Skocz do zawartości

Render do 3d maxa dla "architekta"


m-peter

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

 

Jestem studentem architektury, maxem bawie sie od ladnych kilku lat i z modelowaniem nie ma zadnych problemo jednak nigdy nie bawilem sie jeszcze w fotorealistyczne wizualizacje, ktore z racji studiow sa mi teraz potrzebne. Jak dotad nie korzystalem z rzadnych varejow, mentalrejow, maxwellow... ale przyszedl na to czas i nie wiem na co sie zdecydowac, moze pomozecie?

 

Potrzebny mi render, ktory w realistyczny sposob odda wizualizacje budynkow i co rownie wazne-zielen. Z racji tego, ze na wizualki glownie mam malo czasu to milo by bylo gdyby do danego rendera mozna bylo w latwy sposob znalesc sporo ladnych materialo (tylko nie lakiery samochodowe!!:P). I teraz jeszcze jedna bardzo wazna sprawa, ktory z nich bedzie w miare szybki i przede wszystkim STABILNY? Bo niestety mialem juz niespodzianki o 5 nad ranem, ze 3dmax wysypywal mi calego rendera po kilku godzinach pracy:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Wiesz to troche brzmi tak jakbys chcial zajmowac sie grafa ale nic nie robic :/ Render ktory sam zrobi realizm materialy gotowe bo samemu po co robic itd heh co do szybkosci to akurat juz mozna cos polecic bo z tych wszystkich najszybszy jest vray i swietnie sie sprawdza w vizualizacjach wnetrz. Vray latwiejszy do opanowania od np takiego mentala ale nie wierz w cuda ze wszystko samo sie zrobi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz to troche brzmi tak jakbys chcial zajmowac sie grafa ale nic nie robic :/ Render ktory sam zrobi realizm materialy gotowe bo samemu po co robic itd heh co do szybkosci to akurat juz mozna cos polecic bo z tych wszystkich najszybszy jest vray i swietnie sie sprawdza w vizualizacjach wnetrz. Vray latwiejszy do opanowania od np takiego mentala ale nie wierz w cuda ze wszystko samo sie zrobi.

Chyba zle mnie zrozumiales, nie chodzi mi o to by wszystko za mnie robil, ale gdy w sesji mam 3 projkety na glowe z czego 2 pelne wizualki i do tego jeszcze egzaminy to uwierz mi, ze np. w materialy to mi sie bawic zupelnie nie chce a z checial zasiegnal bym pomocy z jakiejs internetowej biblioteki. Wiem, ze spora biblioteka jest to maxwella, taka znalazlem.

 

Ostatnio zainstalowalem sobie Indigo, ciekawa rzecz zwlaszcza, ze ustawienia robi sie tak jak w aparacie foto.

 

A jesli chodzi o ten realizmy napisalem to, poniewaz gdzies tu ostatnio czytalem o "przydatnosci" danego rendera do okreslonych celow, czytaj, niektore rzeczy wychodza lepiej/gorzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm wedlug mnie w kazdym lepszym renerze mozna uzyskac realizm wiec nie widze roznicy ze np vray jest do trawy a mental do drzew. Jesli chodzi ci wciaz o ta szybkosc to polecam vray'a poniewaz szybko liczy a i latwiejszy w ustawieniu od mentala. Maxwell to hmmm ja osobiscie powiem ze dziwi mnie to ze wszyscy sie rajcuja jaki on poparwnie fizycznie jesli liczy latami nawet na dobrym kompie i jeszcze wypluwa kosmiczne ziarno wiec hmmm moze za kilka lat bedzie do uzytku narazie to jest dla mnie bezsensownym narzedziem. W tym opisanym przypadku polecam vraya bo jest szybki zwlaszcza gdy trzeba oswietlic wnetrze (napewno lepiej sobie radzi z szybkoscia i latwoscia ustawienia od mr)i tych gotowych materialow tez bezdiesz mial od groma wystarczy google i tez oblookac tutaj dzial renderin>vray i tam jest pare topicow z materialami pod vraya wiec tona gotowcow sie znajdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czesc

 

osobiscie polecam:

Vray- poniewaz masa tutoriali, nie jest trudny az tak bardzo do nauki jak i rowniez mozna uzyskac naprawde swietne efekty, nawet fotorealistyczne ;) i co wazne jest szybki+spora kontrola.

