elimo Napisano 20 Kwiecień 2008 Share Napisano 20 Kwiecień 2008 Witam, pracuje z 3ds dopiero 4 miesiące. Troszkę już wiem. Mam problem z caustic. Opanowałem GI i zabrałem się za kaustyke i mam problem. Gdy fotony przechodzą przez szklaną kule widać je wyraźnie na podłożu. Białe okręgi. Nie wiem co zrobić, żeby ich nie było, nie widziałem czegoś takiego w tutkach. Przez szklaną kule puszczam 10000 caustic photons, ustawienia w zakladce render caustic - default tyko radius zminiejszony. Co robie źle? Jak zrobić, żeby efekt był realistyczny (przeczytałem tutek z forum) i bez tych wyraźnych plam. HELP ME PLEASE :) Pracuje na MENTAL RAY z góry dziękuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Temporal Napisano 20 Kwiecień 2008 Share Napisano 20 Kwiecień 2008 moze zmiejsz energy dla fotonow badz zwieksz radiusy by sie lepiej pokrywaly... jeszcze inny sposob to wyrzucic wiecej fotonow choc martwie sie ze masz otwarta scene i poprostu fotonki ci uciekaja i to co zostaje ci w scenie to kilka fotonow na krzyz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elimo Napisano 20 Kwiecień 2008 Autor Share Napisano 20 Kwiecień 2008 Dzięki za pomoc. Zwiększyłem radius i wyglada nieco lepiej, ale nie znikneły plamy. Fotony nie uciekaja, calość zamknięta w bryle. Może jakieś inne uwagi się nasuną gdy pokaże wyniki działań. Widać rózowe plamy:) co z nimi zrobić?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Temporal Napisano 20 Kwiecień 2008 Share Napisano 20 Kwiecień 2008 ja to bym jednak obstawial ze ten parametr energy jest za wysoki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elimo Napisano 20 Kwiecień 2008 Autor Share Napisano 20 Kwiecień 2008 Zmniejszyłem energy do 100 ilość fotonów caustic zwiększyłem do 1000000 i jest lepiej ale ciągle je widac. Nie są tak nasycone ale i tak wyraźnie się odcinają od tła. Gdy ustawiam decay na 2.0 znika mi efekt kaustyczny, ale nie ma tez okręgów, gdy decay 1.0 jest efekt caustyczny i cholerne okręgi fotonów. Jakieś pomysły?? (ps. dziękuje za poświęcony czas) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Temporal Napisano 20 Kwiecień 2008 Share Napisano 20 Kwiecień 2008 hmm z ta iloscia fotonow to nie ma co przesadzac bo jesli jednak sam efekt kaustyka jest widoczny to powinno byc good teraz tylko jakos trzeba pozbyc sie tej widocznosci fotonow czyli decay'a nie ma co zmiejszac bo szybsze wygasnie to nie to co chcemy osiagnac. hmm tak sie zastanawiam jeszcze gdzie ustawiasz energy czy w samym renderze czy w parametrach swiatla Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elimo Napisano 20 Kwiecień 2008 Autor Share Napisano 20 Kwiecień 2008 Dzięki za zaangażowanie, ustawiam w parametrach światła w zakładce GI Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się