna to sprawdzic inaczej co jest przyczyna i ewentualnie naprawic?Czy zmiana wersji maxa moze pomoc?dzieki bardzo za pomoc.pzodawiam
Napisano 7 Kwiecień 200817 l Jak oba rdzenie Ci szły na max 50% to znaczy że tylko jeden rdzeń pracuje i jest obłożony na maxa (wiem że to dziwnie wygląda, ale tak jest). Sorki - nie doczytałem że dwórdzeniowy procek - w takim wypadku nie powinno być problemów z wydajnością na A2800. Nie wiem jak jest z dwórdzeniowymi Athlonami - musisz poczekać aż ktoś napisze kto takowy sprzęt posiada.
Napisano 7 Kwiecień 200817 l wezyr512 - mam Athlona x2 +4400, 2 GB ramu, ati x1600 (szału nie ma ;)). przy scenie 800k poly (audi Q7 Łukasza Stanka) i zaznaczonej opcji "edged faces" viewport chodzi ok 5fps, ale jak wyłącze "backface cull" we właściwościach obiektów viewport chodzi ok40-45 fps. więc coś musisz mieć skopane w systemie. stery do karty mam jakieś stare a karta chodzi na D3D w maxie 2008
Napisano 9 Kwiecień 200817 l byc moze problem jest gdzies indziej, ale mozesz sprobowac tzw. '3GB switch', moj 3ds wyklada sie z tym duzo rzadziej :-) http://discussion.autodesk.com/thread.jspa?messageID=5328188 . pozdrowienia
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto