davidbella12345 Napisano 8 Maj 2008 Napisano 8 Maj 2008 Cześć. Mam taki problem z cząsteczkami superspray: Chcę zrobić tak żeby w ostatnich klatkach animacji cząsteczki znikały w taki sposób aby zmniejszały swoją wartość opacity ponieważ robię wybuch AfterBurnem i strasznie nie realistyczne to wygląda jak w jednej klatce są jeszcze gęste kłęby dymu a w następnej nie ma nic na scenie. W przypadku zwykłej sytuacji wiem jak to zrobić ale nie wiem jak z AfterBurnem. Z góry THX za pomoc. POZDRO
davidbella12345 Napisano 16 Maj 2008 Autor Napisano 16 Maj 2008 jest link do tutoriala video do afterburna! Ale nie mogę wychwycić która opcja służy zeby cząstczki znikały stopniowo ( w moim przypadku rozmywania się dymu że tak powiem) Błagam pomuszcie mi w tym!! Zależy mi!! Aha jeszcze jedno! jest link do fimiku z takim efektem z particles czyli rozsypanie sie obiektu w cząsteczki i ponowne złożenie się! Jak to zrobić? Może ktoś ma jakiegoś tutoriala? a jak nie to powiedzcie jak to zrobić!
Leru Napisano 16 Maj 2008 Napisano 16 Maj 2008 W AfterBurnie masz parametr density (w noise parameters). Obok niego masz dwie wartości z przyciskiem domyślnie nieaktywnym. Zaktywuj ten przycisk i wstaw tam krzywą, która pokaże zależność wartości density od czasu życia cząsteczki niosącej helpera AfterBurna. Density to gęstość. Im gęstość niższa tym mniejsza widoczność samego dymu. Dwie wartości, które ustalasz przy density muszą odwzorowywać gęstość maksymalną i minimalną. Krzywa pokazuje sposób przejścia między tymi dwoma wartościami. http://allanmckay.com/tutorials.html Gdzieś tu jest tutek do tego drugiego efektu. Nie musisz błagać, żeby Ci ktoś pomógł :) Jeśli ktoś uzna to za stosowne to to na pewno zrobi :)
palmer Napisano 16 Maj 2008 Napisano 16 Maj 2008 hmm wlasnie przejzalem ten tutorial .... sprobowalem odwzorowac go w 3ds .... gosc faktycznie nie pokazal jak zrobic efekt "wygaszenia" ...animacja sie urywa ale jak zwykle Leru przyszedl z pomoca ....i wsio o'rajt :)
palmer Napisano 16 Maj 2008 Napisano 16 Maj 2008 (edytowane) sprobuj "wygasic" czasteczki parametrami w zakladce "nise animation" ja mam takie ustawienia i prawie sie udalo .... update: udalo sie calkowicie wygasic zrob tak we wlasciwosciach super spray wejdz na zakladke Particle Timing Display Unit: 250 (ilosc klatek w ktorych czasteczki beda wyswietlone) Life: 200 (ilosc klatek w ktorych czasteczki beda "zyly") w ustawieniach after burn zakladka Particles Property Part start: 0 Part Life: 200 Twoje czasteczki beda "zyly" 200 klatek i zaczna sobie "umierac" do 250 klatki uzyskasz wtedy efekt wygaszenia + zastosuj ustawienia ktore podal Leru p.s dlugosc filmu 300 klatek :) Edytowane 16 Maj 2008 przez palmer
davidbella12345 Napisano 16 Maj 2008 Autor Napisano 16 Maj 2008 Dzięki wielkie chłopaki za pomoc!!!! Ale nie mogę znaleźć tego tutka na "rozwalenie" obiektu w cząsteczki ?? Czy może ktoś podać dokładne namiary lub powiedzieć jak to zrobić?? Mam jeszcze jedno pytanko! Sorry że tak ciągle zadaje pytania! :] Jak zrobić z cząsteczek lejącą np. z kranu i działającą na różne obiekty czyli rozlewała się itd. Ponieważ chciałbym zrobić spadającą kroplę krwi która rozbija się o podłoże Z góry THX
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się