Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Odgrzebałem ostatnio swój ukubiony film - Terminator 2 i tak mnie zastanowiło...

 

Scena, w której T-1000 przechodzi przez metalowe kraty - każdy zna. I tutaj moje pytanie - jakich technik użylibyście żeby ten efekt uzyskać? Nie mówię tu o compositingu, tylko i samej animacji siatki odkształcającej się w ten charakterystyczny sposób przy zetknięciu z prętem...

 

Czy macie jakieś pomysły? bez wykorzystywania oczywiście pluginów ;-)

 

Spać mi to nie daje... IL&M w filmie wykorzystało bodajże własny skrypt, a google nic nie mówi temat odtworzenia tej sceny przez kogoś... ( a szukałem tego trochę)

 

powodzenia :)

 

PS w którymś numerze 3D był tutorial do maxa - pokazywał prostą technikę vertex volume selct, ale sprawdzało się w przypadku przeciskania się przez pręty a nie przechodzenia przez nie, więc nie jest to dokładnie to...

 

EDIT: Coś mniej pracochłonnego niż morphing?

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

W... 3D World Magazine jakies 3-5 miesiecy temu bylo pokazane jak zrobic efekt z T2 jak T1000 wstaje z podlogi (jak z cieczy zmienia sie ludka). Niestety numer gdzies zaginol w pracy :( Tak czy siak, w tym przypadku bylo to robione w Houdinim na particlach. Nie wiem czy w Maxie bedziesz mial tak zaawansowane czasteczki, ale wg mnie to wlasnie przydalo by sie na nich zrobic.

Napisano

Morph plus kompozycja i byc moze malowanie na pojedynczych klatkach. Dlaczego robic to tylko w 3D ? Nikt normalny tak nie robi.

Napisano

Scenę pamiętam, ale efektu nie - a ważne żeby efekt był dokładnie taki sam.

W sumie nie wiele tutaj widać, a efekt wydaje się prosty - ja bym to rozegrał

w ten sposób - mając już nagranie t1000, zmontować to w jakimś sofcie

do matchmovingu i dorzucić kraty, potem w AE stworzyć efekt przejścia tzn

stopniowego zanikania krat (jak by efektu ze przechodzi nasz ludek przez

krate) do tego dodać displacement map który spowoduje zniekształcenia

na ciele t1000, bądź tez użyć liquify.

 

No i na koniec przerenderowac model krat z jakimś shaderem

który da efekt odbić w momencie zbliżenia mordy tego pana do metalowych

prętów bramy więziennej.

 

Tam jest więcej pracy na layerach, niż modelingu - nie wiem czy gdybym

zaryzykował stwierdzeniem że modelingu nie ma tam wcale to bym zgrzeszył.

Napisano

Tak, w tym przypadku masz rację. Zastanawiam się, jaki efekt mógłby być najtrudniejszy w całym filmie... Przeniknięcie do wnętrza śmigłowca przez szybę?

Napisano
Scenę pamiętam, ale efektu nie - a ważne żeby efekt był dokładnie taki sam.

W sumie nie wiele tutaj widać, a efekt wydaje się prosty - ja bym to rozegrał

w ten sposób - mając już nagranie t1000, zmontować to w jakimś sofcie

do matchmovingu i dorzucić kraty, potem w AE stworzyć efekt przejścia tzn

stopniowego zanikania krat (jak by efektu ze przechodzi nasz ludek przez

krate) do tego dodać displacement map który spowoduje zniekształcenia

na ciele t1000, bądź tez użyć liquify.

 

No i na koniec przerenderowac model krat z jakimś shaderem

który da efekt odbić w momencie zbliżenia mordy tego pana do metalowych

prętów bramy więziennej.

 

Tam jest więcej pracy na layerach, niż modelingu - nie wiem czy gdybym

zaryzykował stwierdzeniem że modelingu nie ma tam wcale to bym zgrzeszył.

 

Bardzo ciekawy pomysł :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności