Napisano 6 Kwiecień 200816 l Witam, w jaki sposób można użyć displacement na wybranych poligonach/faceach obiektu? Chodzi o prosty dach, jeden obiekt z kilkoma materiałami na ściankach. Na powierzchniach pokrytych dachówka chciałbym użyć displacement. Render w vrayu. Czy to coś z map channel?
Napisano 6 Kwiecień 200816 l A możesz pokazać ten dach? Chodzi mi o samą bryłę i ewentualnie oznaczenie gdzie mają być te dachówki, a gdzie nie. Najpewniej będzie trzeba nadać odpowiedni ID wybranym face'om, zmapować, potraktować unwarpem, wyeksportować texporterem (do tifa najlepiej z zachowaniem alpha channel). Wtedy wystarczy przygotować w jakimś programie do 2d odpowiednią mapkę dla displacementu na bazie tej wyeksportowanej wcześniej 'siatki'. Pozdr Edit: Chociaż, jeśli zunwarpujesz całość, to nadawać face'om ID w zasadzie nie będziesz musiał(?) Załatwisz to w momencie przygotowania mapki displacementu.
Napisano 6 Kwiecień 200816 l Autor Proszę bardzo. projekt kolegi, super prosty, (tak sie tu w Irlandii często buduje) Dach jest pokryty tutejszym kamiennym gontem, okap plastikowy. I właśnie okap ma być gładki, gont z displacementem.
Napisano 7 Kwiecień 200816 l Autor Miałem nadzieję, że można go zastosować tak jak multi/sub mapę i nałożyć na wybrane poli ustawiając w obiekcie Material ID. Spróbuję jeszcze standardowy displacement z zakładki Maps materiału.
Napisano 7 Kwiecień 200816 l Robisz multi mat, w nim wkladasz material, dajesz mu w slocie Displacement mape ktora chcesz, wrzucasz na caly obiekt modyfikator VrayDispMod i w nim ustawiasz Use Object Mtl. Bedzie wtedy displacowal tylko elementy z materialem posiadajacym mape displacement. Mam nadzieje ze zrozumiale, bo na szybko z pracy pisze :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto