Jump to content

..:: WIKTOR ::..

Members
  • Posts

    2,388
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

..:: WIKTOR ::.. last won the day on December 8 2012

..:: WIKTOR ::.. had the most liked content!

City (optional)

  • Miasto
    Bielsko-Biała

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

..:: WIKTOR ::..'s Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

136

Reputation

  1. Corvette jest akurat bardzo prostym modelem ze względu na dość kanciaste powierzchnie. W sumie dobry wabik na tutoriala :) Wolę retopo pod Blenderem - testowałem wszystko i jakoś bardziej intuicyjne są wszelkie rozwiązania pod Blendera pod tym kątem. Max ma duuużo zalet, ale wadą jest poroniony system licencji itd. no i oczywiście sama cena - po prostu ostatnia oferta do mnie nie przemówiła... Delikatnie komentując... 😉 Wiem, że muszę sobie dokupić do Blendera to coś https://blendermarket.com/products/MESHmachine :) Z fSpy korzystam, ale to raczej do architektury się nadaje i do regularnych kształtów. Bardzo przydatny, szybki i jest w "zestawie" fajny importer ustawiający scenkę co oszczędza masę czasu. Ktoś odwalił kawał dobrej roboty. Jak dokończę ten model z poziomu powierzchni to dam jakieś screeny siatek bez MS. Nie ukrywam, że chciałbym bardziej dopieszczać siateczki, ale czasu brak... 😉
  2. pecet: metoda odnośnie czego dokładnie? :) Bo nie widziałem tego tutoriala Corvette. Sam shrinkwrap jest mi znany i baaardzo przydatny. W Blenderze działa lepiej niż w Maxie... Max ma natomiast CameraMatch czego mi brakuje w Blenderze choć gdzieś czytałem, że prace trwają nad podobnym rozwiązaniem.
  3. mandragora: tak masz rację, to już jest poprawione, tak samo jak grubość kierownicy, kanapa tył i parę innych elementów. Dzięki za obadanie modelu :) Najgorsze jest to, że ten Ford ma "milion" wersji i po prostu można dostać "kotka" do głowy podczas pracy. Pawelkos: modelowanie jak modelowanie, najważniejsze po przesiadce odnaleźć odpowiedniki opcji i narzędzi. To zajmuje sporo czasu, trzeba przekopać poradniki, manuale, tutoriale na YT, itp. Konkretnym tutorialem nigdy się nie kierowałem. W sumie zaczynałem przygodę z 3D kiedy były może 3 tutoriale godne polecenia - choć z perspektywy czasu wiem, że były do bani i najlepiej wyrabiać swoja metodę. Z tutoriali wyciągam zawsze pojedyncze nauki, nigdy nie brałem całości jako pewnik. Szukam rozwiązań na bieżący problem/element. Blender jest bardzo przyjazny, cała filozofia to przesiąść się :) Teraz już mam z górki. Polecam.
  4. Jeszcze duuuużo nauki przede mną. Jest parę elementów/kształtów, na wyprowadzenie których muszę obczaić jakiś fajny patent. Najgorsze jest to, że jak wróciłem do "starego" softu to pojawił się wtórny analfabetyzm :) Po prostu nie ogarniałem - teraz mogę z czystym sumieniem powiedzieć, że Blender jest bardziej przyjazny. Aaaa i nie zawiesił się ani razu.
  5. Witam Was po kosmicznie dłuuugiej przerwie na tym forum :) Po latach pracy w sofciku z firmy na literkę [A] przeniosłem się do Blendera (względy ekonomiczne...) i popełniłem o taki oto modelik. Rzut na głęboką wodę ogólnie, ale jakoś ogarnąłem temat. Powoli kończę ten projekt. Została analiza modelu (N-gony itp.), materiały i może jakaś scenka. Planuję przejazd przez wodę, boooo podwozia nie modelowałem czyli trzeba zanurzyć autko "do pasa" i chciałbym przetestować wodę + oświetlenie outdoor w plenerze. Miłego oglądania, komentowania iii mam nadzieję, że screeny wszystkie się wyświetlą.
  6. Dodaj modyfikator UVW Map i tam ustaw jak chcesz gęsto tą teksturkę.
  7. Super :D A malowanko pewnie coś w tym stylu http://www.blogcdn.com/www.autoblog.com/media/2011/02/02-1298568535.jpg ? ;)
  8. O! Fajnie, że skończyłeś :) Gratuluję! Modelik przyjemny, choć można by było jeszcze w paru miejscach poszaleć. Aż się łezka w oku kręci - to były rajdy.
  9. Rzeczywiście, to autko było fabrycznie pokrzywione i wyjdzie na to, że poprawisz oryginał ;) to jak z amerykańskimi "mięśniakami" gdzie patrząc na szpary przy drzwiach miało się wrażenie, że w fabryce samochód miał wypadek i go klepali źle dopasowując elementy :) Myślałem też, że to przetłoczenie przy lampie jest zbyt ostre, ale co fotka to inne wrażenie to sprawia - naprawdę ciężki model sobie wybrałeś. Felga wyszła spoko choć teksturkami trzeba ją wg mnie podrasować, a opona no cóż, wybrałeś intermediate, a patrząc za okno nadaje się na obecną aurę :) Siatka wyszła bardzo ładnie. Na plus zasługuje też przedni zderzak, który był chyba projektowany po konkretnej dawce sake po jakiejś większej imprezie ;) Jeszcze daleka droga Cię czeka, bo dokładniejsze/szczegółowe modelowanie rajdówki to niezła jazda.
  10. Pokaż siateczkę tej karocy, bo parę błędów widać - pomyślimy nad rozwiązaniem.
  11. Tak, to była pierwsza wersja tej Corolli i jeszcze przepisy były inne i tankowanie przebiegało inaczej. Później były wlewy wewnątrz przy zbiorniku http://www.spalacz.pl/media/bezpieczny_zbiornik_w_bmw_130i.jpg i z tego co pamiętam to różne rodzaje tankowań - takie do wlewania z lancy, ale były też bezpieczne systemy tankowania ze specjalnymi złączkami (taki jakby bolec 5cm wysokość, średnica około 2 cm). Często były zbiorniki plombowane czy aby na prawidłowym paliwku ktoś śmigał. Regulamin wtedy ewoluował dość szybko, bo po grupie B zajęli się bezpieczeństwem na całego, dlatego te nowe wurce to takie pierdzikółka... :/
  12. Pokaż fotki tych wlewów. Ogólnie te wurce były tankowane za pomocą pomp i przez specjalne "gniazda". Tam się nie dało nalać "zupy" z kanistra :)
  13. 13 kilometr OS 1 i Martini przeszło do historii na tamtym rajdzie ;) To był nasz rajdowy "człowiek dynamit" tamtych czasów :D
  14. To autko to niezły pokemon :D Będę kibicował, bo to moje klimaty (w sumie amatorsko jeździłem w rajdach) i jak będziesz później potrzebował pomocy z wnętrzem to wal śmiało na priv. Piękne czasy po zlikwidowanej grupie B. Te wurce miał to coś, a te dzisiejsze są takie jakieś nijakie dla mnie ;) W jakie barwy zamierzasz go machnąć? Może "MOCNE" Leszka Kuzaja? :D
  15. U zebry spiralka oczu jest w kolorze pasków i się gubi, a Krecik właśnie nie ma odniesienia w skali. Ogólnie bardzo pozytywny odbiór :)
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy