lacrimamosa Napisano 28 Styczeń 2004 Napisano 28 Styczeń 2004 zna ktoś jakąś szybka metodę na zrobienie kieliszka ze żlobieniami? lub ma jakiś tutorial lub link do takowego tutoriala. Ten kiliszek wygląda mniej wiecej tak: na dole podstawa ośmiokątna, a u góry zamienia się w koło. w miejscu przejścia z ośmiokąta w koło (gdzieś na środku wysokości kieliszka) tworzą się (patrząc z boku) łuki.
BigBird Napisano 28 Styczeń 2004 Napisano 28 Styczeń 2004 Wiesz co a nie mozesz po prostu zrobic tego uzywajac edit poly ! skoro jest to zlozony obiekt z jaimis lukami to bedzie chyba najlepiej !:)
lacrimamosa Napisano 28 Styczeń 2004 Autor Napisano 28 Styczeń 2004 Dziękuję bardzo:) ale nie korzystałem nigdy z edit poly:), masz może jakiego linka do tutoriala? Tak to jest jak zawsze robiło się kieliszki lathe\'m :)
lacrimamosa Napisano 28 Styczeń 2004 Autor Napisano 28 Styczeń 2004 szukałem czego w helpie, (mam maxa 4) i nic tam nie znalazłem. Czy to niej jest fukcja maxa 5?
lacrimamosa Napisano 28 Styczeń 2004 Autor Napisano 28 Styczeń 2004 jaka to modyfikacja, czy to nie jest poprostu zwykły edit mesh?
Bacry Napisano 28 Styczeń 2004 Napisano 28 Styczeń 2004 Nie! Edit poly ma znacznie więcej narzędzi do wytłaczania, przecinania, obracania i extrudowania po ścieżce i wieeele innych. Chociaż z zewnątrz wyglądają identycznie.
lacrimamosa Napisano 28 Styczeń 2004 Autor Napisano 28 Styczeń 2004 macie może jakie ciekawe tutoriale na temat edit poly, bo te z maxa do niczego sie nie nadajš, to co pokazali to i tak już znałem z edit mesh, a potrzeba mi znac znacznie więcej opcji
Kuciel Napisano 28 Styczeń 2004 Napisano 28 Styczeń 2004 wykaz troche inicjatywy, tutoriali jest multum chociazby na Max3d, a nie tak wszystko na tacy odrazu podane, jak bedzie problem ktory naprawde bedzie ciezki do wykonania to wtedy smialo pytaj...
Orion Napisano 29 Styczeń 2004 Napisano 29 Styczeń 2004 Zaraz, to ma być kieliszek, czy szklana?? bo z opisu to mi wygląda na szklankę do szkockiej:D
Leru Napisano 29 Styczeń 2004 Napisano 29 Styczeń 2004 jesli nie znasz edit poly to pewnie bedziesz sie troche z tym bawil wiec osobiscie odradzam. Kieliszek mozna zrobic latwo wlasnie lathe ale nie masz kontroli nad wyzloboenami (zakladajac ze chcesz otrzymac od razu model). Ja polecam zobic tak: postaw sobie w wyobrazni kieliszek i zrob przekroje w tych miejscach gdzie zmienia sie jego ksztalt najbardziej (tak jak na rysunku) I teraz robisz linie (spline) o takich ksztaltach, rozstawiasz na odpowiednia wysokosc, i laczysz w jeden EDITABLE SPLINE (wcisnij praywm na jeden spline, wybierz CONVERT TO EDITABLE SPLINE i nastepnie w menu po prawej wybierz ATACH i przylacz wszystkie splajny). Wazna rzecza jest to zeby splajny mialy tyle samo vetexow. Jesli ma jakis element za duzo to postaraj sie albo zredukowac albo dodac wszedzie indziej. Jest to wazne dla koncowego efektu. Acha i vertexy powinny byc mozliwie nad soba w lednej lini. Nastepnie przejdz do pod-menu (subobject na poziomie vertex, na gorze w menu po lewej masz takie kropeczki czerone a obok nich tez czerwone takie dwie fale, wybierz te kropeczki). Teraz nizej jest opcja CREATE LINE, zaznacz to. Na dole ekranu w maxie masz takie 4 magnesy. Ten najabrdziej po lewej Ci teraz posluzy. Przyciaga on kursor do wybranych elementow. Aby sobie zdefiniowac do jakich wcisnij na nim prawym myszy i odznacz wszystko a zaznaczone pozostaw tylko ENDPOINT. Teraz ustaw ten magnesik (snap) na 3 (jak dluzej przytrzymasz to sie rozwinie menu do wybory 2 2,5 i 3. Sa to wymiary w jakich bedzie przyciaganie do ENDPOINTOW. Teraz za pomoca CREATE LINE polacz jedna linia vertexy lezace w jednym pionie (czyli jesli np masz nad soba 6 kwadratow to polacz tylko te wierzcholki katow ktore sa bezposrednio nad soba, w ten sposob bedziesz mial 4 linie laczace te wierzcholki w pionie i tak samo tu zrob). Jak polaczysz juz tak jak opisane, bedziesz mogl przypisac modyfikator SURFACE i sie pobawic jego ustawieniami. To ma to do siebie ze mozesz odrazu wymodelowac co chcesz z poziomu lini (wtrzlobienia rowniez). Zycze powodzenia i pozdrawiam :D
lacrimamosa Napisano 30 Styczeń 2004 Autor Napisano 30 Styczeń 2004 hURRA UDAŁO SIĘ! zROBIŁEM TO EDIT POLY. Wczeniej mi nie wychodziłem bo robiłem za dużo face\'ów, i nie wychodził mi mesh smooth. teraz jest wszystko okej!!! ALE DRUGI PROBLEM!!!! NAKŁADAM NA TO RAYTRACE, I w miejscach smoothowania, robi zšbki, w normalnej mapie wszystko jest okej i gładziutko tylko włanie w raytracingu się sypie. Co robić??????????
lacrimamosa Napisano 30 Styczeń 2004 Autor Napisano 30 Styczeń 2004 już wszystko dobrze, poprostu miałem dwa kieliszki w tym samym miejscu musiały mi się skopiować przez przypadek, i tak głupio renderował. Co do twojej metody, to robiłem tak kiedyś głowę, ale pamiętam, że z tymi syrface to w rejtrejsingu to nie ciekawie wychjodzi, mylę się?
Leru Napisano 30 Styczeń 2004 Napisano 30 Styczeń 2004 Nie wiem czy sie mylisz czy nie ale jest to w miare dobra metoda takze pewnie dopracowanie wszystkiego zeby w Raytrace`ie bylo ok jest kluczem (taki mi sie wydaje :P)
Rekomendowane odpowiedzi