Shogun Napisano 5 Maj 2008 Napisano 5 Maj 2008 Odgrzebałem ostatnio swój ukubiony film - Terminator 2 i tak mnie zastanowiło... Scena, w której T-1000 przechodzi przez metalowe kraty - każdy zna. I tutaj moje pytanie - jakich technik użylibyście żeby ten efekt uzyskać? Nie mówię tu o compositingu, tylko i samej animacji siatki odkształcającej się w ten charakterystyczny sposób przy zetknięciu z prętem... Czy macie jakieś pomysły? bez wykorzystywania oczywiście pluginów ;-) Spać mi to nie daje... IL&M w filmie wykorzystało bodajże własny skrypt, a google nic nie mówi temat odtworzenia tej sceny przez kogoś... ( a szukałem tego trochę) powodzenia :) PS w którymś numerze 3D był tutorial do maxa - pokazywał prostą technikę vertex volume selct, ale sprawdzało się w przypadku przeciskania się przez pręty a nie przechodzenia przez nie, więc nie jest to dokładnie to... EDIT: Coś mniej pracochłonnego niż morphing?
korasonek Napisano 6 Maj 2008 Napisano 6 Maj 2008 Witam Pewnie odkopię Dinozaura:) ale co i tam:D bardzo dawno temu temat ten był przerabiany tutaj może to naprowadzi Cię na coś:) Powodzenia
mirach Napisano 6 Maj 2008 Napisano 6 Maj 2008 W... 3D World Magazine jakies 3-5 miesiecy temu bylo pokazane jak zrobic efekt z T2 jak T1000 wstaje z podlogi (jak z cieczy zmienia sie ludka). Niestety numer gdzies zaginol w pracy :( Tak czy siak, w tym przypadku bylo to robione w Houdinim na particlach. Nie wiem czy w Maxie bedziesz mial tak zaawansowane czasteczki, ale wg mnie to wlasnie przydalo by sie na nich zrobic.
tweety Napisano 6 Maj 2008 Napisano 6 Maj 2008 najprościej będzie Morphem. prętów jest całe 3 więc nie będzie za dużego problemu. 3 wejścia, 3 wyjścia i animka gotowa.
siurek Napisano 7 Maj 2008 Napisano 7 Maj 2008 Morph plus kompozycja i byc moze malowanie na pojedynczych klatkach. Dlaczego robic to tylko w 3D ? Nikt normalny tak nie robi.
Hindus Napisano 7 Maj 2008 Napisano 7 Maj 2008 jak byś pokazał jak en efekt wygląda to by uprościło - bo to stary film i nie pamiętam :-)
Shogun 3D Napisano 7 Maj 2008 Napisano 7 Maj 2008 Ja tez nie pamiętam... Ale jak pokażesz, będzie łatwiej nad tym pomyśleć...
aspenboy Napisano 7 Maj 2008 Napisano 7 Maj 2008 No co wy? Jak można nie pamiętać tej sceny... http://pl.youtube.com/watch?v=hHV6OzHjWV8
illy Napisano 7 Maj 2008 Napisano 7 Maj 2008 mistrzowski efekt! mam kilka pomyslow jak go skopiowac ale nie chce sie publicznie osmieszac :D
Hindus Napisano 8 Maj 2008 Napisano 8 Maj 2008 Scenę pamiętam, ale efektu nie - a ważne żeby efekt był dokładnie taki sam. W sumie nie wiele tutaj widać, a efekt wydaje się prosty - ja bym to rozegrał w ten sposób - mając już nagranie t1000, zmontować to w jakimś sofcie do matchmovingu i dorzucić kraty, potem w AE stworzyć efekt przejścia tzn stopniowego zanikania krat (jak by efektu ze przechodzi nasz ludek przez krate) do tego dodać displacement map który spowoduje zniekształcenia na ciele t1000, bądź tez użyć liquify. No i na koniec przerenderowac model krat z jakimś shaderem który da efekt odbić w momencie zbliżenia mordy tego pana do metalowych prętów bramy więziennej. Tam jest więcej pracy na layerach, niż modelingu - nie wiem czy gdybym zaryzykował stwierdzeniem że modelingu nie ma tam wcale to bym zgrzeszył.
Shogun 3D Napisano 8 Maj 2008 Napisano 8 Maj 2008 Tak, w tym przypadku masz rację. Zastanawiam się, jaki efekt mógłby być najtrudniejszy w całym filmie... Przeniknięcie do wnętrza śmigłowca przez szybę?
Shogun Napisano 9 Maj 2008 Autor Napisano 9 Maj 2008 Scenę pamiętam, ale efektu nie - a ważne żeby efekt był dokładnie taki sam. W sumie nie wiele tutaj widać, a efekt wydaje się prosty - ja bym to rozegrał w ten sposób - mając już nagranie t1000, zmontować to w jakimś sofcie do matchmovingu i dorzucić kraty, potem w AE stworzyć efekt przejścia tzn stopniowego zanikania krat (jak by efektu ze przechodzi nasz ludek przez krate) do tego dodać displacement map który spowoduje zniekształcenia na ciele t1000, bądź tez użyć liquify. No i na koniec przerenderowac model krat z jakimś shaderem który da efekt odbić w momencie zbliżenia mordy tego pana do metalowych prętów bramy więziennej. Tam jest więcej pracy na layerach, niż modelingu - nie wiem czy gdybym zaryzykował stwierdzeniem że modelingu nie ma tam wcale to bym zgrzeszył. Bardzo ciekawy pomysł :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się