 

Shadery darmowe: http://www.vray-materials.de/

 

Fryrender- dosc latwy w obsludze jesli chodzi o podstawowa symulacje oswietlenia i co wazne rendery fotorealisyczne nie sa az tak trudne do osiagniecia, wielkim minusem jest to ze bardzo wolno liczy render, zwlaszcza jesli chcesz go miec w duzych rozdzialkach.

 

Shadery- po kupnie dostajesz kod dostepu i masz dostep do ogromnej bazy prosto z ich strony(chyba ze sie juz to zmienilo i za free mozna sciagac ale nie jestem pewien): http://materials.fryrender.com

 

Co do Maxwell`a, MentalRay`a nie moge sie wypowiedziec bo tylko ich liznalem, jedynie zauwazylem ze Maxwell dziala na bardzo podobnym "systemie" jak Fryrender.

 

Tyle z mojej strony, podsumowując polecam Vraya, ale chyba tylko dlatego, ze trochę już sie nauczyłem nim posługiwać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Standardem w wizualizacjach jest VRay, bo jest szybki i łatwy w obsłudze, cholernie nieelastyczny i zamknięty jak puszka z sardynkami - nic tylko używać. Nie musisz się obawiać, nie ma chyba ani jednego dobrego shadera lakieru samochodowego dla niego ;)

 

Stabilność pracy renderera zależy w dużej mierze od Twojej kompetencji. Jak nie będziesz wiedział, jak sobie radzić z ciężką geometrią czy displacementem to wywalisz każdy renderer. A ponieważ VRay nie wymaga od Ciebie na wstępie wielkiej wiedzy technicznej, wywalić go jest bardzo łatwo, czego dowodów na niniejszym forum jest aż nadto.

 

Mental ray jest bez porównania większym zawodnikiem i lepiej sobie radzi z trudniejszymi wyzwaniami, tyle tylko że trzeba go umieć używać (jak każdy program zresztą, ale początki mogą być łatwiejsze albo trudniejsze). Poza tym jego implementacja w wielu programach pozostawia wiele do życzenia, ale nie musi to mieć wpływu na prace w Viz. W animacji ma na pewno.

 

Maxwell i Fryrender to inny świat, i nie bardzo je możne porównywać do reszty programów. Na pewno nie są to szybkie renderery ;) Ale przyszłość należy do nich, to pewne.

 

pozdr.,

skk.

 

PS Architektura i przyroda są jak ogień i woda, trudno jest uzyskać dobrą zieleń tymi samymi narzędziami. Rośliny z powyższych programów wyglądają na plastikowe. Ale czy to takie ważne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Maxwell i Fryrender to inny świat, i nie bardzo je możne porównywać do reszty programów. Na pewno nie są to szybkie renderery ;) Ale przyszłość należy do nich, to pewne.

 

Vray jesli ustawisz PPT lub qmc/qmc tez szybko nie bedzie :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki wszystkim za odpowiedzi. Dzisiaj mam w koncu troche wolnego czasu wiec zabieram sie za kolejny projekt, tym razem juz w vray:]

 

 

PS Architektura i przyroda są jak ogień i woda, trudno jest uzyskać dobrą zieleń tymi samymi narzędziami. Rośliny z powyższych programów wyglądają na plastikowe. Ale czy to takie ważne?

 

Niestety tak, zielen gra duza role w "sprzedazy" projeku. Poza tym, na poniedzialek mam projekt ogrodu do oddania :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to moze sproboj vue6... wzuc modele z maxa... program intuicyjny bardzo przynajmniej dla mnie, po 2-3h mozna sie calkiem sprawnie poruszac, swietnie sobie radzi z zielenia bo do tego wlasnie jest stworzony... wizualizacje zewnetrzne architektory, urbanistyka z wnetrzami z GI tez sobie niezle radzi... milej zabawy:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności