Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam,

 

w jaki sposób można użyć displacement na wybranych poligonach/faceach obiektu?

Chodzi o prosty dach, jeden obiekt z kilkoma materiałami na ściankach. Na powierzchniach pokrytych dachówka chciałbym użyć displacement.

Render w vrayu.

Czy to coś z map channel?

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

A możesz pokazać ten dach? Chodzi mi o samą bryłę i ewentualnie oznaczenie gdzie mają być te dachówki, a gdzie nie. Najpewniej będzie trzeba nadać odpowiedni ID wybranym face'om, zmapować, potraktować unwarpem, wyeksportować texporterem (do tifa najlepiej z zachowaniem alpha channel). Wtedy wystarczy przygotować w jakimś programie do 2d odpowiednią mapkę dla displacementu na bazie tej wyeksportowanej wcześniej 'siatki'.

 

Pozdr

 

Edit: Chociaż, jeśli zunwarpujesz całość, to nadawać face'om ID w zasadzie nie będziesz musiał(?) Załatwisz to w momencie przygotowania mapki displacementu.

Napisano
  • Autor

Proszę bardzo.

projekt kolegi, super prosty, (tak sie tu w Irlandii często buduje)

Dach jest pokryty tutejszym kamiennym gontem, okap plastikowy.

I właśnie okap ma być gładki, gont z displacementem.

Napisano
  • Autor

Miałem nadzieję, że można go zastosować tak jak multi/sub mapę i nałożyć na wybrane poli ustawiając w obiekcie Material ID.

Spróbuję jeszcze standardowy displacement z zakładki Maps materiału.

Napisano

Robisz multi mat, w nim wkladasz material, dajesz mu w slocie Displacement mape ktora chcesz, wrzucasz na caly obiekt modyfikator VrayDispMod i w nim ustawiasz Use Object Mtl. Bedzie wtedy displacowal tylko elementy z materialem posiadajacym mape displacement.

 

Mam nadzieje ze zrozumiale, bo na szybko z pracy pisze :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.