Jump to content

GRiPi

Members
  • Content Count

    844
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

GRiPi last won the day on June 8 2012

GRiPi had the most liked content!

Community Reputation

62 Excellent

1 Follower

About GRiPi

  • Rank
    Member
  • Birthday 09/05/1989
  1. Świetna jakość i dbałość o detale. Wygięcie pleksi bocznej kupiło mnie :).
  2. O, fajnie, że ktoś jeszcze jest zainteresowany modelowaniem technicznym na max3d.pl! Całkiem niezła robota, od strony designu może nie do końca mi przypada do gustu(taki batmobil), ale layout wygląda przyzwoicie. Jeśli miałbym do czegoś się przyczepić, wskazałbym powierchnie na boku auta, między nadkolem a drzwiami - mają na sobie zbyt wiele funkcji - robią jednocześnie za powierchnie podstawową nadkola, boku auta oraz blenda między nimi. Pozdrawiam.
  3. O, super, że kontynuujesz temat Aliasa. Całkiem nieźle to wygląda, ale jeśli mam coś dodać od siebie, to zdecydowanie za wcześnie wchodzisz w szczegóły.
  4. Zasadniczo powinny być, wyobraź sobię, że montujesz kamerę do ramienia zamocowanego na aucie, z podobnym ujęciem jak na np. trzecim renderze. Auto zakręca, droga się przesuwa - naturalnie powstaje rozmycie tła. Jeżeli przyjmiemy układ współrzędnych sprzężony z kamerą to promienie odbite od karoserii odpowiadające za refleksy mają stałą trajektorie, "geometrię". Jednakże, jako że otoczenie się porusza względem kamery, to miejsce w który promień trafi również będzie się zmieniać - a więc przy długiej migawce będzie powstawać rozmycie w odbiciach. oczywiście nieporównywalnie mniej widoczne od rozmycia tła, ponieważ w odbiciach karoserii otoczenie jest znacznie bardziej "skumulowane", więc i ewentualne rozmycia będą mniej widoczne. Zresztą, co ja się będę produkował, rzućcie okiem na refkę: Nawiasem mówiąć - jestem szczerze ciekawy jak na sferycznej mapie hdri oddać ruch kamery po łuku, taki jak na trzecim renderze.
  5. Heh, to nie jest takie proste i jednoznaczne ;) Klasa A powierzchni, to nie tylko odpowiednia ciągłość między płatami, to tylko jedno z kryteriów. Można stworzyć model, który ma same ciągłości G2 i G3, a w żaden sposób nie będzie klasą A, bo np. jest krzywy, ma nieestetyczne załamania światła, jest zanadto uproszczony itp. Podstawą jest kontrola krzywizny. Ogólnie przyjmuje się, że model klasy A powinien mieć ciągłość G3 między większymi blendami, kiedy może mieć G2 na mniejszych filletach. Jest to podyktowane rzeczywistością - nikt nie dostrzeże różnicy pomiędzy G2 a G3 na np. rancie wlewu paliwowego. Do niedawna Alias w ogóle nie miał narzędzi który wymuszałyby G3 - one są raczej dodatkiem do zastosowania w szczególnych przypadkach. Dlaczego? Bo do uzyskania G3 używają po prostu dodatkowego stopnia swobody, a kontrolowanie 8 punktów na jeden wymiar jest skomplikowane. Co do tworzenia square, krzywe wejściowe przeważnie powinny mieć wymaganą ciągłość - użyj np. blend curves. Do tworzenia okręgu używa się 4 ćwiartek o degree 5.
  6. O, fajnie, że ktoś się interesuję aliasem. Co do problemu - rzecz w tym, że dla zachowania ciągłości g2 powierzchnie górne i powierzchnie boczne wymuszają nieco inną krawędź, która nie mieści się w przyjętych tolerancjach. Musisz manipulować powierzchniami zewnętrznymi, aby wpłynąć na blendy.
  7. Wszystko fajnie, ale włączcie justowanie w artykułach!
  8. NX jest bardzo popularny w Niemczech, w końcu to niemiecki produkt. Na polskim rynku w dużych przedsiębiorstwach Catia jest dość często spotykana, aczkolwiek najpowszechniejniej używane są Solidworks, Inventor i inne "klasę" niższe rozwiązania. W większości wystarczają, a nie kosztują milionów ;).
  9. Ubiegłem Was ;) http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=87017
  10. http://www.pi-vr.de/en.html VRED specjalizuje się w wysokiej jakości wizualizacji dla przemysłu. Jedną z jego unikatowych zalet jest raytracing bezpośrednio na powierzchniach NURBS, bez potrzeby tesselacji, z dokładnością do pojedyńczego piksela. Nie mogę się doczekać przetestowania ;).
  11. Zamierzasz frezować pozytyw czy od razu negatyw? Wycinać profile 2D czy od razu bryłę? Podejrzewam, że tak czy siak, dużo szpachlówki pójdzie w ruch ;) Ciężko porównywać nurbs vs poly, jeżeli końcowy model i tak w większości będzie ręczną robotą. Poza tym, poly raczej z definicji nie nadają się do wykonywania realnych modeli. ;)
  12. @Shogun 3D: Pomysł fajny, tylko widać, że to fejk aż boli. Z każdej możlwej kamery w windzie perspektywa szybu jest idealnie zgodna...
  13. Modele wyglądają dobrze, ale materiały nie bardzo. Strasznie plaskitowo, jak cg lat 90. Poeksperymentuj z fallofem.
  14. Lucas dobrze prawi, podstawowy środek do czyszczenia elektroniki. Wódka ma w sobie wodę, która raz że przewodzi sama z siebie prąd, to jeszcze zostawia osad.
  15. Jak w temacie, znacie miejsce w którym można zeskanować film dobrze i względnie tanio? W fotolabach rzadko wychodzą poza schemat 1500x1000 i 8bit/kanał.
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy