Skocz do zawartości

realistyczne oswietlenie w v-ray'u


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

czesc! szukam jakis nowych metod oswietlania sceny w v-ray'u, korzystam z metody Mitchela Nevralli, uzywam irradience map i light cache, scene oswietlam mapa HDRI z multiplierem podkreconym na 35, a cienie buduje directem na okolo 40. Niestety scena jest troche plaska i nie ma tej glebi, nie czuc w niej dobrze przestrzeni, czasami dodaje gdzieniegdzie omni dla rozswietlenia ciemnych obszarow ale i tak efekt nie jest za ciekawy, zajmuje sie robieniem glownie vizek architektury. Chetnie wyslucham jakis rad za ktore z gory dziekuje.

  • Odpowiedzi 18
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

no jak uzywasz omni swiatel w vrayu to sie nie dziw ze scena wyglada plasko i nierealistycznie, uzyj swiatel vraya. Jak robisz vizki to przedewszystkim jakis gradient vraylighty itp stuff.

Napisano

nie, nie, napisalem ze scene oswietlam v-rayowska mapa HDRI a cienie buduje directem, omni uzywam delikatnie do rozswietlania miejsc gdzie nie dochodzi swiatlo mapy i te omni nie maja wiekszego wplywy na jakosc sceny. Czyli mowisz ze lepiej oswietlac architekture vraylightem? To jak zribic odbicia chmur itd?

Napisano

odbicia mozna zrobic na kilka sposobow np jeden latwy to walnac hdri mapke do environment (GI vray) w kanal reflect lub w postprodukcji np ps mozna latwo zrobic na warstie z soft light :]

Napisano

no dobra, ale mowisz zeby ustawic gradient w ustawieniach swiatla tak? sorry, ale nie spotkalem sie z tym nigdy wczesniej , moglbys powiedziec o tym cos wiecej?

Napisano

tutaj nie tylko chodzi o oswietlenia ale i rowniez materialy,mapowanie, niektore modele wydaja sie nie w skali. Co do swiatla to moze pobaw sie sun and sky ? Daje ciekawe efekty :)

Napisano

Jak dla mnie to:

- Swiatlo za kamera zawsze da wrazenie plaskosci, na elewacji prawie nie widac cieni

- za malo kontrastu, wszystko wyglada na dosc wyprane

- nie tylko materialy, ale i niektore modele wypadalo by poprawic, np barierka na pierwszym planie wyglada jak chamski box, jesli nawet ma ona byc z zalozenia o przekroju kwadratowym, to daj jej leciutki chamfer zeby mogly sie tam jakies refleksy zlapac

 

ja bym probowal pobawic sie z rozymi pozycjami slonca. Przy tak wysokim sloncu powinien byc bardzo duzy kontrast, w niektorych miejsach mozna zaryzykowac przepalenia. Niskie slonce dobrze robi na "plaskosc" zwlaszcza ze mozna jeszcze pojechac po kolorach i zrobic slonce bardziej pomaranczowe.

Napisano

wielkie dzieki, sprobuje pobawic sie tym vraysun'em, a co myslicie o tym ze korzystam z algorytmu mitchel nevralli? a i jeszcze jedno, za pare dni bede mial niezla maszynke do mielenia miesa - dual quada 2,66 z 16 giga ramu i czterema dyskami i mam nadzieje ze bede mogl pobawic sie w uzywanie jakis lepszych materialow, bo na moim kompie displacement wykrzacza mi kompa i wlasnie myslalem zeby pobawic sie w jakies lepsze materialy szyb. Teraz uzywam podstawowych sciagnietych z vraymaterial.de, ale nie jestem zadowolony, moze cos zle ustawiam, sami widzieliscie ze wyglada kiepsko, a wlasnie co to jest wlasciwie za parametr fresnel?

Napisano
a co myslicie o tym ze korzystam z algorytmu mitchel nevralli?

 

nic nadzwyczajnego, dziala :)

 

Maszynka do miesa fajna rzecz, ale jak narazie to masz porostu zle poustawiane swiatlo i materialy, tego wieksza moc obliczeniowa nie zmieni.

Fresnel daje efekt jaki zachodzi na np szkle czy karoserii samochodu. Jesli patrzysz na obiekt ktory jest zwrocony bezposrednio do ciebie, wtedy prawie nie ma odbic, im bardziej obiekt obraca sie i zbliza sie do 90 stopni tym bardziej ilosc odbic sie zwieksza. To takie wytlumaczenie na szybko i po lebkach.

Napisano

dobra ze swiatlem wiem juz w ktorym kierunku mam isc, a co dokladnie jest nie tak z materialami, znacie jeszcze jakies strony z darmowymi materialami, sorry ale jestem za slaby zeby stworzyc dobre materialy wiec kozystam z gotowych, chetnie bym sie nauczyl ale nie wiem gdzie tego szukac

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności