gustaw11 Napisano 8 Kwiecień 2008 Napisano 8 Kwiecień 2008 czesc! szukam jakis nowych metod oswietlania sceny w v-ray'u, korzystam z metody Mitchela Nevralli, uzywam irradience map i light cache, scene oswietlam mapa HDRI z multiplierem podkreconym na 35, a cienie buduje directem na okolo 40. Niestety scena jest troche plaska i nie ma tej glebi, nie czuc w niej dobrze przestrzeni, czasami dodaje gdzieniegdzie omni dla rozswietlenia ciemnych obszarow ale i tak efekt nie jest za ciekawy, zajmuje sie robieniem glownie vizek architektury. Chetnie wyslucham jakis rad za ktore z gory dziekuje.
hcpiter Napisano 8 Kwiecień 2008 Napisano 8 Kwiecień 2008 no jak uzywasz omni swiatel w vrayu to sie nie dziw ze scena wyglada plasko i nierealistycznie, uzyj swiatel vraya. Jak robisz vizki to przedewszystkim jakis gradient vraylighty itp stuff.
gustaw11 Napisano 8 Kwiecień 2008 Autor Napisano 8 Kwiecień 2008 nie, nie, napisalem ze scene oswietlam v-rayowska mapa HDRI a cienie buduje directem, omni uzywam delikatnie do rozswietlania miejsc gdzie nie dochodzi swiatlo mapy i te omni nie maja wiekszego wplywy na jakosc sceny. Czyli mowisz ze lepiej oswietlac architekture vraylightem? To jak zribic odbicia chmur itd?
hcpiter Napisano 8 Kwiecień 2008 Napisano 8 Kwiecień 2008 odbicia mozna zrobic na kilka sposobow np jeden latwy to walnac hdri mapke do environment (GI vray) w kanal reflect lub w postprodukcji np ps mozna latwo zrobic na warstie z soft light :]
mirach Napisano 8 Kwiecień 2008 Napisano 8 Kwiecień 2008 Najlatwiej by bylo jakbys rzucil scenka i ustawieniami to by bylo mozna konkretnie cos poradzic.
gustaw11 Napisano 8 Kwiecień 2008 Autor Napisano 8 Kwiecień 2008 no dobra, ale mowisz zeby ustawic gradient w ustawieniach swiatla tak? sorry, ale nie spotkalem sie z tym nigdy wczesniej , moglbys powiedziec o tym cos wiecej?
hcpiter Napisano 8 Kwiecień 2008 Napisano 8 Kwiecień 2008 no gradient mozna doswietlac ustawionym gradientem dziala podobnie jak sky vray tylko mozesz kontrolowac jego barwe i natezenie :) poka ta scenke :)
gustaw11 Napisano 8 Kwiecień 2008 Autor Napisano 8 Kwiecień 2008 chetnie bym ja wyslal, ale nie wiem jak ja wrzucic na forum, jak?
hcpiter Napisano 8 Kwiecień 2008 Napisano 8 Kwiecień 2008 jezeli chcesz wstawic sam obrazek to uploaduj np na http://www.imageshack i pozniej podaj link do obrazka :] a jak scene to attach file :]
gustaw11 Napisano 8 Kwiecień 2008 Autor Napisano 8 Kwiecień 2008 ok, wybaczcie ten maly przypal, juz wstawiam fotki
gustaw11 Napisano 8 Kwiecień 2008 Autor Napisano 8 Kwiecień 2008 to zdjecie jest jeszcze nie obrobione w photoshopie, nie ma nieba bo zapisuje zdjecie w png i wklejam niebo w csie, no ale jak widac zdjecie jest kiepskie i wszystkie ktore robie do najlepszych nie naleza, wygladaja tekturowo http://img145.imageshack.us/img145/4922/viz2probanu5.jpg
hcpiter Napisano 8 Kwiecień 2008 Napisano 8 Kwiecień 2008 tutaj nie tylko chodzi o oswietlenia ale i rowniez materialy,mapowanie, niektore modele wydaja sie nie w skali. Co do swiatla to moze pobaw sie sun and sky ? Daje ciekawe efekty :)
mirach Napisano 8 Kwiecień 2008 Napisano 8 Kwiecień 2008 Jak dla mnie to: - Swiatlo za kamera zawsze da wrazenie plaskosci, na elewacji prawie nie widac cieni - za malo kontrastu, wszystko wyglada na dosc wyprane - nie tylko materialy, ale i niektore modele wypadalo by poprawic, np barierka na pierwszym planie wyglada jak chamski box, jesli nawet ma ona byc z zalozenia o przekroju kwadratowym, to daj jej leciutki chamfer zeby mogly sie tam jakies refleksy zlapac ja bym probowal pobawic sie z rozymi pozycjami slonca. Przy tak wysokim sloncu powinien byc bardzo duzy kontrast, w niektorych miejsach mozna zaryzykowac przepalenia. Niskie slonce dobrze robi na "plaskosc" zwlaszcza ze mozna jeszcze pojechac po kolorach i zrobic slonce bardziej pomaranczowe.
gustaw11 Napisano 8 Kwiecień 2008 Autor Napisano 8 Kwiecień 2008 wielkie dzieki, sprobuje pobawic sie tym vraysun'em, a co myslicie o tym ze korzystam z algorytmu mitchel nevralli? a i jeszcze jedno, za pare dni bede mial niezla maszynke do mielenia miesa - dual quada 2,66 z 16 giga ramu i czterema dyskami i mam nadzieje ze bede mogl pobawic sie w uzywanie jakis lepszych materialow, bo na moim kompie displacement wykrzacza mi kompa i wlasnie myslalem zeby pobawic sie w jakies lepsze materialy szyb. Teraz uzywam podstawowych sciagnietych z vraymaterial.de, ale nie jestem zadowolony, moze cos zle ustawiam, sami widzieliscie ze wyglada kiepsko, a wlasnie co to jest wlasciwie za parametr fresnel?
mirach Napisano 8 Kwiecień 2008 Napisano 8 Kwiecień 2008 a co myslicie o tym ze korzystam z algorytmu mitchel nevralli? nic nadzwyczajnego, dziala :) Maszynka do miesa fajna rzecz, ale jak narazie to masz porostu zle poustawiane swiatlo i materialy, tego wieksza moc obliczeniowa nie zmieni. Fresnel daje efekt jaki zachodzi na np szkle czy karoserii samochodu. Jesli patrzysz na obiekt ktory jest zwrocony bezposrednio do ciebie, wtedy prawie nie ma odbic, im bardziej obiekt obraca sie i zbliza sie do 90 stopni tym bardziej ilosc odbic sie zwieksza. To takie wytlumaczenie na szybko i po lebkach.
hcpiter Napisano 8 Kwiecień 2008 Napisano 8 Kwiecień 2008 cos o fresnel zeby bylo latwiej : http://www.vray.info/topics/t0039.asp tutaj o MN i innych samplerach : http://www.spot3d.com/vray/help/150R1/examples_image_sampler.htm Co do maszyny to gratki displejsa nawet na chmurach bedziesz mogl robic na lisciach oknach trawach wszystkim
gustaw11 Napisano 8 Kwiecień 2008 Autor Napisano 8 Kwiecień 2008 dobra ze swiatlem wiem juz w ktorym kierunku mam isc, a co dokladnie jest nie tak z materialami, znacie jeszcze jakies strony z darmowymi materialami, sorry ale jestem za slaby zeby stworzyc dobre materialy wiec kozystam z gotowych, chetnie bym sie nauczyl ale nie wiem gdzie tego szukac
hcpiter Napisano 8 Kwiecień 2008 Napisano 8 Kwiecień 2008 vray materials de sa najlepsze w sieci i najwiecej :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się