Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

zna ktoś jakąś szybka metodę na zrobienie kieliszka ze żlobieniami?

lub ma jakiś tutorial lub link do takowego tutoriala. Ten kiliszek wygląda mniej wiecej tak: na dole podstawa ośmiokątna, a u góry zamienia się w koło. w miejscu przejścia z ośmiokąta w koło (gdzieś na środku wysokości kieliszka) tworzą się (patrząc z boku) łuki.

  • Odpowiedzi 13
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Nie! Edit poly ma znacznie więcej narzędzi do wytłaczania, przecinania, obracania i extrudowania po ścieżce i wieeele innych. Chociaż z zewnątrz wyglądają identycznie.

Napisano

macie może jakieœ ciekawe tutoriale na temat edit poly, bo te z maxa do niczego sie nie nadajš, to co pokazali to i tak już znałem z edit mesh, a potrzeba mi znac znacznie więcej opcji

Napisano

wykaz troche inicjatywy, tutoriali jest multum chociazby na Max3d, a nie tak wszystko na tacy odrazu podane, jak bedzie problem ktory naprawde bedzie ciezki do wykonania to wtedy smialo pytaj...

Napisano

jesli nie znasz edit poly to pewnie bedziesz sie troche z tym bawil wiec osobiscie odradzam.

 

Kieliszek mozna zrobic latwo wlasnie lathe ale nie masz kontroli nad wyzloboenami (zakladajac ze chcesz otrzymac od razu model).

 

Ja polecam zobic tak:

postaw sobie w wyobrazni kieliszek i zrob przekroje w tych miejscach gdzie zmienia sie jego ksztalt najbardziej (tak jak na rysunku)

 

kieliszek.jpg\"

 

I teraz robisz linie (spline) o takich ksztaltach, rozstawiasz na odpowiednia wysokosc, i laczysz w jeden EDITABLE SPLINE (wcisnij praywm na jeden spline, wybierz CONVERT TO EDITABLE SPLINE i nastepnie w menu po prawej wybierz ATACH i przylacz wszystkie splajny).

Wazna rzecza jest to zeby splajny mialy tyle samo vetexow. Jesli ma jakis element za duzo to postaraj sie albo zredukowac albo dodac wszedzie indziej. Jest to wazne dla koncowego efektu. Acha i vertexy powinny byc mozliwie nad soba w lednej lini.

 

Nastepnie przejdz do pod-menu (subobject na poziomie vertex, na gorze w menu po lewej masz takie kropeczki czerone a obok nich tez czerwone takie dwie fale, wybierz te kropeczki). Teraz nizej jest opcja CREATE LINE, zaznacz to.

Na dole ekranu w maxie masz takie 4 magnesy. Ten najabrdziej po lewej Ci teraz posluzy. Przyciaga on kursor do wybranych elementow. Aby sobie zdefiniowac do jakich wcisnij na nim prawym myszy i odznacz wszystko a zaznaczone pozostaw tylko ENDPOINT. Teraz ustaw ten magnesik (snap) na 3 (jak dluzej przytrzymasz to sie rozwinie menu do wybory 2 2,5 i 3. Sa to wymiary w jakich bedzie przyciaganie do ENDPOINTOW.

 

Teraz za pomoca CREATE LINE polacz jedna linia vertexy lezace w jednym pionie (czyli jesli np masz nad soba 6 kwadratow to polacz tylko te wierzcholki katow ktore sa bezposrednio nad soba, w ten sposob bedziesz mial 4 linie laczace te wierzcholki w pionie i tak samo tu zrob).

 

Jak polaczysz juz tak jak opisane, bedziesz mogl przypisac modyfikator SURFACE i sie pobawic jego ustawieniami.

 

To ma to do siebie ze mozesz odrazu wymodelowac co chcesz z poziomu lini (wtrzlobienia rowniez).

 

Zycze powodzenia i pozdrawiam :D

Napisano

hURRA UDAŁO SIĘ! zROBIŁEM TO EDIT POLY. Wczeœniej mi nie wychodziłem bo robiłem za dużo face\'ów, i nie wychodził mi mesh smooth. teraz jest wszystko okej!!!

ALE DRUGI PROBLEM!!!! NAKŁADAM NA TO RAYTRACE, I w miejscach smoothowania, robi zšbki, w normalnej mapie wszystko jest okej i gładziutko tylko właœnie w raytracingu się sypie. Co robić??????????

Napisano

już wszystko dobrze, poprostu miałem dwa kieliszki w tym samym miejscu musiały mi się skopiować przez przypadek, i tak głupio renderował. Co do twojej metody, to robiłem tak kiedyś głowę, ale pamiętam, że z tymi syrface to w rejtrejsingu to nie ciekawie wychjodzi, mylę się?

Napisano

Nie wiem czy sie mylisz czy nie ale jest to w miare dobra metoda takze pewnie dopracowanie wszystkiego zeby w Raytrace`ie bylo ok jest kluczem (taki mi sie wydaje :P)




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności