Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam,

 

w jaki sposób można użyć displacement na wybranych poligonach/faceach obiektu?

Chodzi o prosty dach, jeden obiekt z kilkoma materiałami na ściankach. Na powierzchniach pokrytych dachówka chciałbym użyć displacement.

Render w vrayu.

Czy to coś z map channel?

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

A możesz pokazać ten dach? Chodzi mi o samą bryłę i ewentualnie oznaczenie gdzie mają być te dachówki, a gdzie nie. Najpewniej będzie trzeba nadać odpowiedni ID wybranym face'om, zmapować, potraktować unwarpem, wyeksportować texporterem (do tifa najlepiej z zachowaniem alpha channel). Wtedy wystarczy przygotować w jakimś programie do 2d odpowiednią mapkę dla displacementu na bazie tej wyeksportowanej wcześniej 'siatki'.

 

Pozdr

 

Edit: Chociaż, jeśli zunwarpujesz całość, to nadawać face'om ID w zasadzie nie będziesz musiał(?) Załatwisz to w momencie przygotowania mapki displacementu.

Napisano
  • Autor

Proszę bardzo.

projekt kolegi, super prosty, (tak sie tu w Irlandii często buduje)

Dach jest pokryty tutejszym kamiennym gontem, okap plastikowy.

I właśnie okap ma być gładki, gont z displacementem.

Napisano
  • Autor

Miałem nadzieję, że można go zastosować tak jak multi/sub mapę i nałożyć na wybrane poli ustawiając w obiekcie Material ID.

Spróbuję jeszcze standardowy displacement z zakładki Maps materiału.

Napisano

Robisz multi mat, w nim wkladasz material, dajesz mu w slocie Displacement mape ktora chcesz, wrzucasz na caly obiekt modyfikator VrayDispMod i w nim ustawiasz Use Object Mtl. Bedzie wtedy displacowal tylko elementy z materialem posiadajacym mape displacement.

 

Mam nadzieje ze zrozumiale, bo na szybko z pracy pisze :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności