noiprox Napisano 12 Kwiecień 2008 Napisano 12 Kwiecień 2008 Na razie forma speedowa, będę na bieżąco wrzucał kolejne etapy Portret koleżanki
noiprox Napisano 12 Kwiecień 2008 Autor Napisano 12 Kwiecień 2008 Trochę bardziej dopracowane. Zna może ktoś dobry sposób na oddanie faktury skóry na obrazku?
DaRoZ Napisano 12 Kwiecień 2008 Napisano 12 Kwiecień 2008 hej, nom jest lepiej(realniej) acyzkolwiek taka uwaga zebys sie nie zapedzil zbyt mocno z tymi "zmiekczajacymi" pociagniecia pedzlami(bo juz gdziniegdzie piersi zrobiles jak rozmazany olowek paluchem :P)... lepiej dluzej namazac na odpowiednih kryciach zeby troszke bylo widac ze skora ma swoja fakture niz mazac kompletnie miekkimi brushami, kiedys chyba tak zrobiles i speed gdize same pociagniecia byly widoczne byl lepszy niz skonczona wersja takze przy tej uwazaj zebys tego bledu nie powtorzyl :) przede wszystkim wlosy powinny byc dosc ostro malowane, jakies pojedyncze kosmyki i wloski to takimi mocnymi kreskami(najlepiej jak najtwardszuy pedzel) :) jak chcesz skore oddac w miare "by miala swoja fakture" to poproboj texturek roznych i zobaczysz jak po podmalowaniu bedzie najlepiej wygladalo ;) dawaj dalej
noiprox Napisano 13 Kwiecień 2008 Autor Napisano 13 Kwiecień 2008 Dzięki Daroz za komentarz :) Tak, dobrze pamiętasz, to ja dałem kiedyś speeda i zmiękczoną jego wersji. Trochę się zapomniałem i faktycznie znowu do miękkich wróciłem, kiedy skończyłem wersję speedową Hmm popróbuję jeszcze z teksturkami :)
noiprox Napisano 13 Kwiecień 2008 Autor Napisano 13 Kwiecień 2008 Tekstura skóry, podejście pierwsze:
Farvus Napisano 13 Kwiecień 2008 Napisano 13 Kwiecień 2008 Niebezpieczeństwo przy użyciu miękkich pędzli to raczej zbyt duże zatarcie formy. Człowiek renderuje ile się da aż w końcu zaciera się granica między światłem a cieniem i postać wychodzi płaska jak talerz. Lepiej więc zbudować formę konkretnymi plamami a potem można się bawić airbrushem i zmiękczać niektóre fragmenty. przede wszystkim wlosy powinny byc dosc ostro malowane, jakies pojedyncze kosmyki i wloski to takimi mocnymi kreskami(najlepiej jak najtwardszuy pedzel) :) Jednak jednym z częstych błędów jest zaczynanie od malowania pojedyńczych włosów a drugim jest wprowadzanie detalu we wszystkich możliwych miejscach. Lepiej wpierw namalować to dużym pędzlem i podzielić włosy na odpowiednie kępki a potem stopniować poziomu detalu i wprowadzać ostre włosy dopiero na samym końcu. Tak więc zarówno ostry jak i miękki pędzel. Obraz malowany rządzi się troche innymi prawami niż fotografia :) A tu troche podobna wypowiedź z pierwszego lepszego tutorialu o włosach :) Common mistakes: Thinking that, every individual strand has to be painted all over the head. When I say a lot of details are nice, I don't really mean that level of detail. Pozdrawiam.
DaRoZ Napisano 13 Kwiecień 2008 Napisano 13 Kwiecień 2008 Farvus-> "Jednak jednym z częstych błędów jest zaczynanie od malowania pojedyńczych włosów a drugim jest wprowadzanie detalu we wszystkich możliwych miejscach. Lepiej wpierw namalować to dużym pędzlem i podzielić włosy na odpowiednie kępki a potem stopniować poziomu detalu i wprowadzać ostre włosy dopiero na samym końcu. Tak więc zarówno ostry jak i miękki pędzel. Obraz malowany rządzi się troche innymi prawami niż fotografia :)" o to mi chodzilo ;) z tymze nie napisalem od szcegolu do ogolu i tak wyszlo ale chodzi jak juz detal zeby nie malowal kolega"tylko" miekkimi pedzlami i wiedziec kiedy detal zaczynac wprowadzac ;) co do pracki Noiprox teraz to ta textura skory nie wyglada za dobrze na twarzy :/ twarz mysle ze mozesz zostawic tak jak byla krok wczesniej bo z takiej odleglosci kto tam bedzie widzial pory na twarzy... reszte troche przygasic pociagfnieciami wiekszego pedzla i bedzie gut ;)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się