Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

renderuje animacje ze szklem fR i niestety wystepuje migotanie. Zapisuje GI pod animacje na dysk wiec w zasadzie niewem na czym polega problem.

 

Znacie jakies sztuczki?

 

Pozdr,

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

a jak wyglada scena? bo takie ustawienia secondary bounces sprawdza sie tylko pod golym niebem. najlepiej pokaz nam co juz wyrenderowales.

Napisano

niestety renderow podeslac nie moge, poki nie zamkniemy projektu:( scena jest pod golym niebem, otwarta przestrzen.. proponujesz zmienic adaptiveQMC? fR: quasi monte-carlo czy fR: image? na co zwrocic uwage i podciagnac?

 

pozdr,

Napisano

Jeśli animacja to zdecydowanie AQMC lub tez HyperGI - trchę dłuższy czas, ale lepsze efekty bez takiego ewentualnego migotania. Zostańmy jednak przy AQMC. Przede wszystkim uważam, że masz za wysokie ustawienia jak na animacje. Spokojnie możesz zmniejszyć min Rh-rays o połowe, a max powiedzmy do 750, interpolation tez niższe wystarczy ( będziesz miał trochę więcej detalu, ale migotanie może, acz nie musi stać się bardziej wyraźne ). Co do migotania to może być problem z niewłaściwym ustawieniem multiplier dla odbić. Nie powinno się ustawiać kolejnych ( secondary ) odbić silniejszych od pierwszego, zwłaszcza w sytuacji kiedy odbija się tylko jeden promień ( możesz zwiększyć ilość co na pewno zaowocuje pozbyciem się w pewnym stopniu migotania, ale i czas będziesz miał większy ). Jeśli uważasz, że jest za ciemno/ za jasno to do korekcji masz AQMC Gamma Settings.

Bardzo ważne jest też jak renderujesz jakiej metody używasz czy to jest single frame czy multi i czy masz tam obiekty/światła w ruchu czy wszystko jest stałe. Zdarza się czasem, że renderując na farmie jedna ze stacji robi problem.

Wybacz że tak chaotycznie, ale już mi się nie chciało redagować. Jak coś jeszcze i nadal nie tak to postaram się jeszcze coś wymyśleć. Pozdro.

 

Ps. Jeszcze się tylko zapytam co do tego mnihotania to jak to się objawia? Jeśli mógłbyś zamieści choć sam "wycinek" z obrazu to było by łatwiej.

 

Edit:

 

Jeszcze jedno, tylko przy tym rodzaju materiału masz taki problem ( na przykład jak to wygląda bez przezroczystości ) i czy wykorzystujesz caustics?

Napisano

ok, dzieki wielkie za info!

oczywiscie korzystam z multi frame po character animation. Swiatlo jest statyczne tak jak widzisz w ustawianich, obiekt ktory 'migota' to okulary postaci.

Renderowalem na farmie oraz na jednej stacji i problem byl ten sam.

Postaram sie wyrenderowac dzis fragment z ustawieniami ktore podales i podesle jak to wygalda w razie dalszych problemow. Problem migotania pojawia sie tylko przy przezroczystosciach, aczkolwiek zdarzy sie czasem, ze cien migota, ale po ponownym przeliczeniu GI juz jest wporzadku (kaprys fR?).

 

ps.

migotanie to co klatka lub zadziej zmieniajace sie reflekty/reflakty w rozbitych okularach na krawedzi pekniec.

 

dzieki!

Napisano

Skoro tak to podejrzewam, że masz skopaną siatkę, akurat na to fr jest uczulony i właśnie tak się to objawia, a jeśli użyłeś booleana do zrobienia tych pęknieć i nie naprawiłeś błedów to prawie na pewno to. Sprawdź czy nie masz otwartych krawędzi, czy nie zachodzą na siebie etc.

Napisano

Tak, uzyty zostal boolean, gdzie stworzyl kilka faceow na sobie i w tym lezal problem. Po kolejnym tescie i naprawieniu siatki wszsytko sie powiodlo. Dzieki za pomoc i przestroga dla innych, aby boolean uzywac rosadnie;)

 

Pozdro!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności