The MiM Napisano 6 Maj 2008 Napisano 6 Maj 2008 (edytowane) no Witam! Jak widac po lewej moze i nie jestem jakims nowym uzytkownikiem etc. Popisalem tu i owdzie ale generalnie tylko patrzylem z zazdroscia i podziwem na poczynania innych. To tak gwoli formalnosci:P... Wrzucam swoja pierwsza pracke - tutaj do WIPa bo mam Panie i Panowie problema:]... jak zrobic zeby plyn we flakoniku byl bardziej przezroczysty? material flakonu: mentalowe szklo material plynu: mentalowa woda + index of refraction mentalowy cellular prosilbym o jakies konkret porady jesli da rade ofc. pozdro Pees. pierwsze rendery roznia sie wartoscia size i spread cellular'a Edytowane 9 Maj 2008 przez The MiM
k_gabra Napisano 6 Maj 2008 Napisano 6 Maj 2008 hmmm praca z tutka :-) tez to robilem ale jakos zatrzymalem sie na teksturach, cos ciezko mi to zrozumiec.... a pomoc chyba nie pomoge, ewentualnie moze jasniejszy odcien danego koloru zrob
QbisieQ Napisano 7 Maj 2008 Napisano 7 Maj 2008 na mentalu się nie znam ale chyba w ustawieniach każdego materiału jest opcja ,,opacity" czyli przezroczystość. Wystarczy ją ustawić wedle uznania i tyle
Temporal Napisano 7 Maj 2008 Napisano 7 Maj 2008 zalezy jaka wersja mentala jesli wyzsza niz 3,4 to material arch*design i jazda... nie wiem czemu w reflaction jest dany cellurar i to mentalowy? mental ma swojego cellulara? zeby szklo bylo szklem to: - musi byc przezroczyste wiec zabawa z parametrem opacity, transparent itp zaleznie od danego shadera - wspolczynnik zalamania (IOR) w tym wypadku 1,5 powinien dac rade - odbicia czyli wspolczynnik reflect - typ odbic typu fresnel w wiekszosci shaderow jest to tylko postawienie ptaszka :D Z woda wsumie tak samo tylko IOR dac na 1,3 i po sprawie jesli to maja byc perfumy to mozna transparenta dac na 0,9 -0,8 by przybral troche koloru z diffuse W takiej pracy oczywiscie efekt caustic to podstawa wiec odyslame do maxowego helpa, gooli itp
Neiraa Napisano 7 Maj 2008 Napisano 7 Maj 2008 No własnie, po co mentalowa woda? Wystarczy szkło lekki zmodyfikowane, jak napisał Temporal no i dość paskudnie wygląda ten biały, plastikowy korek, dałbyś jakiś ładny metal. .
TheCapo Napisano 7 Maj 2008 Napisano 7 Maj 2008 No jeszcze jakas plakietka na flakonie i będzie fajniutko:)
The MiM Napisano 7 Maj 2008 Autor Napisano 7 Maj 2008 dzieki wszystkim za rady:)... przydaly sie i to jaaaak... Neiraa - te nakretki materialu jeszcze nie maja:P Temporal - caustic bede dlubal na samym koncu jak juz zmaterialuje wszystko i ustawie jakies dobre swiatelko... myslalem ze uzyskam realistyczny efekt dajac material wody w koncu zwykly perfum to tez woda... ale jak teraz widze mentalowa woda to nie to samo co real woda:P... 'troche'^^ pracy i po uwzglednieniu wszystkich ww rad efekt nastepujacy: a propos jak ustawic ta plakietkie na flakonie? zaznaczyc poszczegolne poly i nadac im material? pozdro
Temporal Napisano 8 Maj 2008 Napisano 8 Maj 2008 znaczy mentalowa woda (water shader czy jakos tak) nie jest zla bo parametry ma dobrane pod wode poprostu jest wiele sposobow na otrzymanie wody a moim zdaniem efekt poprawila by jeszcze bardziej mapa HDRI dajac fajne refleksy... co do plakietki to zaznacz dane polygony i nacisnij w editable poly "detach" jako clon a pozniej zaznacz ten nowy obiekt i nadaj mu modyfikator shell by nadac mu maluka grubosc ;] pozniej juz tylko nadajesz material dla calego obiekut plakietki a nie dla ID jakis polygonow (wydaje mi sie to bardziej sluszne rozwiazanie).
TheCapo Napisano 8 Maj 2008 Napisano 8 Maj 2008 Chyba możesz zaznaczyć pojedyncze poli Ale jest też inny sposób ale ci go nie wutłumacze bo nie umiem dobrze tłumaczyć a nie chcem ciebie wprowadzać w bład. Sorki ale musisz mi wybaczyć:)
The MiM Napisano 9 Maj 2008 Autor Napisano 9 Maj 2008 Witam! Ostatnio przetrwalem maly zastoj w postepach, ale fakt faktem maturka wiec wypadalo cos nie cos posciemnac:)... do rzeczy... dzieki Temporal za wszystkie rady... sa na prawde przydatne... troche sie nameczylem zeby ustalic optymalna grubos nowych poly ale w koncu udalo sie... oteksturowalem tez zakretki... nie bardzo widzi mi sie ta duza nakretka lezaca obok flakonu... jakies takie dziwne mam wrazenie odnosnie jej materialu... to zwykly metal z mapa hdri... jakies sugestie co ew. mozna zmienic? dzieki za krytyke komenty i porady:)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się